More stories

Het einde van Google Search? Of toch niet?

Veel wordt gezegd over een wereld waarin men niet langer op Google (of YouTube of TikTok) zoekt, maar vertrouwt op ChatGPT of andere AI-tools.

Search

Bedrijven reageren bijna nooit op TikTok, blijkt uit onderzoek

TikTok verovert razendsnel een belangrijk plaats in de marketingcommunicatie van bedrijven. Maar: reageren bedrijven als iemand er een concrete vraag stelt?

Social

‘Chinees JD.com wil MediaMarkt kopen’

Het Chinese e-commercebedrijf JD.com bespreekt met Ceconomy of en onder welke voorwaarden het MediaMarkt kan kopen.

Venture

[Podcast] Doorzetters met Kim Hijkamp van Speed Dryer: uitdagingen en duurzaamheid

In deze aflevering van Doorzetters: Kim Hijkamp. Ze ontwierp een alternatief voor de traditionele wasdroger. Het verhaal van haar reis als ondernemer.

Start-ups

Betere Amazon-Sponsored-Ads-strategie met Amazon Marketing Cloud

Amazon Marketing Cloud staat open voor adverteerders die enkel gebruik maken van Amazon Sponsored Ads. Dit opent de deur naar betere optimalisatiekansen.

Marketplaces

Lukasz Pajak (Cardino): ‘Timing is cruciaal om FOMO bij investeerders aan te wakkeren’

De elektrische rijders van het eerste uur zijn toe aan een upgrade. De Duitse startup Cardino (2022) springt in dit gat met een digitaal platform.

Automotive

Startup Helprr: app die hulpvragers en klussers met elkaar in contact brengt

FundsUp sprak met Thom Nierop van Helprr, een platform dat mensen die hulp nodig hebben bij kleine klussen verbindt met hobbyisten en vakmensen in de buurt.

Start-ups

Geniale marketing: hoe Deepseek in één dag de wereld op zijn kop zette

We willen allemaal dat mensen ons product kopen. Hiervoor gebruiken we marketing, beïnvloeding en psychologische principes. Hoe beïnvloedt het ons?

Communicatie

De impact van ‘employer branding’ op het ‘consumer brand’

De arbeidsmarkt is drastisch veranderd. Er is sprake van een gespannen arbeidsmarkt, wat betekent dat er meer vacatures zijn dan werkzoekenden.

Recruitment
Premium

Europese uitrol IKEA’s marketplace tweedehands meubels

IKEA is van plan zijn online marktplaats voor tweedehands meubels in heel Europa uit te rollen na succesvolle pilots in Madrid en Oslo.

Marketplaces

Legio bedrijven verrekenen zich met retourkosten – en draaien ongemerkt verlies

Hoge retourpercentages zijn funest voor de winst. Je moet de totale kosten van retouren goed doorrekenen. Anders kun je ongemerkt zelfs verlies draaien.

Fulfillment

Hoe silo’s effectieve klantervaringsstrategieën in de weg staan

Je kunt geen verbinding maken met klanten als losgekoppelde organisatie. Klanten zien jou als één organisatie, maar door silo’s kun je klanten verliezen.

Customer Experience

Duits e-commerce: marketplaces blijven terrein winnen

Meer dan de helft van de Duitse e-commercetransacties vindt plaats op marketplaces als Amazon, Zalando en eBay.

E-commerce

‘Slechts 11 procent van de Nederlandse retail scoort top op alle fronten’

De onrust in de Nederlandse winkelstraat houdt aan. Onder druk van dalende volumes, stijgende kosten en veranderend consumentengedrag staan retailers voor grote uitdagingen. Uit de Retail Ranking 2025 van Q&A Retail blijkt dat slechts 11 procent van de retailers door consumenten op alle fronten goed wordt beoordeeld. Veel retailers hebben moeite met het creëren van onderscheidend vermogen en een sterke en loyale fanbase, waarmee hun toekomstbestendigheid onder druk staat.

Retail

Het stigma op thuiswerken keert terug. Maar of dat nou terecht is…

De opmars van thuiswerken leek onstuitbaar, maar nu lijkt een kentering gaande. Amazon riep iedereen al terug naar kantoor. Is zulk wantrouwen terecht?

Digital Transformation