More stories

Suez-zeevolume -65% door Houthi-aanvallen

Het volume vrachtvervoer over zee door het Suez Kanaal is afgelopen maand nog eens gehalveerd, nu tot 65 procent minder door dreiging van de Houthi-aanvallen vanuit Jemen.

Retail

Merkwaarde in de praktijk brengen met Product Experience Management

De klant centraal stellen en een mooi merkverhaal zijn niet voldoende. Diezelfde denkwijze moet je ook toepassen op je producten en diensten.

Customer Experience

Hyperlokaal adverteren: hoe het werkt en waarom het loont

Waarom hyperlokaal adverteren populair is? Flexibiliteit en ook met een kleiner budget gericht advertenties tonen op specifieke locaties.

Online advertising

Adverteren op sociale media via de autoriteit van toonaangevende uitgevers

Uitgevers zetten hun autoriteit en bereik op sociale media steeds vaker in voor campagnes voor andere merken: zo kun je daar als merk gebruik van maken.

Social

Starten met AI? Bestaande ‘best practices’ voor data-analyse helpen je op weg

Wil je als bedrijf serieus met AI aan de slag, zorg dan voor inzicht in hoe je AI werkt. De best practices die werken voor data-analyse werken ook voor AI.

Data

Terugblik: hoe bracht de logistieke sector het er in 2023 vanaf?

Januari: tijd voor een terugblik op de pakketbezorging in 2023. Meer of minder vertragingen? Black Friday? En hoe zat het met de regionale verschillen?

Logistics

Handyman-keten failliet, maar webshop blijft open

De Nederlandse Handyman-keten, gespecialiseerd in accessoires en onderdelen voor huishoudelijke apparaten, is failliet verklaard.

Retail

Er is kracht in keuzevrijheid, maar veel contactkanalen bieden kent ook risico’s

Je klanten veel opties bieden om in contact te treden is een goede strategie. Maar ieder middel heeft ook nadelen en moet wel echt goed werken.

Customer Service

Van klikken kopen naar merkwaarde opbouwen: zo doorbreek je je groeiplafond

Groei via SEA en andere vormen van adverteren bereikt altijd een plafond: omschakelen naar het opbouwen van merkwaarde wordt dan onvermijdelijk.

Strategy

Adverteren na de cookie: van een-op-een weer naar ‘one-to-many’?

Met het verdwijnen van de cookie verdwijnt ook het gemak waarmee een-op-een-communicatie te realiseren was. One-to-many wordt daardoor weer interessanter.

Online advertising

Negen retailmediaverwachtingen voor 2024

Retailmedia groeit: dat zal leiden tot meer netwerken, digitalisering van de werkvloer, standardisatie, meer data, meer niet-endemische adverteerders.

Retailmedia

Jumbo voegt display banners en digital out of home toe aan advertentieplatform

Jumbo Supermarkten zet naar eigen zeggen als eerste retailer in Nederland een grote stap binnen haar self-service advertentieplatform in samenwerking met Streaem. Nu kunnen alle leveranciers, naast sponsored products, ook zelf gemakkelijk en snel display banners en digitale schermen bij Jumbo inzetten, real-time monitoren en optimaliseren.

Online advertising

Retourpercentages voorspellen en retouren verminderen: het belang in Google Ads

Retouren reduceren is een weg naar hogere marges. Dat speelt ook binnen Google Ads en je kunt daar bij de biedstrategie rekening mee houden.

Online advertising

Retailers en marketplaces: ondanks automatisering nog (te) veel handmatig

Zijn retailers echt klaar voor marketplaces? Ondanks de technologie die voorhanden is, hebben velen nog te weinig overzicht en gebeurt veel nog handmatig.

Marketplaces

Nieuwe Google-reclametool webwinkels van Bigshopper

De zakelijke tak van product- en prijsvergelijker Bigshopper publiceert een nieuw hulpmiddel voor webwinkels die actief zijn op Google Shopping.

E-commerce