More stories

Consumer-2-Consumer is de nieuwe uitdaging voor B2C

Collaborative Consumption (CC) is de naam van een nieuwe economie waarin transacties direct tussen consumenten plaatsvinden, ook wel ‘meshing’ genoemd. Peer-to-peer (P2P) of consumer-to-consumer (C2C) transacties en platformen worden steeds populairder en hun aantallen groeien snel. Hoe zit dat?

Social

Commerciële Facebook-posts: leuk of meuk?

Merken op je Facebook. Je hebt ze zelf toegelaten, maar in praktijk blijft het toch een beetje een ongemakkelijke vriendschap. 
En als copywriter en pionier op Facebook, vraag ik me hardop af wanneer een post leuk of meuk is. En moet je eigenlijk wel leuk zijn als merk op Facebook?

Social

De social media-strategie van Philips Healthcare

Het duurde even voordat de Nederlandse top van Philips doorkreeg dat medewerkers in 80 landen Facebookpagina’s hadden opgestart. Maar tegenwoordig maakt Philips serieus werk van social media, zo deed haar recente social media beleid al vermoeden. Ook op andere terreinen zet de aanpak van Philips zoden aan de dijk.

Social

Sociale innovatie de strohalm voor interne communicatie?

Verantwoordelijken voor interne communicatie staan voor een flinke uitdaging. Na reorganisaties door de financiële crisis krijgen ze social media te verduren als ‘vervanging’ van interne communicatie. De eigen identiteit, de verbondenheid tussen medewerkers en de innovatiekracht staan onder druk. Biedt sociale innovatie kansen voor communicatiemanagers om nieuw houvast en elan te krijgen? Tijd om te innoveren.

Social

Het belang van social media optimization

Kun je de ROI van social media meten en moet je dat willen? De meningen zijn verdeeld. Social media zijn emotie, dat heeft niks met geld te maken zeggen tegenstanders. Maar: social media moet, social media doen goed. En iets dat goed is, kan altijd beter. Emerce vat de koe bij de horens en sprak onder anderen met Emile Peters van bureau Upstream.

Social

Axe zet groot in op online

Met Heaven on Earth zette Axe voor het eerst groot in op online. Media Republic bedacht het format van drie engelen in een villa op zoek naar de ideale man. Waarbij iedereen rechtstreeks online contact kon zoeken met de dames en Axe in spanning afwachtte wat het publiek zou doen.

Social

Card Cloud: relaunch van Nederlandse startup My Name Is E

Afgelopen week lanceerde CardCloud, de vernieuwde service met een nieuwe naam van het voormalige ‘My Name Is E’. De dienst, beschikbaar online en als iphone app, is een hernieuwde poging om gebruikers te overtuigen van het virtuele visitekaartje.

Social

Like building: het nieuwe link building?

Vrienden worden van elkaar via social media was nog nooit zo populair. De recente lancering van de +1 button door Google in Amerika maakt ‘like building’ een feit. Nu Google likes en followers meeneemt in hun algoritme voor de zoekmachine maakt dat bedrijven hun social media strategie op orde moeten hebben.

Search

In 5 stappen naar een Social Media strategie voor B2B

Uit onderzoek blijkt dat 78% van de Nederlandse bedrijven in 2011 van plan is om meer budget vrij te maken voor Social Media. De kans is groot dat ook u overweegt om in de spelen op de kansen van Social Media in de zakelijke markt. Maar hoe brengt u dat in de praktijk?

B2B online

Social video: wat je altijd al wilde weten

Als je het hebt over social media, dan heb je het al snel over content. Dat is tegenwoordig vaak videocontent. Op Social Media Examiner trof ik een artikel aan met 26 manieren om met video de interactie en engagement aan te gaan met klanten.

Social

Consument winkelt online niet anders dan offline

De Nederlandse consument vertoont online geen ander winkelgedrag dan offline. De kwaliteit, betrouwbaarheid en het assortiment van de winkel bepalen waar iemand gaat winkelen. Daarbij maakt het niet uit of iemand vaak of bijna nooit online aankopen doet.

e-commerce

Strategisch gebruik van hashtags op Twitter

Twitter biedt nieuwe mogelijkheden voor merken. Wat is een goede Twitter accountnaam en hoe maak je gebruik van hashtags om online goed te kunnen branden?

Social

Ben&Jerry’s op Facebook

De Nederlandse pagina op Facebook van Ben&Jerry’s is een lust voor het oog. En omdat het qua vormgeving van het scherm afspettert is het al de moeite waard op de pagina te laten zien zonder dat je er iets bij vermeldt.

Social

Magazine Flair activeert Facebook-fans met kleding app

Op Advertising Age een leuke case van notabene onze zuiderburen. Flair in Belgie heeft een Facebook app ontwikkeld waarmee vrouwen een outfit van een vriendin kunnen taggen en tegelijk vragen waar ze die outfit vandaan heeft.

Social

De nieuwe sociale ondernemingsraad

Vroeger, in het industriële tijdperk, vertegenwoordigde de ondernemingsraad de gewone man en vrouw binnen het bedrijf. Tegenwoordig is er de grote belofte van sociale media: iedereen kan zichzelf vertegenwoordigen. Met de opkomst van sociale media binnen de bedrijfsmuren is de vraag wat dit nu betekent voor de rol van de ondernemingsraad.

Social