More stories

Arke gaat investeren in social care

Reisorganisatie TUI gaat de komende tijd meer nadruk leggen op social care. Dat vertelde Dave Verzijl van Arke Reizen gisteren op The Facebook Conference in Amsterdam. Het bedrijf garandeert een respons binnen een uur, en dat vierentwintig uur per etmaal.

Customer Service

Staatsloterij ziet Facebook vooral als verwijskanaal

De Staatsloterij zet Facebook met name in voor merkbekendheid. Dat vertelde online manager Reena Sewbaks op de Facebook Conference in Amsterdam. De Staatsloterij zit al sinds 2010 op Facebook, maar pas de laatste jaren wordt het medium ook echt als marketingkanaal ingezet.

Facebook

Drie redenen waarom een Social Media Team onmisbaar is

Alle organisaties willen iets bereiken met Social Media. Meestal is één persoon hiervoor verantwoordelijk. Maar hoeveel tijd en energie er ook […]

Marketing

Zo trek je meer kopers naar Pinterest (infographic)

Ongeveer 47 procent van de Amerikaanse online consumenten hebben aankopen gedaan op basis van aanbevelingen op Pinterest. Dus hoe zorg je er voor dat meer kopers je Pinterest-pagina bezoeken? Deze infographic geeft enkele tips: Promoot je pagina’s via Twitter of Facebook. Organiseer een wedstrijd. En achterhaal wat gebruikers zoal van je pagina delen.

Contentmarketing

(Facebook Conference) Meer likes, meer comments, meer liefde

Betrokken fans worden betrokken klanten, dat is de wens van ieder merk. Prénatal heeft op Facebook dagelijks opvallend veel interactie met haar doelgroep. Met name op maandagen schieten de betrokkenheidspercentages de lucht in. Evelien Riupassa vertelt op Facebook Conference, morgen in Amsterdam, over de waarde van engagement en de sociale strategie van het bekende babymerk.

Facebook

(Facebook Conference) Hoe FrieslandCampina babyvoeding verkocht via Facebook

Hoe verkoop je baby- en kindervoeding aan moeders in Mexico? Daar wisten ze bij FrieslandCampina wel raad mee. Het zuivelbedrijf besloot een volledige campagne via Facebook te voeren en wist zo zijn omzet te verdubbelen. Het is een van de interessantste cases die ter sprake zullen komen op de Facebook Conference, woensdag 5 november in Amsterdam.

Facebook

(Facebook Conference) De waarde van 440.000 vakantie-fans

In economisch mindere tijden wist reisorganisatie TUI Nederland harder te groeien dan de markt. Online speelt hierin een belangrijke rol; afgelopen jaar verkocht de organisatie voor 390 miljoen euro aan reizen, voornamelijk via Arke.nl. Ook groeide Arke al snel uit tot de grootste touroperator op Facebook.

Facebook

Social Media: de psychologie van het delen

Wil je dat mensen je content delen? Zorg er dan voor dat je begrijpt waarom ze dat doen! Dit artikel is gebaseerd op onderzoek van de New York Times. Ze onderzochten waarom mensen informatie online delen en hoe je als marketeer optimaal van deze kennis gebruik kunt maken.

Marketing

Facebook ontbreekt niet op Facebook Conference

Op The Facebook Conference, volgende week op 5 november in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam, kan Faceook zelf natuurlijk niet ontbreken. Uit Engeland komt daarom Tom Laster spreken over de evolutie van marketing – van massa marketing naar gepersonaliseerde marketing op schaal.

Facebook

Facebook Conference: Facebook belangrijkste bron webverkeer, Twitter levert in

Facebook blijft de belangrijkste bron van webverkeer, al stoomt Pinterest flink op. Dat blijkt uit metingen van Shareaholic over het derde kwartaal bij 300.000 websites en 400 miljoen unieke bezoekers. Voor content marketing blijft Facebook dus voorlopig onmisbaar.

Contentmarketing

Facebook richting miljard dagelijkse gebruikers

Bij het huidige groeitempo raakt Facebook voor eind 2015 de grens van een miljard dagelijkse gebruikers. Het bedrijf rapporteerde zojuist een kwartaalomzet van 3,2 miljard dollar, licht boven de verwachting van de financiële markt.

Social

(Facebook Conference) Hoe Philips schittert op Facebook

Met ruim 5 miljoen volgers is Philips een van de grootmachten op Facebook. Daar lanceren zij nieuwe producten en gaan zij in gesprek met de achterban. Hoe weet Philips een gevarieerde doelgroep, van consument tot arts tot techneut online te overtuigen? Volgende week hoor je er meer over op Facebook Conference, op 5 november in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam.

Facebook

Hogere omzet, groter verlies voor Twitter

Berichtendienst Twitter heeft de omzet in het derde kwartaal zien verdubbelen tot 361 miljoen dollar. Het aantal actieve gebruikers groeide met een kwart tot 284 miljoen. Het nettoverlies groeide fors en zal ook dit kwartaal oplopen.

Social

(Facebook Conference) Een smaakmakend recept voor Facebook succes

Met de Friso Mexico campagne realiseerde Nektarios Misios een grote verkoopomzet. Daarna verschoof het marketingbudget van televisie naar Facebook. Van strategie, tot content creatie en de hulp van bureaus. En van plannen, tot optimalisatie en analyse. Je hoort er meer over op het Facebook Conference, 5 november in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam.

Facebook

Anti-Facebook Ello haalt 5,5 miljoen dollar op

Het sterk opkomende sociale netwerk Ello, ook wel het anti-Facebook genoemd omdat het geen directe commerciële activiteiten nastreeft, heeft 5,5 miljoen dollar opgehaald in een financieringsronde onder leiding van de Foundry Group.

Marketing