More stories

Kieskeurig.nl verandert van CPC- naar CPS-model

Kieskeurig.nl voert een betaalmodel in voor retailers die verkeer krijgen uit de prijsvergelijker. Zij betalen niet meer per klik naar hun site, maar per daadwerkelijk gerealiseerde aankoop.

Online advertising

De grootste trends in ‘data-driven’ marketing volgens de commissies van DDMA

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat je werk als marketingprofessional, jurist of dataspecialist in 2025 ingrijpend gaat veranderen?

Marketing

RetailMedia.One in langdurige samenwerking met Shell

Alle Shell-pompstations worden geraffineerde reclamezuilen, gedreven door inzichten en campagnetechnologie van RetailMedia.one.

Retailmedia

Amazon start reclameprogramma voor webwinkels

Webwinkels kunnen bezoekers aan hun sites binnenkort met contextueel relevante reclames wijzen op andere interessante items in het assortiment.

Marketing
Premium

Consument prefereert marketplaces boven brandshops

Een derde van de Nederlandse shoppers begint zijn zoektocht naar een product op marketplaces. In de grote omringende landen is dat al 47 procent. Google is nergens meer het startpunt voor oriëntatie en aanschaf.

Marketplaces
Premium

‘Retailmedia nog te duur om echt te concurreren’

Digitale retailmedia hebben een groot bereik, maar zijn nog te duur om te concurreren met andere performancekanalen in het marketingportfolio.

Retailmedia

Het Jaar van TikTok: fundamenten gelegd voor Europees e-commerce

TikTok wordt in Nederland in 2025 een e-commercespeler om serieus rekening mee te houden. Afgelopen jaar legde de video-app de fundamenten voor een platform waar verkopers veel naar kunnen uitbesteden.

E-commerce

Startup Creatorz: duurzame productontwikkeling voor verzamelaars

FundsUp sprak met Sander Verhorik en Frans van Dijk van Creatorz. Een innovatief merk dat hard op weg is om de markt voor verzamelaars te transformeren.

Start-ups

[Podcast] Doorzetters met Ilja Gort: van reclamemuziek tot wijnboer

In de Doorzetters-podcast verwelkomen Ruud Hendriks en Richard Bros deze keer een veelzijdige gast: Ilja Gort. Gort is niet alleen […]

Venture

Doorstart voor Blokker, koper nog niet bekend

De curatoren van Blokker hebben overeenstemming bereikt over de verkoop van activa van het op 13 november 2024 failliet verklaarde Blokker. Het gaat om de merknaam en de webwinkel.

E-commerce

Enquête: Kerstfeest populairder dan Sinterklaas en inflatie voelbaar

Hoe kijkt de Nederlander aan tegen Sinterklaas en Kerst als het gaat om cadeaus? Lees hier de uitkomsten van onze enquête.

Retail

Optimaliseer Shopify data: uitdagingen en oplossingen voor betrouwbare website tracking

Het correct inrichten van Google Analytics 4 (GA4) en Google Tag Manager binnen Shopify kan behoorlijk uitdagend zijn.

E-commerce platforms

Go niche or go home: twee ontwikkelingen in de wereld van platforms

succesvol zijn met een platform draait om maatwerk: een perfecte fit met een specifieke markt en de behoeften van potentiële gebruikers.

Marketplaces

Tess V opent nieuwe winkel in Den Bosch

Tess V opent een vijfde locatie in Den Bosch. Midden maart 2025 opent Tess V de deuren in de Krullerstraat, in de gezelligste shopbuurt van Den Bosch, vlakbij het fonteinpleintje.

Retail

Nieuwe website? Zo voorkom je conversieverlies bij de overgang

Een volledige herontwerp van een website kan nodig zijn, maar brengt conversierisico’s mee, vooral omdat klanten gewend zijn aan de bestaande structuur.

Web-design