More stories

YouTube-ster dumpt Mediakraft publiekelijk

Het Europees werkende commerciële medianetwerk Mediakraft en een van zijn grootste Duitse sterren op YouTube zitten elkaar in de haren. Het medianetwerk zou veel van zijn beloftes niet zijn nagekomen.

Marketing

Meer uitgevers sluiten commentaren

Vier grote digitale uitgeverijen hebben de reactiepanelen op hun sites gesloten. Discussies verplaatsen zich steeds meer naar Twitter en Facebook.

Media

Het Jaar van Facebook

Het was eerlijk gezegd niet het Jaar van Facebook, maar van wat Facebook kocht: de overname van WhatsApp voor 19 miljard dollar in februari dreunde nog maandenlang na. Hoe was het mogelijk dat er zoveel geld werd neergeteld voor een appje? En in maart was het weer raak: 2 miljard voor de maker van Oculus Rift. Maar voor Facebook zelf was het eigenlijk maar een doodgewoon jaartje.

Facebook

Telegraaf publiceert nu ook via Instagram

De Telegraaf heeft Instagram ontdekt. De mooiste nieuwsfoto’s, het nieuws van de dag op video en een kijkje achter de schermen van De Telegraaf zijn nu ook te vinden op Instagram.

Media

‘Populariteit Facebook brokkelt langzaam af’

Daar gaan we weer: opnieuw is er een studie verschenen die suggereert dat tieners in de VS Facebook de rug toekeren. Het percentage tieners van 13 tot 17 dat op Facebook zit zou zijn gedaald van 94 naar 88 procent, volgens cijfers van Frank N. Magid.

Facebook

Belgische Hyves stopt

De Belgische Hyves Netlog stopt ermee. Gebruikers kunnen hun gegevens downloaden en eventueel een account openen op zustersite Twoo van Massive Media.

Marketing

Nieuws vaker gevolgd via sociale media

Het social media gebruik van consumenten is sinds 2012 gestagneerd, maar nieuws wordt actiever gevolgd op sociale media Dat blijkt uit #SMING14, het onderzoek naar de impact van Social Media dat in opdracht van ING voor de derde jaar werd uitgevoerd.

Media

Topinvesteerders in de rij voor Eindhovens WithLocals.com

‘s Werelds grootste investeerders verdringen zich rond WithLocals.com om een graantje mee te pikken van de revolutie die het bedrijf op de reismarkt teweeg kan brengen. Vandaag verschijnt de mobiele app, om gastheren en reizigers dichter bij elkaar te brengen.

Search

Facebook beëindigt samenwerking met Microsoft Bing

Facebook maakt niet langer gebruik van Bing voor algemene zoekresultaten. De samenwerking met Microsoft is na vier jaar beëindigd. Microsoft heeft overigens nog altijd een klein belang in Facebook.

Facebook

Infographic: Facebook versus Snapchat

Snapchat moet zo ongeveer de grootste frustratie zijn van Facebook CEO Mark Zuckerberg. De startup wees een bod van Facebook af, en pogingen om Snapchat te overtroeven zijn tot nu toe mislukt. Lisa Hallgren geeft aan wat de verschillen en overeenkomsten tussen de beide rivalen zijn.

Facebook

Facebook voegt Trending Topics toe aan mobiel

Facebook heeft Trending Topics toegevoegd aan zijn Android-app, voorlopig alleen in de VS, en nog niet via iPhone of iPad. De functie was al bijna een jaar beschikbaar voor de desktop.

Facebook

In drie stappen een geslaagde Facebook campagne met behulp van uitleganimaties

De inzet van een Facebook-campagne met behulp van uitleganimaties kan een goed idee zijn voor je merk of product. Facebook is een platform met een groot bereik en er wordt veel gedeeld. Om die reden kan het uitrollen van een dergelijke campagne een groot succes worden.

Facebook

GfK: tabletbezit op niveau desktop, Facebookgebruik loopt terug

Er zijn eind 2014 bijna evenveel Nederlanders met een desktop-pc als een tablet. Het aantal Nederlanders met een vaste computer daalt van 8,3 miljoen in december 2013 naar 7,9 miljoen in december 2014. Dit, terwijl het aantal Nederlanders in het bezit van een tablet met acht procent groeit naar 7,9 miljoen. Dat blijkt uit nieuwe metingen van GfK.

Facebook

Vijftien social media trends voor 2015: van tactisch naar strategisch

Wereldwijd maken 1,8 miljard mensen gebruik van social media. Dat is bijna tweederde van alle mensen met toegang tot internet. De verwachting is dat dit aantal de komende jaren blijft groeien. Tot 2,44 miljard in 2018. Als content vuur is, dan zijn social media brandstof. Welke trends zijn in 2015 de zuurstof voor deze aanwakkerende vlammen?

Marketing

Instagram nu groter dan Twitter

Facebook-dochter Instagram heeft met 300 miljoen maandelijkse gebruikers Twitter ingehaald. Nog geen negen maanden geleden stond de teller van Instagram op 200 miljoen gebruikers. Twitter had enkele weken terug 284 miljoen actieve maandelijkse gebruikers.

Marketing