More stories

Veertig procent EU-bedrijven niet op social media

Veertig procent van het Europese bedrijfsleven is niet aanwezig op sociaal georiënteerde mediakanalen als Twitter of Facebook. Bovendien laten deze bedrijven tienduizenden klanten in de kou staan wanneer die een vraag voorlegden via een eigen digitaal kanaal van die ondernemingen.

Social

E-mail en sociale media marketing: versterkend effect

“De Spa Zuiver-case van OMG/Mailmedia laat zien dat Share to Social een positief effect heeft op de respons van een e-mailcampagne en daarmee op de ROI. De conversie lag zeven maal hoger dan bij campagnes zonder Share to Social. De omzet was ruim vijf maal hoger dan vooraf ingeschat”, aldus Van den Burg, Operations en Business Development Director bij OMG/Mailmedia.

e-mailmarketing

‘Italiaanse edelman vecht zich social media in’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer Assassin’s Creed Brotherhood voor PS3 en Xbox360 van Ubisoft.

Social

Search en social kunnen niet meer zonder elkaar

Search en social lijken op het eerste oog tegenstrijdig: het eerste gaat om optimalisatie of gewoon het kopen van woorden, het andere is ‘soft’ en moeilijk meetbaar. Toch hebben ze wel degelijk iets met elkaar. In de juiste combinatie kunnen ze je merk een enorme ‘boost’ geven.

Search

Social media grijs privacygebied voor marketeers

Social media zijn vanwege het publieke karakter een goudmijn voor marketeers. Ze leggen de gebruiksverantwoordelijkheid primair bij de consument, die data moedwillig met de rest van de wereld deelt. Marketeers gebruiken die privé informatie graag en gooien die niet weg.

Social

Topmerken vinden hun weg naar social media-strategie

Steeds meer grote merken zijn aanwezig op de sociale netwerken. Van de 100 grootste merken zijn er 67 actief in social media. Naast de groei, wordt social media nu ook professioneler ingezet.

Social

Uur U voor zakelijk social media-beleid

Om de online salesfunnel te optimaliseren zullen bedrijven zich klaar moeten maken voor sociale media. Dat meent althans Jorg Ruis, Manager Marketing & New Media bij weekendjeweg.nl (bookit). “Sociale media gaan de zoekresultaten beïnvloeden en dat op zijn beurt beïnvloedt weer het beslissingsproces van de consument.”

Social

De valkuilen van online advertising

De beloftes van internet advertising zijn nooit ingelost, zo betoogt Eric Woning, Digital Director van mediabureau OMD. En datzelfde risico lopen nu social media.

Social

Social media steeds belangrijker voor Heineken

Heineken heeft last van wet van remmende voorsprong. “Heineken is een traditionele organisatie, die vanuit de tijd van Freddy al marketing heeft toegepast. We moeten nu de stap maken naar digitale media, daar is een bepaalde mindset voor nodig”, aldus Marco van Veen, Manager Web & Innovation Centre WebCentre Heineken International.

Social

Zijn Social Media eigenlijk Ego Media?

Gekken en dwazen schrijven hun naam op muren en glazen, zo sprak mijn vader vroeger streng als ik in mooie sierletters mijn naam in de beslagen autoruit schreef. Sinds we allemaal helemaal into sociale media zijn, storen we ons niet meer zo aan die vaderlijke uitspraak.

Social
1 108 109 110