Het einde van Google Search? Of toch niet?
Veel wordt gezegd over een wereld waarin men niet langer op Google (of YouTube of TikTok) zoekt, maar vertrouwt op ChatGPT of andere AI-tools.
Veel wordt gezegd over een wereld waarin men niet langer op Google (of YouTube of TikTok) zoekt, maar vertrouwt op ChatGPT of andere AI-tools.
TikTok verovert razendsnel een belangrijk plaats in de marketingcommunicatie van bedrijven. Maar: reageren bedrijven als iemand er een concrete vraag stelt?
Het Chinese e-commercebedrijf JD.com bespreekt met Ceconomy of en onder welke voorwaarden het MediaMarkt kan kopen.
In deze aflevering van Doorzetters: Kim Hijkamp. Ze ontwierp een alternatief voor de traditionele wasdroger. Het verhaal van haar reis als ondernemer.
Amazon Marketing Cloud staat open voor adverteerders die enkel gebruik maken van Amazon Sponsored Ads. Dit opent de deur naar betere optimalisatiekansen.
De elektrische rijders van het eerste uur zijn toe aan een upgrade. De Duitse startup Cardino (2022) springt in dit gat met een digitaal platform.
FundsUp sprak met Thom Nierop van Helprr, een platform dat mensen die hulp nodig hebben bij kleine klussen verbindt met hobbyisten en vakmensen in de buurt.
We willen allemaal dat mensen ons product kopen. Hiervoor gebruiken we marketing, beïnvloeding en psychologische principes. Hoe beïnvloedt het ons?
De arbeidsmarkt is drastisch veranderd. Er is sprake van een gespannen arbeidsmarkt, wat betekent dat er meer vacatures zijn dan werkzoekenden.
IKEA is van plan zijn online marktplaats voor tweedehands meubels in heel Europa uit te rollen na succesvolle pilots in Madrid en Oslo.
Hoge retourpercentages zijn funest voor de winst. Je moet de totale kosten van retouren goed doorrekenen. Anders kun je ongemerkt zelfs verlies draaien.
Je kunt geen verbinding maken met klanten als losgekoppelde organisatie. Klanten zien jou als één organisatie, maar door silo’s kun je klanten verliezen.
Meer dan de helft van de Duitse e-commercetransacties vindt plaats op marketplaces als Amazon, Zalando en eBay.
De onrust in de Nederlandse winkelstraat houdt aan. Onder druk van dalende volumes, stijgende kosten en veranderend consumentengedrag staan retailers voor grote uitdagingen. Uit de Retail Ranking 2025 van Q&A Retail blijkt dat slechts 11 procent van de retailers door consumenten op alle fronten goed wordt beoordeeld. Veel retailers hebben moeite met het creëren van onderscheidend vermogen en een sterke en loyale fanbase, waarmee hun toekomstbestendigheid onder druk staat.
De opmars van thuiswerken leek onstuitbaar, maar nu lijkt een kentering gaande. Amazon riep iedereen al terug naar kantoor. Is zulk wantrouwen terecht?