More stories

Premium

Jumbo Supermarkten professionaliseert retailmedia

Jumbo Supermarkten wordt ook media-exploitant en tuigt een professionele organisatie op om geld te verdienen met zijn eigen digitale media. Dit kan tientallen tot honderden miljoenen euro’s extra omzet opleveren.

Retail

De klant centraal: Drie succesfactoren voor D2C en één valkuil om te vermijden

Ook aan de slag met D2C? Leer je klanten kennen, denk cross-channel en meet klantgericht. O ja, en technologie staat niet op de eerste plaats.

E-commerce
Premium

Coolblue opent eerste winkel in West-Vlaanderen

Coolblue opent nog dit jaar een winkel in het Belgische Kuurne. Er zijn al filialen in Antwerpen, Brussel, Gent, Hasselt en Zaventem, maar de nieuwe winkel wordt de eerste in West-Vlaanderen.

Retail

Optimaliseer productfeeds op marketplaces met A/B-testen

Het aanbod en de concurrentie op marketplace nemen toe. Details in de productinformatie hebben grote impact. Met A/B-testen optimaliseer je je productfeed.

E-commerce
Premium

Online omzet in mei 16 procent hoger

De online omzet was in mei 16 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 16,1 procent meer omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet normaal gesproken een nevenactiviteit is (multi-channelers) groeide met 15,9 procent.

E-commerce
Premium

Amac neemt retail-activiteiten Apple-reseller Xando over

Apple Premium Reseller Amac neemt de drie winkels van collega Xando over. Ook de consumentenwebsite komt in handen van Amac.

Retail

De toekomst van Journey Orchestration

Journey Orchestration kan helpen om de klantreis van de altijd kritische consument op zijn/haar individuele wensen af te stemmen. In dit artikel lees je hoe je journey orchestration kunt inzetten, inclusief grootste uitdagingen en best practices.

Customer Experience

Waarom een goede bezorgervaring het krachtigste middel voor klantbehoud is

De voorkeuren voor bezorging verschillen van land tot land. Inzichten uit het Delivery Benchmark Report 2021.

Cross Border

Fantastische online gebruikservaring? Niet voor ieder bedrijf is het noodzaak

Goede UX en UI zijn niet onderscheidend meer, en zelfs niet altijd nodig. Vraag je af: wat doen we, hoe onderscheidt ons bedrijf zich? Ontwerp dáárvoor.

Web-design

Hyperautomation: volledig automatische documentverwerking (2/5)

Documenten sorteren? Informatie extraheren en verwerken? Automatische documentverkwerking is een van de meest bruikbare toepassingen van hyperautomation. (Deel 2 van 5)

Innovatie

Klantgedrag verandert na de pandemie: Hoe speel je daarop in?

Consumenten verwachten meer geld uit te gaan geven na Corona. Als je daarvan wilt profiteren moet je weten wat er speelt in het leven van je klant. 

Customer Engagement

De Chinese B2C-markt: Valt er nog mee te concurreren?

Ongelooflijk goedkope producten uit China: is er voor bedrijven in de EU nog mee te concurreren? Met overheidshandelen én een andere retailstrategie wel.

E-commerce

Zo voorkom je Sample Ratio Mismatch (SRM): check!

Bij online experimenten kan een sample ratio mismatch (SRM) optreden. Met een handige truc is dit eenvoudig te checken en te voorkomen.

Conversie

Product as a Service: Zijn consumenten er klaar voor? (4/4)

Wie kiest er nu al voor PaaS? Wat zijn de motivaties of de twijfels? En wat is bekend over het daadwerkelijke gebruik? De (eerste) antwoorden.

Disruptie

Vier trends die groene bezorging aandrijven

Er wordt steeds meer en sneller bezorgd. Tegelijkertijd wordt duurzaamheid belangrijker. Is dat alles tegelijk wel mogelijk? Vier trends in pakketbezorging.

E-commerce