De operationele impact van D2C voor de groothandel: Finance en automatisering (3/3)
Veel groothandels denken na over directe verkoop aan consumenten. Wat is de operationele impact? Deel 3: de financiën, van debiteuren tot de margeketen.
Veel groothandels denken na over directe verkoop aan consumenten. Wat is de operationele impact? Deel 3: de financiën, van debiteuren tot de margeketen.
Conversieoptimalisatie = A/B-testen? Klopt niet. Vaak heb je niet genoeg bezoekers om goed te A/B-testen, maar wel genoeg voor een andere aanpak.
Ook online is een persoonlijke beleving de norm. Een (hyper)persoonlijke benadering van klanten leidt tot betere conversie. Hoe? Met een headless CMS.
Local Inventory Ads van Google Shopping tonen je winkelvoorraad aan potentiële klanten in de buurt. HORNBACH kreeg de conversiewaarde er flink mee omhoog.
Body&Fit, aanbieder van voedingssupplementen optimaliseerde de website. Belangrijkste ingrediënten: zicht op de de gebruikers maar vooral op de juiste data.
Google opent vandaag in New York zijn eerste permanente winkel. In navolging van Apple, Microsoft, Samsung en zelfs Amazon toont het bedrijf er zijn eigen hardware.
Wat als het overgrote deel van je klantdata verdwijnt door het wegvallen van third-party cookies? Hoog tijd om te kijken naar de alternatieven.
Als Nederlandse webshop leveren in België? Let op: Belgische consumenten hebben andere verwachtingen. Drie adviezen over de bezorging op basis van cijfers.
Juli = uitverkoop bij bol.com. Een kans voor verkooppartners. Ook in België. Maar dat land vraagt wel om een eigen aanpak. Een stappenplan voor succes.
Bij Product as a Service worden producten geen eigendom maar als dienst aangeboden. Denk goed na over deze acht factoren om van PaaS een succes te maken.
Voor groothandels liggen er kansen voor directe verkoop aan consumenten (D2C), maar de operationele impact is groot. Deel 2: de klantenservice.
De balans na één jaar coronacrisis in de transportindustrie? Veel flexibilitiet maar ook toenemende klachten. Oplossingen: samenwerking en digitalisering.
Microsoft richt in Londen, New York en Sydney zogeheten Experience Centers in om zijn hardwareproducten te tonen.
Science fiction wordt ‘science fact’. Van telefoon tot tandenborstel: alles verbonden met het internet. Ook Apple heeft wat nieuws. Hoera of kolonisatie?
De afgelopen jaren zijn er steeds meer bedrijven die bouwen aan een digitale evenknie van de werkelijke wereld. Een digital twin, zogezegd. Niet op productniveau maar de wereld als geheel.