More stories

Verlies voor Chinese Twitter verdubbeld

Het nettoverlies van Weibo, het Chinese Twitter, is afgelopen kwartaal verdubbeld naar 47,4 miljoen dollar, tegen 19,2 miljoen een jaar geleden. Dat kwam deels doordat het bedrijf geld uittrok voor het werven van nieuwe gebruikers.

Social

Digital Marketing Live: Plan for the Moment

Suzanne Ekel is sinds februari 2014 hoofd marketing bij Twitter Nederland. Ze werkt al jaren op het grensvlak van merken bouwen en marketing. Als Managing Director van Monsterboard werd ze 2001 werd uitgeroepen tot M@rketeer van het Jaar. Daarna werkte ze onder meer bij Greetz.nl en Squla.nl. Suzanne spreekt vandaag op Digital Marketing Live over real time marketing.

Social

Twitter zoekt weer de muziek op

Twitter overweegt het Duitse SoundCloud over te nemen, beter bekend als de YouTube voor audio. Dat melden anonieme bronnen aan het blog Re/code. Kennelijk is de mislukking van Twitter Music alweer vergeten.

Social

Sociale nieuwssite eKudos stopt ermee

De sociale nieuwssite eKudos houdt er op 26 mei mee op. De reden voor het stopzetten is het sterk veranderde sociale landschap, zo laten de initiatiefnemers van internetuitgever Stillpoint Media weten.

Social

Infographic: sociale media trends

Wat doen merken vooral met sociale media in 2014? Vocus zette enkele (visuele) trends op een rij. Bij Facebook draait het om foto’s, foto’s en nog eens foto’s, bij Twitter om de uitklapbare Twitter Cards, bij LinkedIn kun je presentaties en demo’s kwijt en bij Vine heb je zes seconden om je boodschap te verkondigen.

Social

Nestlé turnt bedrijf ‘sociaal om’

Voedingsbedrijf Nestlé probeert de totale organisatie aan digitale middelen te krijgen via aan ambitieus programma Digital Acceleration Team (DAT), dat inmiddels twee jaar loopt. Dat vertelde Pete Blackshaw, hoofd digitale marketing en sociale media, gisteren op de Adobe Summit in Londen.

Social

Google+ nadert Twitter, groter dan NOS en ABN AMRO

Facebook is mobiel de absolute topper in Nederland, gevolgd door WhatsApp en YouTube. Niet verrassend. Wel verrassend is dat ‘spookstad’ Google+ op de vijftiende plaats van meestgebruikte apps staat, nog voor de NOS en ABN AMRO.

Mobile

Facebook App Links: nieuwe mogelijkheden in mobiele marketing

Mark Zuckerberg is nog lang niet klaar met zijn geesteskind. Tijdens het jaarlijkse F8 event voor ontwikkelaars kondigde Zuckerberg een nieuw tijdperk aan. Facebook lijkt volwassen te worden met de introductie van App Links. Een initiatief om mobiel gebruik fors te verbeteren.

Facebook

Twitter heeft een stilteknop

Twitter heeft zojuist zijn apps voor iPhone en Android vernieuwd met als belangrijkste nieuwe functie een stiltemogelijkheid. Daarmee kan de stroom berichten van iemand tijdelijk worden weggedrukt.

Social

Mannen vluchten weg van Pinterest

Dat Pinterest een grote aantrekkingskracht heeft op vrouwen was al bekend, maar een nieuwe studie bevestigt dat nog eens: 92 procent van alle pins zijn geplaatst door vrouwen. Even opmerkelijk: tachtig procent daarvan is al vier jaar actief op het platform.

Social

Infographic: multiplatform strategie

Facebook heeft zijn algoritme aangepast, waardoor het zogenoemde organische bereik van berichten of pagina’s van grote merken fors is gedaald. Merken moeten volgens deze infographic meer inzetten op andere platformen, zoals Twitter, Instagram, Pinterest en Tumblr om hun bereik te verhogen. De multinetwerk aanpak wordt als cruciaal gezien.

Social

Innovatie in Chinese bankenwereld door sociale platforms

Tencent, Alibaba en Baidu, de grootste internetbedrijven van China, hebben door uitbreiding van hun diensten de strijd aangebonden met de Chinese staatsbanken. Zij bieden sinds kort diensten om online te betalen, te lenen, te sparen en te verzekeren. En hoewel zij in eerste instantie elkaar beconcurreren, werken ze ook nauw samen.

Payment

Infographic: het ideale bericht op sociale media

Het ideale bericht op sociale media? Je zult nog versteld staan van het aantal slimmigheden. Een bericht op Pinterest wordt vaker gedeeld als er geen foto van een gezicht in staat, links via Bit.ly worden via Twitter vaker getetweet, Google Plus blieft met name plaatjes met de afmetingen 800×600 pixels) en posten op Facebook na sluitingstijd is helemaal geen slecht idee.

Social

HootSuite persoonlijker door widgets

Het populaire analyseplatform voor sociale media HootSuite is verrijkt met widgets van het in januari overgenomen UberVU. Daarmee wordt het nog makkelijker om de analyses te personaliseren.

Analytics

Selfridges start beautycampagne met Google Plus

Het Britse warenhuis Selfridges heeft voor zijn grootste beautycampagne ooit Google Plus geselecteerd. De komende weken wordt via The Beauty Project aandacht gevraagd voor het fenomeen schoonheid.

Social