More stories

Lidl start met zelfscankassa’s in Belgische winkels

Lidl start met zelfscankassa’s in al haar nieuwe winkels in België. In de komende jaren moeten in elk geval alle Belgische filialen met zo’n systeem uitgerust worden, meldt de detailsite Gondola.

Retail
Premium

35% consumenten koopt dit jaar meer op Black Friday

Het aandeel consumenten dat van plan is een aankoop te doen, stijgt van 39 procent in 2022 naar een verwachte 59 procent in 2024. Ruim tweederde van de ondervraagden geeft even veel of zelfs meer (35%) uit dan vorig jaar.

E-commerce

Lucardi’s digitale transformatie naar een schaalbaar e-commerce platform

Lucardi had een stabiel platform nodig dat schaalbaar was en eenvoudig ingezet kon worden voor continuous testing en realtime verbeteringen.

Digital Transformation

(Emerce TV): ‘We proberen de intentie van de klant te achterhalen’

‘We proberen de klant steeds beter te profileren.’ Dat zegt Tom Cornelisse in Emerce TV. Drie jaar geleden begon hij als Performance Marketing Manager bij Hunkemöller, waar hij de strategieën voor het aantrekken van verkeer naar de webshop leidt. Samen met zijn team ontwikkelt hij innovatieve plannen om de online aanwezigheid van Hunkemöller naar een hoger niveau te tillen.

Retail

Google’s Product Grids: waarom Merchant Listings belangrijk zijn voor retail succes

Google’s evolutie van e-commerce SERP’s naar interactieve Product Grids vertegenwoordigt een grote verschuiving in digitale marketing.

Search
Premium

KPN opent allereerste GenZ store in Den Helder

‘Digital first, human assisted’ is het motto van de nieuwste KPN-winkel die vrijdag is geopend. In Den Helder kunnen klanten terecht voor de nieuwste producten en de ‘beste service’ van KPN. Klanten kunnen hun zaken zelf regelen in de winkel met hulp van een medewerker op afstand.

Retail

Onderzoek: terugkeer van fysieke winkels en ‘gecomprimeerde’ klantreis

Onderzoek onder 31.500 consumenten uit twintig landen laat zien dat er een verschuiving plaatsvindt naar een meer gebalanceerd retaillandschap.

E-commerce

Wat maakt een digitaal platform succesvol?

Met een sterk digitaal platform bied je een gebruikerservaring die naadloos aansluit bij je bedrijfsdoelstellingen. Hoe maakt je platform écht het verschil?

Digital Experience Platform

Webshops Dille & Kamille dicht op Black Friday

Ook dit jaar sluit Dille & Kamille de fysieke en webwinkels in Nederland, België en Duitsland als tegengeluid op Black Friday.

E-commerce

Composable commerce: flexibiliteit of financieel risico?

De voordelen van composable zijn onmiskenbaar, maar er zijn risico’s en problemen. Hoe bepaal je of het de juiste keuze is voor jouw bedrijf?

Composable Commerce

Blokker nu echt failliet, winkels blijven open

De bewindvoerders van Blokker hebben het faillissement van Blokker gevraagd. De eerder door de Rechtbank aangestelde bewindvoerders Jasper Berkenbosch van Jones Day en Robin de Wit van HVG Law zullen nu door de Rechtbank worden aangesteld als curatoren om voor de afwikkeling van het faillissement zorg te dragen.

Retail

Digital commerce: trends en uitdagingen

Retail

Startup Antfarm: zwermtechnologie voor duurzaam afvalbeheer

FundsUp sprak met Sébastien Willems van Antfarm, een start-up die afvalverwerking wil revolutioneren met autonome, kleine robots. Antfarm zoekt momenteel […]

Sustainability

Veertigers en vijftigers drijven groei tweedehands

Anders dan algemeen aangenomen zijn het niet de jongere consumenten die de groei drijven van tweedehands retailers en marktplaatsen.

E-commerce

Hoe AI zou kunnen helpen Black Friday-records (opnieuw) te verbreken

In 2023 leverde Black Friday in Nederland een recordomzet van 366 miljoen euro op. Dit jaar worden er, vanwege AI, waarschijnlijk opnieuw records verbroken.

Online advertising