More stories

‘Omzetdaling Black Friday in Nederland, Duitsland, Engeland, Frankrijk’

Kredietverzekeraar Atradius verwacht in Duitsland een niet al te optimistisch einde van het e-commercejaar. Black Friday kan qua volume wel eens lager uitpakken dan in 2022.

Duitsland

Twee jaar na de lancering van Performance Max: hoe gaat het nu?

Er was nogal wat kritiek op Performance Max: te weinig inzicht, te weinig flexibel. Hoe staat er nu voor, na een reeks aanpassingen door Google?

Online advertising

Hoe grote platforms steeds weer verloederen: zo werkt ‘vershitting’

Wordt alles altijd slechter? Voor veelgebruikte online platforms lijkt dat wel het geval: van idealistisch begin naar gebruiksonvriendelijk winstbejag.

Customer Experience

Negen op tien Amerikaanse tieners heeft een iPhone

Bijna negentig procent van de Amerikaanse tieners heeft een iPhone. Even zoveel zeggen dat hun volgende weer een Apple-telefoon zal zijn. Killing cijfers voor Android.

E-commerce

Scandinavische online supermarkten fuseren

De Noorse online supermarkt Oda en zijn Zweedse tegenhanger Mathem fuseren. Gecombineerd hebben ze een omzet van rond de half miljard euro.

E-commerce

Google opent nieuwe winkel in Boston

Google opende vorige maand zijn derde winkellocatie in het Californische Mountain View, na Chelsea en Williamsburg. De volgende Google Store zal in Boston zijn.

Retail

Vertrouwen opbouwen als adverteerder met storytelling en fysieke belevingen

Hoe zorg je ervoor dat consumenten je merk vertrouwen en waarderen? Storytelling en fysieke belevingen helpen daarbij. Denk verder dan alleen digitaal.

Customer Engagement

De ‘fygitale’ ervaring: fysiek en digitaal samensmelten tot één optimale beleving

Online zijn er veel opties maar de fysieke winkelervaring loopt bij veel retailers achter. ‘Fygitaal’ combineert fysieke aanwezigheid met digitale opties.

Customer Experience

Hoe stap je als groot bedrijf over van Google UA 360 naar nieuwe ‘digital analytics’?

Grote veranderingen in zoiets fundamenteels als data- en webanalyse is lastig. Met een zorgvuldig ‘discovery’-traject maak je de transitie weg van Google.

Analytics

SPAR rust honderden winkels uit met schermen voor retailmedia

SPAR gaat 450 winkels uitrusten met schermen voor retailmedia. Adverteerders kunnen daar hun eigen advertentiecampagnes draaien. “Het kost ons geen moeite om met adverteerders rond de tafel te zitten,” vertelde Rachel Scheffers van SPAR gisteren op het RetailTrends-event What’s Next in Retail Tech in Leusden.

Retailmedia

Fulfilment uitbesteden biedt meer dan alleen bezorging

Veel webshops maken al gebruik van externe partijen voor de fulfilment. Naast de bezorging kan dat ook inzichten brengen voor voorraadbeheer en retouren.

Fulfillment

Black Friday-week: Pakketvolume stijgt 63,7%

Webwinkels moeten zich opmaken voor piekweken met een toename van het pakketvolume van maar liefst 63,7 procent in de dagen naar Black Friday.

E-commerce

Voormalige BCC winkels gaan als MediaMarkt al op 22 november open

MediaMarkt neemt zeven winkels over van de failliete elektronicaketen BCC. Het gaat om de filialen in Barendrecht, Beek, Beverwijk, Delft, Nijmegen, Zoeterwoude en de Amsterdamse vestiging aan het Gelderlandplein. Alle zeven de winkels openen op 22 november voor het eerst hun deuren als MediaMarkt, midden in de Black Friday campagne.

Retail

‘Feestdagen zijn begonnen, eerste verkooprecord gesneuveld’

De laatste week van oktober was de drukste ooit bij fulfillmentspecialist Monta, dat 1.900 webwinkels bedient. De feestdagen zijn begonnen. Webshops hebben grotere voorraden dan ooit klaarliggen.

E-commerce

Click to Pay speelt in op veranderende behoefte van consumenten

Consumenten hebben drie behoeften bij online betalingen: het moet snel, veilig en makkelijk. Click to Pay, een digitale portemonnee, maakt dat mogelijk.

Payment