More stories

Wouter Kolk op E-Commerce Live: ‘Winkelbeleving loopt achter op online’

De klantbeleving in fysieke winkels loopt achter op online. Waar apps en sites een warm bad zijn, moeten de fysieke retail nog een slag slaan. Dat zegt Wouter Kolk, ex-topman van Ahold.

E-commerce

Onderzoek Online Foodretail: inzicht in markt en groeipotentieel

In navolging van vorig jaar geven Emerce en data & insightsbedrijf Hiiper inzicht in verschillende segmenten van Nederlandse online foodretail. Uit het rapport blijken onder andere lokale groeikansen voor maaltijdbezorging, pure players en maaltijdpakketbezorging.

Food

Emerce Rapport Online Foodretail 2025

Het Nederlandse landschap van online foodretail verandert voortdurend. Reden voor Emerce en data & insightsbedrijf Hiiper (dat dagelijks inzicht heeft […]

Food

Eerste showroom met AI-verkoper

In Gouda heeft Plafondhogedeur.nl de eerste onbemande showroom van Nederland geopend waar een AI-verkoper je helpt met je aankoop. In de winkel sta je oog in oog met Joost: een digitale deurenspecialist die je alles vertelt over plafondhoge deuren, van stijl en afmetingen tot bestelling.

Artificial Intelligence

AI en privacy: datagebruik volgens de AI Act en de AVG

Werk je als marketeer met AI, dan krijg je te maken met de nieuwe AI Act en de vertrouwde AVG. Ze beschermen, ieder op hun eigen manier.

Artificial Intelligence

Emerce TV: ‘CPC’s door het dak, Chinezen moeten nog komen’

“Je moét klantdata gaan verzamelen, anders krijg je het erg moeilijk.” Webwinkels kunnen niet meer volstaan met reclame inkopen voor verkeer naar hun shops, aldus e-commercekenner Aron Lewis.

E-commerce

[Column] Wat mag? Wat moet? En wat hoort?

Drie juristen van advocatenkantoor Slaughter and May stelden recent dat 2025 een beslissend jaar wordt voor marketing compliance. Wat is de rol van ethiek?

Legal

Digital commerce: trends en uitdagingen

Retail

SXSW 2025 laat zien dat contextuele intelligentie volwassen wordt

Hoewel het stof inmiddels is neergedaald in Austin, Texas, blijven de signalen van South by Southwest ook na maart 2025 doorklinken.

SxSW

We houden niet van advertenties, maar wel van merken die aandacht verdienen

Bedrijven pompen meer dan 1 biljoen dollar in advertenties. In Nederland alleen al ruim 6 miljard euro. Waarvoor? Voor drie seconden zichtbaarheid of een halve klik.

Community Management

Autoweek: de onderwerpen waar lezers écht op aanslaan

Een oude stelregel op Autoweek.nl is: ‘hoe meer blik, hoe meer klik’. Maar op welke inhoudelijke onderwerpen slaat het publiek écht aan volgens de data?

Contentmarketing

Nieuwe baas voor MediaMarkt Benelux

Faruk Kocabas is per 1 juni 2025 de nieuwe General Managing Director van MediaMarkt Benelux. Hij volgt Remko Rijnders op die gestart is als CFO van Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt.

E-commerce

Hoe AI de kern van bedrijfsvoering verandert

AI is meer dan een nieuwe technologie: het is een nieuwe manier van denken. Bedrijven die dit omarmen, bouwen efficiëntere én mensgerichtere organisaties.

Artificial Intelligence

Grote Europese retailers roepen EU op om hoge Visa- en Mastercard-kosten aan te pakken

Enkele van Europa’s grootste winkelketens en online retailers hebben de Europese Commissie opgeroepen om in te grijpen tegen de, naar eigen zeggen, buitensporige kosten die Visa en Mastercard in rekening brengen. Volgens hen schaden deze tarieven de concurrentiekracht van de EU en vormen ze een belemmering voor alternatieve betaalmethoden.

Payment

Kunnen klassieke marketingfunnels in de prullenbak?

De klassieke marketingmodellen AIDA, STDC en TTS hebben jarenlang dienstgedaan als het fundament onder talloze campagnes. Zijn ze nog relevant?

Customer Engagement