More stories

Conrad opent klantencommunity

De Europees werkende online techniekwinkel Conrad opent een discussieforum waar klanten technische vragen, tips en how-to’s met elkaar kunnen delen.

E-commerce

Facebook lanceert app voor groepen

Facebook heeft na Facebook Messenger wederom een app uitgebracht voor een specifiek doel: Facebook Groups. Bedoeld voor mensen die intensief groepen volgen.

Facebook

Facebook leidt met ‘app engagement’

Facebook is veruit de belangrijkste speler als het gaat om interactie tussen gebruikers. Dat concludeert Mobidia in een studie genaamd ‘Social Media & Messaging Engagement: Chat, Social, Videoconferencing, Rich Media and VoIP Apps’.

Facebook

YouTube persoonlijkheid Bardo Ellens: ‘Mik nooit op virals’

Wat begon met wekelijks een leuke video voor zijn vrienden, groeide uit tot een YouTube persoonlijkheidskanaal met 270.000 Nederlandse abonnees. Bardo Ellens vertelt over zijn succes op YouTube en adviseert bedrijven om vooral de focus op de kijkers te houden.

Marketing

Facebook plaatst minder promoties op tijdlijn

Facebook gaat vanaf januari het aantal promotionele berichten op zijn tijdlijn terugbrengen na klachten van gebruikers. Facebook gaat voor deze berichten dezelfde regels hanteren als voor advertenties.

Facebook

Pinterest ineens interessant voor mannen

Tot nu toe was Pinterest een typisch vrouwending. Zeventig tot tachtig procent van de bezoekers is vrouw. Maar de grootste groei komt op dit moment van mannelijke bezoekers, zo laat Pinterest zelf weten.

Marketing

Column: Social media is een commerciële geldmachine

Kortgeleden lanceerde Twitter de koopknop: een button die twitteraars direct producten laat aanschaffen zonder het platform te hoeven verlaten. Volgens experts de uiterste poging van het bedrijf om de dalende beurskoers en tegenvallende resultaten een positieve impuls te geven.

Marketing

Sociale ongelijkheid ook op internet

Maar liefst 97 procent van de Nederlanders heeft toegang tot internet. En toch betekent dat niet dat de zogenaamde digitale kloof is gesloten. Onderzoekers van de Universiteit Twente laten in een reeks onderzoeken zien dat het verschil in digitale vaardigheden tussen lager en hoger opgeleiden de laatste jaren is toegenomen.

Marketing

Twitter wil via Hong Kong Groot-China bedienen

Twitter wil een kantoor in Hong Kong openen om Groot-China beter te kunnen bedienen. Saillant detail: Twitter wordt in de Volksrepubliek China geblokkeerd.

Marketing

WhatsApp vijf jaar oud (infographic)

Berichtenapp WhatsApp viert zijn vijfde verjaardag en digitaal marketingbureau DPFOC heeft daarom een groot aantal ditjes en datjes over de mobiele applicatie verzameld. Wie zijn bijvoorbeeld de grootste concurrenten van WhatsApp? Hoe is het bedrijf ook maar weer ontstaan? En ja, de onvermijdelijke miljardencijfers komen ook voorbij.

Marketing

Arke gaat investeren in social care

Reisorganisatie TUI gaat de komende tijd meer nadruk leggen op social care. Dat vertelde Dave Verzijl van Arke Reizen gisteren op The Facebook Conference in Amsterdam. Het bedrijf garandeert een respons binnen een uur, en dat vierentwintig uur per etmaal.

Customer Service

Staatsloterij ziet Facebook vooral als verwijskanaal

De Staatsloterij zet Facebook met name in voor merkbekendheid. Dat vertelde online manager Reena Sewbaks op de Facebook Conference in Amsterdam. De Staatsloterij zit al sinds 2010 op Facebook, maar pas de laatste jaren wordt het medium ook echt als marketingkanaal ingezet.

Facebook

Drie redenen waarom een Social Media Team onmisbaar is

Alle organisaties willen iets bereiken met Social Media. Meestal is één persoon hiervoor verantwoordelijk. Maar hoeveel tijd en energie er ook […]

Marketing

Zo trek je meer kopers naar Pinterest (infographic)

Ongeveer 47 procent van de Amerikaanse online consumenten hebben aankopen gedaan op basis van aanbevelingen op Pinterest. Dus hoe zorg je er voor dat meer kopers je Pinterest-pagina bezoeken? Deze infographic geeft enkele tips: Promoot je pagina’s via Twitter of Facebook. Organiseer een wedstrijd. En achterhaal wat gebruikers zoal van je pagina delen.

Contentmarketing

(Facebook Conference) Meer likes, meer comments, meer liefde

Betrokken fans worden betrokken klanten, dat is de wens van ieder merk. Prénatal heeft op Facebook dagelijks opvallend veel interactie met haar doelgroep. Met name op maandagen schieten de betrokkenheidspercentages de lucht in. Evelien Riupassa vertelt op Facebook Conference, morgen in Amsterdam, over de waarde van engagement en de sociale strategie van het bekende babymerk.

Facebook