App Links cruciaal voor ambities Facebook
Facebook ontpopt zich steeds meer tot een mobiele speler van formaat. Ook op advertentiegebied. Met App Links wordt weer een volgende stap gezet. Ten einde de mobiele advertentiemarkt te kunnen domineren.
Facebook ontpopt zich steeds meer tot een mobiele speler van formaat. Ook op advertentiegebied. Met App Links wordt weer een volgende stap gezet. Ten einde de mobiele advertentiemarkt te kunnen domineren.
De vorige poging mislukte, maar met de gisteren aangekondigde app Slingshot hoopt Facebook zijn grote rivaal Snapchat eindelijk te kunnen passeren. Eigenlijk toch vooral om de wegtrekkende jongeren te bereiken.
Een nieuwe online tool gebruikt algoritmen om te bepalen of volgers op Facebook echte vrienden zijn. FakeOFF bouwt zo een lijst van verdachte volgers op.
Gamekings is de grootste gameportal op sociale media. Dit blijkt uit onderzoek van Entertainment Business en Rankingz onder zestien gameportals uit de Benelux.
Evenredig aan de groeiende social advertising budgetten wordt het vakgebied social advertising steeds volwassener. Belangrijk onderdeel daarvan is goede tooling. Die moet er voor zorgen dat campagnes sneller opgezet kunnen worden, het moet leiden tot betere campagne prestaties en meer gemak bij monitoring. In dit artikel nemen we Facebook advertising tool Nanigans onder de loep.
Coosto, een Eindhovense leverancier van social media monitoring tools en webcare software, introduceert aan de vooravond van het WK Coosto Open, een zoekmachine waarmee tot dertig dagen terug kan worden gezocht in data uit alle social media kanalen, nieuwssites, fora en meer dan 400.000 sites. Zo is de social buzz rondom het WK in kaart te brengen.
Pinterest blijft een interessant platform, waarover nog een hoop misverstanden bestaan. Ja, het grootste deel van de gebruikers is vrouw, maar zeker geen kantklossende huismoeder. Een belangrijk deel is vertrouwd met moderne technologie, en geeft klussen zeker niet altijd uit handen. Puntje van aandacht voor marketeers: Pinterest is stiekem een zoekmachine.
Marketeers kunnen video niet langer negeren, en dus is het handig om de cijfers te kennen. Wist je dat YouTube de tweede best bezochte site ter wereld was? Of dat veertig procent van de YouTube filmpjes mobiel wordt bekeken? De essentiële getallen van YouTube, Vimeo, Google Hangouts, Instagram en Vine op een rij.
Alle (bedrijfs)pagina’s van Facebook worden deze week gelijkgeschakeld. Ze krijgen allemaal hetzelfde uiterlijk: dat wil zeggen een enkele kolom voor nieuwsberichten, zoals de gebruikerspagina’s al langer hadden.
Content delen doen we bij voorkeur via e-mail, Twitter en Facebook, maar er is een nieuwe ‘kid on the block’: WhatsApp. Een sportsite van USA Today zette een WhatsApp-deelknop op zijn site en krijgt nu 18 procent van het siteverkeer via de chatapp. Meer dan via Twitter.
Bedrijven moeten meer naar hun sociale data luisteren. Dat betoogde internationaal directeur Hermann Wimmer van databedrijf Teradata gisteren op Teradata Connect in Londen. ‘Big Fail ligt op de loer als bedrijven niet begrijpen wat hun klanten op sociale media over ze roepen.”
Al meer dan een half miljoen Facebook-gebruikers hebben een petitie ondertekend tegen de audioherkenning die het sociale netwerk binnen enkele weken in zijn apps gaat aanbieden. De gebruikers vinden dat Facebook de privacywetgeving schendt.
De meeste bedrijven denken dat ze een goede klantondersteuning bieden via sociale media, maar 92 procent van de consumenten denkt daar anders over. Het probleem is dat merken het tempo niet kunnen bijbenen en gemiddeld op maar een van de vijf reacties kunnen reageren. Consumenten willen ook sneller antwoord, maar moeten vaak lang wachten: op Facebook soms 15 uur, op Twitter acht uur.
Een CRM-tool van Nederlandse makelij. Je moet maar durven tussen de grote jongens als Salesforce en Microsoft. Maar Ingrid Tappin en Sabine Schoorl uit Overveen claimen dat hun oplossing uniek is: Toolinq verbindt mensen uit alle organisatielagen met elkaar. Real time en overzichtelijk, in een omgeving die je kunt vergelijken met Facebook.
Twitter staat bekend om het hier en nu. Billboard is ’s werelds meest toonaangevende muziekbron die via vele kanalen het nieuws, maar ook de charts van wat ‘hot’ is deelt. Gisteren toonde beide giganten wat je krijgt als je die twee mixt: Billboard Twitter Real-Time Charts. Een real time chart.