More stories

Kruidvat, Bike Totaal en Picnic uitgeroepen tot overall winnaars ‘ABN AMRO Retailer of the Year the Netherlands’ 2024-2025

Kruidvat, Bike Totaal en Picnic uitgeroepen tot overall winnaars
‘ABN AMRO Retailer of the Year the Netherlands’ 2024-2025

Retail
Premium

‘Duits e-commerce verwacht amper groei feestdagen’

De groei is eruit op internet, voor Duitse retailers. Zowel in de kerstbusiness als over het hele jaar is online retail in 2024 niet meer de groeimotor die het jaren was.

E-commerce

SEO trends voor 2025: EEAT, AI en verder kijken dan Google

De zoekresultatenpagina is nog nooit zoveel veranderd als het afgelopen jaar: meer rich snippets, advertenties en de introductie van AI overviews.

SEO

Onderzoek: AI-beelden leiden tot waardevollere comments op social media

Socialmediagebruikers geven bij posts met AI-genereerde beelden vaker comments die een merkvermelding of een tag van vrienden/andere accounts bevatten dan bij traditionele beelden. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek dat Emerce vandaag heeft gepubliceerd.

Marketing

Emerce Rapport Generatieve AI in Socialmediamarketing

Hoe effectief zijn AI-gegeneerde beelden in social media marketing? Dit onderzoek laat zien welke impact AI-gegeneerde beelden hebben op customer […]

Marketing

Blokker vraagt surseance van betaling aan, webshop gesloten

Blokker heeft vandaag bij de Rechtbank in Amsterdam surseance van betaling aangevraagd. De bewindvoerder Jasper Berkenbosch van Jones Day zal in nauw overleg met het management de mogelijkheden voor de toekomst van Blokker gaan onderzoeken. De surseance geldt voor alle activiteiten van Blokker B.V., met uitzondering van het door MRG Logistics verzelfstandigde distributiecentrum.

E-commerce

Blessuretijd voor ‘third-party’ cookies in Chrome: hoe nu verder?

Google gaat ‘third-party’ cookies in Chrome voorlopig tóch niet uitfaseren. Waren voorbereidingen daarop voor niets? Waar moeten we ons nu op voorbereiden?

Data

Quote: einde Blokker nadert

Blokker zou hebben besloten ‘de handdoek in de ring te gooien’ en stevent af op een faillissement. Dat meldt Quote. Het bedrijf zou uitstel van betaling hebben aangevraagd. Moederbedrijf Mirage Retail Group zegt dat daarvan nog geen sprake is. Maandag worden alle betrokkenen geïnformeerd.

E-commerce
Premium

Groei retailmedia dempt omzetdaling Criteo

De groei in retailmedia (+22%) houdt de omzet van Criteo grotendeels overeind. De maker van reclametechnologie boekt een klein daling in de verkopen. Beleggers verwachtten beter.

Online advertising

MediaMarkt richt internationale ‘digital experience’-hub op in Nederland

Nederland wordt het internationale hoofdkwartier voor de internationale digitale groeiactiviteiten van MediaMarkt.

Online marketing

Nieuwe zakelijk directeur INretail

Het bestuur van Koninklijke INretail heeft Arno Commandeur (58) unaniem benoemd tot zakelijk directeur. Samen met algemeen directeur Jan Meerman vormt hij vanaf 1 december de directie van de brancheorganisatie voor ondernemers in non-food retail.

Retail

Eerste Coolblue-winkel buiten Noordrijn-Westfalen

Een paar weken eerder dan verwacht opent Coolblue zijn winkel in Frankfurt. Nieuw terrein, want tot op heden had Pieter Zwart enkel winkels net over de grens in Noordrijn-Westfalen.

E-commerce

Tien ‘best practices’ voor succesvolle Performance-Max-campagnes

Performance Max is een potentieel krachtig middel om campagnes efficiënt te regelen. Daarvoor moet je een aantal zaken wel zorgvuldig regelen.

Campagnes

Chaos bij kortingsactie MediaMarkt

Een kortingsactie van MediaMarkt op het Binnenwegplein in het centrum van Rotterdam heeft zaterdagavond geleid tot opstootjes en vernielingen, waarna de politie besloot het plein leeg te vegen.

Retail

Vier pijlers om de drempel van ‘warehouse’-automatisering te verlagen

Voelt warehouse-automatisering als een te grote stap? Vier belangrijke pijlers kunnen helpen om er op een haalbare manier mee aan de slag te gaan.

Fulfillment