More stories

Wat te denken van de Privacy Sandbox, Google’s alternatief voor 3rd-party cookies?

In de Privacy Sandbox experimenteert Google met de vervanging van 3rd-party cookies. Wat zijn de ontwikkelingen er wat moeten we ervan denken?

Marketing

Product as a Service: een introductie en de verdienmodellen (1/4)

Er komt meer interesse in circulaire producten. Eén vorm is Product as a Service. Een vierdelige serie. Deel 1: Wat zijn de verschillende verdienmodellen?

Strategy
Premium

Online omzet in april bijna 19 procent hoger

De online omzet was in april 18,6 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 17,8 procent meer omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet normaal gesproken een nevenactiviteit is (multi-channelers) groeide met 19,4 procent, zo blijkt uit cijfers van het CBS.

Retail

De cookieless funnel: een voorspelling voor elke marketingfase

De ‘cookie-apocalyps’ van 2022 komt dichterbij. Hoe ziet de toekomst eruit op gebied van targeting, tracking, resultaat, meting en attributie?

Marketing
Premium

Emerce E-Commerce: weglopende klanten bestrijden met AI

De helft van klanten die herhaalaankopen doen haken op een gegeven moment af. Met kunstmatige intelligentie kun je die klanten als het ware bij de les houden. Door in te schatten wanneer een volgende bestelling moet volgen. Zegt Sebastiaan Dalmeijer van Crunch Analytics bij Emerce E-Commerce.

Analytics
Premium

Emerce E-Commerce: de omnichannel transformatie van Goossens

De 21e inspiration store van interieurwinkels Goossens opende op donderdag 18 maart in de gloednieuwe Westfield Mall of the Netherlands zijn deuren. Ondanks de coronacrisis gooit de woon- en slaapretailer haar ambities niet overboord. De keten lanceerde er zijn nieuwste innovaties op het gebied van 3D-interieuradvies en digitale verkooptools zoals selfservice-schermen waar klanten zelf hun favoriete items op kunnen personaliseren en bestellen.

Retail

Uitbreiden naar het buitenland: zeven aandachtspunten

Het aanboren van een internationale markt is moeilijk maar noodzakelijk voor start-ups. Zeven punten voor het maken van de juiste keuzes.

Cross Border

Tijd en geld besparen met chatbots: toekomst of realiteit?

Chatbots: werken ze al goed genoeg? Consumenten zijn nog niet héél erg tevreden. Maar houd een paar dingen in het oog en dan zijn ze ook nu al inzetbaar.

Innovatie

Online transparantie bindt ethische consumenten

Ethische consumenten willen informatie over waar een merk voor staat en hoe het zich gedraagt. Goede vormgeving helpt merken dat te laten zien.

Sustainability
Premium

Machine Learning voor maximaal bedrijfsresultaat: vermijd de valkuilen

Machine learning in je bedrijf: klinkt goed, maar als je niet oplet zorgt het juist voor problemen. Vier aandachtspunten en de vragen die je moet stellen.

Artificial Intelligence
Premium

Online omzet detailhandel stijgt met bijna 86 procent

De detailhandel begon 2021 met een recordgroei van de internetverkopen van bijna 86 procent in het eerste kwartaal ten opzichte van een jaar eerder. Dit meldt het CBS op basis van nieuwe kwartaalcijfers over de detailhandel.

Retail

Instax (Fujifilm) kiest met D2C-aanpak voor eigen klantdata

Kan een merk nog zonder direct-to-consumerstrategie? Instax (Fujifilm) vindt van niet. Vooral vanwege de merkbeleving én de klantdata.

E-commerce platforms

Boost je klantervaring door content en commerce te koppelen

Verbeter de online klantervaring door content en commerce beter te verbinden. Twee routes: je e-commercesysteem óf je webcontent management-systeem.

CMS

Customer Data Platforms: de heilige graal van marketing?

Customer Data Platforms staan in de belangstelling. Zijn ze de ultieme oplossing voor klantgegevens, zoals dit boek stelt? Een recensie.

Strategy

Vier onmisbare trends in de digitale klantervaring in 2021

Ook bij fysieke bedrijven groeit de online verkoop. Maar de verwachtingen van online klanten veranderen ook. Vier trends om in de gaten te houden.

Customer Experience