Mobiele reclame groeit jaarlijks 38 procent
Mobiele reclamebestedingen zijn komende jaren de belangrijkste drijfveer achter de groei van de reclamebranche. De bestedingen groeien tot en met 2017 met gemiddeld 38 procent per jaar.
Mobiele reclamebestedingen zijn komende jaren de belangrijkste drijfveer achter de groei van de reclamebranche. De bestedingen groeien tot en met 2017 met gemiddeld 38 procent per jaar.
Het wereldomspannende communicatienetwerk Dentsu Aegis koopt Tempero, een specialist op het gebied van social media management. De Engelsen worden gepositioneerd als de Europese tak van ICUC, zijn Noord-Amerikaanse tegenhanger binnen het bedrijvennetwerk.
Mediastrateeg Roos van Vught begint haar eigen onderneming Merkwerker en stapt daarom op bij Social Embassy als senior strategist.
De dominantie van Facebook en Twitter in social marketing is voorbij, stelt marktonderzoeker Forrester. Het raadt bedrijven aan zich meer te richten op specialistische sociale omgevingen en, niet te onderschatten, de eigen mediakanalen.
Digitaal strateeg Tiffany St James, TED spreker en voorheen Head of Social Media bij de Britse regering, komt naar Nederland voor The Social Conference 2015 in februari. Tiffany heeft jarenlange ervaring in het begeleiden van grote organisaties in de transformatie naar een digital first strategie.
LinkedIn maakt een nieuwe positie op de profielpagina’s waarmee leden kunnen aangeven dat ze opleidingen en trainingen hebben gevolgd. Vergelijkingssite Springest was een van de partners die meedeed aan de technische, besloten proef.
Gemeten naar de groei van actieve gebruikers maakte sociaal platform Tumblr de laatste maanden opvallende vorderingen. Tumblr steeg met 120 procent in de ranglijst van Global Web Index. Facebook kwam niet verder dan 2 procent.
Binnen anderhalf jaar liep het vloggen uit van hobby tot maar liefst 17,8 miljoen kijkers per maand en 461.000 Nederlandse abonnees. “Ik doe elke dag twee video’s: een vlog over mijn dagelijks leven en een video over het spel Minecraft. De eerste haalt 150.000 kijkers en de tweede haalt 100.000, binnen de eerste 24 uur.” Vlogger Enzo Knol vertelt over zijn succes op YouTube.
De populariteit van Snapchat groeit met de dag. Vooral tieners snappen zich suf met het versturen van foto’s en video’s die slechts beperkte tijd zichtbaar zijn voor de ontvanger. Inmiddels begeven de eerste Nederlandse merken zich schoorvoetend op het platform. Een Workshop snapchatten voor de marketeer.
Toegegeven: LinkedIn is niet sexy, zoals Twitter en Facebook dat zijn. Maar vergis je niet: LinkedIn is het platform voor B2B. Kijk alleen al naar de cijfers: er zijn 332 miljoen gebruikers, waarvan 40 procent dagelijks inlogt.
Bekende bedrijven die Facebook heeft overgenomen zijn WhatsApp en Oculus. Maar er zijn er nog veel meer geweest die u en ik ongetwijfeld over het hoofd hebben gezien. WhoisHostingThis besloot al die acquisities eens op een rij te zetten.
Salesforce introduceert een nieuwe generatie Social Studio, een geïntegreerd platform voor social contentmarketing, interactie, publicaties en analytics.
Amazon gebruikt Snapchat en Instagram om klanten te lokken voor de feestdagen. Daarmee wordt een heel nieuw verkoopkanaal aangeboord.
Twitter breidt zijn Benelux kantoor uit met een vestiging in Brussel. Dat meldt de Belgische krant De Tijd. Daar komt een vijftal werknemers te zitten die hoofdzakelijk advertenties gaan verkopen.
De Europees werkende online techniekwinkel Conrad opent een discussieforum waar klanten technische vragen, tips en how-to’s met elkaar kunnen delen.