More stories

Het post-corona winkelgedrag: Wat is er anders?

Meer online aankopen én vatbaarder voor marketing-e-mails blijkt uit de Shopping Index van Voyado. Vooral jongeren gaan in op gepersonaliseerde e-mails.

E-commerce

Zo maak je lokaal een succesvol onderdeel van je online strategie

Omzet in winkels blijft belangrijk en balans in online en offline verkoopaandacht is nodig. Maak ‘lokaal’ onderdeel van de online strategie.

Marketing
Premium

Online omzet supermarkt Jumbo groeit 50%

Jumbo zag de online consumentenomzet in de eerste zes maanden van 2021 toenemen met ruim de helft. Wanneer online en offline worden opgeteld steeg de handelsomzet met 268 miljoen naar 5,4 miljard euro een stijging van 5,3 procent.

E-commerce

De toegevoegde waarde van een PIM-systeem

Hoe creëer je met een PIM-systeem die single source of truth die zorgt voor een efficiënte workflow en uniformiteit rondom productinformatie?

PIM
Premium

Kamera Express koopt Belgisch Photogalerie

Kamera Express verdubbelt het aantal fysieke winkels ten zuiden van Nederland met de overname van het Belgische Photogalerie.

Venture

Stel niet uit! Vijf stappen om je first-party datastrategie op orde te brengen

Google stelt het cookieloze tijdperk uit, maar dat is geen reden om je 1st-party datastrategie uit te stellen: 5 stappen om klaar te zijn voor de toekomst.

Marketing
Premium

Onderzoek: ‘De klok tikt voor fysieke retailers’

Fysieke retailers hebben nog maar twaalf tot achttien maanden de tijd om hun toegevoegde waarde te bewijzen aan winkelend publiek. Dat is nu bezig met een heroriëntatie op hoe er wordt gewinkeld.

Retail

Drie belangrijke betaaltrends voor e-commerce

De coronapandemie heeft ertoe geleid dat een aantal ontwikkelingen in online betalingen extreem zijn versneld. Dit zijn de drie belangrijkste trends om rekening mee te houden.

Payment

Hyperautomation: houd controle (5/5)

Hyperautomation heeft veel potentie maar controle is cruciaal. Governance, verantwoordelijkheid, privacy en transparentie: dat zijn de sleutelprincipes.

Digital Transformation

Hoe krijg je de massa op een design-fiets?

Uitdaging is binnen enkele jaren 1 miljard mensen op een design-fiets te krijgen. Maar de customer journey bij VanMoof is niet rechtlijnig.  

Conversie
Premium

Bedienen winkelpersoneel en robot binnenkort samen de klant?

Hoe gebruik je de sterke punten van zowel winkelpersoneel als een servicerobot? En willen klanten wel robots? Onderzoek onder consumenten geeft antwoorden.

Artificial Intelligence

Negen Instagram-marketingtips om je business te laten groeien

Het belang van Instagram is groot: veel jonge gebruikers en groot actief gebruik. 9 adviezen om je marketing op Instagram naar een hoger plan te tillen.

Marketing

Blijere medewerkers bij de klantenservice met automatisering die om hén draait

Bij de klantenservice is de tevredenheid van medewerkers vaak laag. Ondoordachte automatisering speelt een grote rol. Meer aandacht voor de medewerker.

Customer Service
Premium

Coolblue opent eerste fysieke winkel Duitsland

Voor het einde van het jaar opent Coolblue zijn eerste fysieke winkel in Duitsland. De vestiging in het centrum van Düsseldorf wordt meteen de grootste van alle filialen van de webwinkel.

Retail

Start-up, scale-up, smart-up? Wanneer besteed je fulfillment uit?

E-commerce-logistiek kan veel aandacht en tijd opslorpen. Uitbesteden aan een fulfillment-partner kan een oplossing zijn. Maar wat is het juiste moment?

E-commerce