More stories

TikTok Search: vergroot je zichtbaarheid met TikTok SEO

TikTok wordt steeds belangrijker. Jongeren gebruiken het steeds meer ook als zoekmachine. TikTok SEO is daarmee een onderwerp geworden.

SEO

De kracht van offline data in je online marketingstrategie

Door je klantdata te matchen aan Google-ID-’s kun je betere klantprofielen en audiences opstellen, gerichter adverteren en dus geld besparen.

Online advertising

MediaMarkt breidt marketplace uit naar fysieke winkels

MediaMarkt zoekt naar de grenzen van het concept ‘marketplace’ en verhuurt, bij wijze van proef, winkelruimte aan een derde partij. In dit geval gaat het om 22 vierkante meter met fitnessapparatuur.

E-commerce

Twee concrete oplossingen zodra third-party cookies zijn verdwenen

Om klantgroepen te kunnen blijven bereiken heb je ‘first-party’ data nodig. Maar niet iedereen kan een grote first-party data stack opbouwen.

Data

ABN AMRO: retailomzet december naar 15,6 miljard (+5%)

De Nederlandse consument geeft volgens ABN AMRO deze maand 730 miljoen euro meer uit dan vorig jaar. De feestdagen zijn echter voor een grote groep geen feestje, want financiële zorgen nemen toe.

E-commerce

EDAY Podcast: Jeremie Brecheisen (Gallup) over hoe je écht voor tevreden werknemers zorgt

Jeremie Brecheisen voert veel gesprekken met HR-managers van grote bedrijven en heeft zo een goede indruk van hoe het er op dat gebied voorstaat. Hoe zorg je écht voor tevreden werknemers?

Recruitment

Welke datakruimels zijn er anno 2024 nog?

‘Third-party’ cookies worden uitgefaseerd en iets anders is nodig om prestaties te meten. ‘Server-side’ tracking is een goed privacyvriendelijk alternatief.

Data

EDAY podcast: Alvin Chan (Superlarge) over innovatiecultuur in Korea

De werkcultuur in Korea is heel anders dan die in Nederland, maar er zijn ook overeenkomsten. Alvin Chan kent beide en deelt zijn ervaringen.

Creative

Hoe de rol van een SEA-marketeer is veranderd door AI

AI heeft ook rond SEA nogal wat veranderd. Veel is geautomatiseerd en daarmee gemakkelijker geworden. Anderzijds hebben we ook controle en inzicht verloren.

Search

Blokker CEO Jeanine Holscher vertrekt

Jeanine Holscher vertrekt per 1 januari 2024 als CEO van Blokker en zal worden opgevolgd door de huidige inkoopdirecteur van Blokker, Pauline Boerman.

Retail

Online verleiding of misleiding? De zes meest gebruikte misleidingstaktieken

Waar ligt de grens tussen verleiden en misleiden bij online verkoop? Er wordt harder opgetreden. Een richtlijn: staat het belang van de klant centraal?

E-commerce

Zo haak je in op de feestelijke decembermaand

Iedereen wil de aandacht van de consument te trekken in de drukke decembermaand. Hoe zorg je ervoor dat consumenten dan aan jouw merk denken?

Marketing

Headless in vier trends: binnen zeven jaar van uitzondering naar standaard

Een headless architectuur is in korte tijd de nieuwe standaard geworden. Vier trends in e-commerce drijven die omslag aan en maken headless onvermijdelijk.

CMS

EasyToys gaat eerste ‘stenen’ winkel openen in Groningen

EasyToys, naar eigen zeggen de grootste erotische webwinkel van Europa, opent volgende maand de eerste ‘stenen’ winkel aan het Gedempte Zuiderdiep 88 in Groningen.

Retail

Hoe zal het hoogseizoen voor de logistieke sector er dit jaar uitzien?

Zijn consumenten nog huiverig, of juist niet? Verschillende cijfers en signalen spreken elkaar tegen. Het antwoord: flexibiliteit in je magazijn.

Fulfillment