More stories

Wat kunnen adverteerders verwachten van de ‘addressable’ kanalen in 2025?

Van Connected TV tot op aandacht gebaseerde statistieken: baanbrekende tools en technologieën herdefiniëren hoe merken contact maken met hun publiek.

Publishing
Premium

Aziatische webshops blijven populair in Nederland

De Nederlandse consument winkelt graag en veel bij Aziatische webshops. Gen Z is daar het enthousiastst mee, aldus een nieuwe peiling van Visa.

E-commerce

Startup Jungle the Bungle: innovatieve aanpak voor taaleducatie bij kinderen

Startup Jungle the Bungle is een educatieve talenapp voor kinderen. Een gesprek over taalvaardigheid en impact maken bij scholen en gezinnen.

Start-ups

Performance-Max-tips voor e-commercecampagnes

Performance Max kun je inzetten als alternatief voor een traditionele shoppingcampagne. In dat geval zijn er wel een paar zaken om rekening mee te houden.

Online marketing

Censuur in AI: niet alleen een Chinees fenomeen

Alle AI-modellen hebben onderwerpen waar ze liever niet op ingaan, ook de Westerse. Een AI waarin die keuze vooraf inzichtelijk is zou een stuk beter zijn.

Artificial Intelligence

Nieuwe reclameformat Amazon: click-outs naar webwinkels

Weer een product erbij waarmee Amazon Google naar de kroon steekt in de VS: een reclameformat waarmee een adverteerder klanten naar zijn webshop lokt, direct vanuit de zoekresultaten op Amazon.

Online advertising

Onderzoek: 46 procent van de bedrijven reageert niet op vragen via Facebook

Facebook is nog steeds het grootse sociale medium in Nederland, maar reageren deze bedrijven ook, als een consument een concrete vraag stelt bij een post?

Customer Engagement

Transformeer je klantenservice van binnenuit: mens en AI zij aan zij

Klantenservice focust op klanttevredenheid. Maar wat als je je ook richt op de ervaring van de servicemedewerkers zelf? Dan zie je al snel resultaten

Customer Service

Van klikfraude tot CDP: succes van AI valt of staat met datakwaliteit

Ook in marketing speelt de inzet van AI een steeds grotere rol, maar zonder kwalitatieve data presteren zelfs de krachtigste algoritmes ondermaats.

Artificial Intelligence

Eerste sprekers bekend van Emerce Digital Commerce

De eerste sprekers van Emerce Digital Commerce op 20 maart in Woudschoten zijn bekend. Het gaat om een nieuw evenement voor een select gezelschap en gesprekken op niveau. Interactie, goede conversaties en concrete inzichten staan centraal.

Retail

Het einde van Google Search? Of toch niet?

Veel wordt gezegd over een wereld waarin men niet langer op Google (of YouTube of TikTok) zoekt, maar vertrouwt op ChatGPT of andere AI-tools.

Search

Bedrijven reageren bijna nooit op TikTok, blijkt uit onderzoek

TikTok verovert razendsnel een belangrijk plaats in de marketingcommunicatie van bedrijven. Maar: reageren bedrijven als iemand er een concrete vraag stelt?

Social

‘Chinees JD.com wil MediaMarkt kopen’

Het Chinese e-commercebedrijf JD.com bespreekt met Ceconomy of en onder welke voorwaarden het MediaMarkt kan kopen.

Venture

[Podcast] Doorzetters met Kim Hijkamp van Speed Dryer: uitdagingen en duurzaamheid

In deze aflevering van Doorzetters: Kim Hijkamp. Ze ontwierp een alternatief voor de traditionele wasdroger. Het verhaal van haar reis als ondernemer.

Start-ups

Betere Amazon-Sponsored-Ads-strategie met Amazon Marketing Cloud

Amazon Marketing Cloud staat open voor adverteerders die enkel gebruik maken van Amazon Sponsored Ads. Dit opent de deur naar betere optimalisatiekansen.

Marketplaces