More stories

(Facebook Conference) Hoe FrieslandCampina babyvoeding verkocht via Facebook

Hoe verkoop je baby- en kindervoeding aan moeders in Mexico? Daar wisten ze bij FrieslandCampina wel raad mee. Het zuivelbedrijf besloot een volledige campagne via Facebook te voeren en wist zo zijn omzet te verdubbelen. Het is een van de interessantste cases die ter sprake zullen komen op de Facebook Conference, woensdag 5 november in Amsterdam.

Facebook

(Facebook Conference) De waarde van 440.000 vakantie-fans

In economisch mindere tijden wist reisorganisatie TUI Nederland harder te groeien dan de markt. Online speelt hierin een belangrijke rol; afgelopen jaar verkocht de organisatie voor 390 miljoen euro aan reizen, voornamelijk via Arke.nl. Ook groeide Arke al snel uit tot de grootste touroperator op Facebook.

Facebook

Social Media: de psychologie van het delen

Wil je dat mensen je content delen? Zorg er dan voor dat je begrijpt waarom ze dat doen! Dit artikel is gebaseerd op onderzoek van de New York Times. Ze onderzochten waarom mensen informatie online delen en hoe je als marketeer optimaal van deze kennis gebruik kunt maken.

Marketing

Facebook ontbreekt niet op Facebook Conference

Op The Facebook Conference, volgende week op 5 november in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam, kan Faceook zelf natuurlijk niet ontbreken. Uit Engeland komt daarom Tom Laster spreken over de evolutie van marketing – van massa marketing naar gepersonaliseerde marketing op schaal.

Facebook

Facebook Conference: Facebook belangrijkste bron webverkeer, Twitter levert in

Facebook blijft de belangrijkste bron van webverkeer, al stoomt Pinterest flink op. Dat blijkt uit metingen van Shareaholic over het derde kwartaal bij 300.000 websites en 400 miljoen unieke bezoekers. Voor content marketing blijft Facebook dus voorlopig onmisbaar.

Contentmarketing

Facebook richting miljard dagelijkse gebruikers

Bij het huidige groeitempo raakt Facebook voor eind 2015 de grens van een miljard dagelijkse gebruikers. Het bedrijf rapporteerde zojuist een kwartaalomzet van 3,2 miljard dollar, licht boven de verwachting van de financiële markt.

Social

(Facebook Conference) Hoe Philips schittert op Facebook

Met ruim 5 miljoen volgers is Philips een van de grootmachten op Facebook. Daar lanceren zij nieuwe producten en gaan zij in gesprek met de achterban. Hoe weet Philips een gevarieerde doelgroep, van consument tot arts tot techneut online te overtuigen? Volgende week hoor je er meer over op Facebook Conference, op 5 november in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam.

Facebook

Hogere omzet, groter verlies voor Twitter

Berichtendienst Twitter heeft de omzet in het derde kwartaal zien verdubbelen tot 361 miljoen dollar. Het aantal actieve gebruikers groeide met een kwart tot 284 miljoen. Het nettoverlies groeide fors en zal ook dit kwartaal oplopen.

Social

(Facebook Conference) Een smaakmakend recept voor Facebook succes

Met de Friso Mexico campagne realiseerde Nektarios Misios een grote verkoopomzet. Daarna verschoof het marketingbudget van televisie naar Facebook. Van strategie, tot content creatie en de hulp van bureaus. En van plannen, tot optimalisatie en analyse. Je hoort er meer over op het Facebook Conference, 5 november in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam.

Facebook

Anti-Facebook Ello haalt 5,5 miljoen dollar op

Het sterk opkomende sociale netwerk Ello, ook wel het anti-Facebook genoemd omdat het geen directe commerciële activiteiten nastreeft, heeft 5,5 miljoen dollar opgehaald in een financieringsronde onder leiding van de Foundry Group.

Marketing

Facebook Messenger wordt concurrent WhatsApp

Ruim 8,7 miljoen Nederlanders hebben WhatsApp op hun smartphone staan. Dat meldt Telecompaper in zijn onderzoek Dutch Apps Market. Het aantal gebruikers is met zeker 1 miljoen toegenomen ten opzichte van vorig jaar. Een goede tweede komt eveneens uit de stal van Facebook: Facebook Messenger gaat als een speer.

Facebook

(eWeek) VU College sociale media

Omdat het inbedden van sociale media in webwinkels gemeengoed is geworden, en vrijwel elk bedrijf op allerlei sociale media aanwezig is, is het belangrijk om een uitspraak te kunnen doen over de effectiviteit van deze activiteiten. In het kader van Amsterdam eWeek daarom een college van Charlotte Vonkeman over het gebruik van social media in de e-commerce context.

Marketing

McDonalds opent 14.500 bedrijfspagina’s op Facebook

McDonalds wil dat iedere vestiging in de VS een eigen pagina krijgt op Facebook. Voor het einde van het jaar moeten 14.500 pagina’s gereed zijn. McDonalds heeft er nu 7000. Ook worden Twitteraccounts geopend voor individuele restaurants.

Facebook

Hoe kom je met je Facebook-pagina boven de middelmaat uit? (infographic)

Wanneer heb je een succesvolle Facebook pagina? Hoe kom je boven de middelmaat uit? Die vragen lijken niet zo simpel te beantwoorden, maar wellicht bieden de maandelijkse statistieken van Quintly wat meer houvast. In september bestond 13 procent van de interactie met volgers uit gedeelde content. Opvallend: des te meer volgers je hebt, des te lager het engagement.

Facebook

Review Knab Social, betalen via Facebook of SMS

Vandaag lanceert Knab als eerste Nederlandse bank de mogelijkheid om via de Knab App geld over te maken met behulp van van Facebook of een mobiel telefoonnummer. Knab Social is ontwikkeld om het overmaken van geld naar vrienden en kennissen te vergemakkelijken.

Marketing