-

Anderzorg (Menzis): vijftien procent nieuwe klanten met Tip een vriend

Anderzorg is een online label van Menzis dat veel succes heeft met hun Member Get Member programma. “Tip een vriend gebruiken we al zeven tot acht jaar in onze marketing, waarmee we heel veel nieuwe klanten werven”, vertelt Marketeer Kim Pennings.

“Bestaande klanten kunnen nieuwe klanten aandragen. Daar krijgen ze 40 euro voor. Dat geld mogen ze verdelen onder zichzelf en de nieuwe klant. Dat doen we via Social Shop, het platform wat Member Get Member faciliteert. Op die manier zorgen we dat klanten ambassadeur worden en zich gaan inzetten om klanten voor ons te gaan werven”, legt Pennings uit.

Het is een tool dat je niet associeert met een prijsvechter: “We zijn een prijsvechter ja, maar dit programma is juist heel vriendelijk omdat we een vergoeding geven aan onze bestaande klant en aan de nieuwe klant. Inmiddels halen we hier vijftien procent van onze nieuwe klanten mee binnen.”

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

6 Reacties

Sander Dullaart

Hier zijn we trots op. Anderzorg zet ons member get member al jaren in, en boekt prachtige resultaten. We hebben onze naam afgelopen maand gewijzigd naar Member Get Member Company.

Eind dit jaar verwachten we, nu met onze whitelabel propositie, nóg hogere conversies voor Anderzorg.

Mevr Baltissen

Hallo,

Ik ben mijn hele leven al bij Menzis verzekerd. Als ik mezelf nu uitschrijf aan weer aan meld krijg ik dan ook 40 euro als vergoeding? (Ik ben ook wel eens toe aan een meevallertje)
Vriendelijk groet,
A. Baltissen

https://vk.cc/9XYqx1

Классный гаджет https://vk.cc/9XYqx1

Deel dit bericht

Классный гаджет https://vk.cc/9XYqx1

Классный гаджет https://vk.cc/9XYqx1

Influenza

OK, het is oud nieuws wat door een spammer weer boven komt drijven maar ik lees het “geweldige” nieuws toch met grote verbazing.

De toezichthouders Autoriteit Persoonsgegevens en de Autoriteit Consument en Markt hebben hierover al in 2008 een gezamenlijk rechtsoordeel gegeven:

Een member-get-member of tell-a-friend mag alleen wanneer er geen incentive gegeven wordt aan de verzender of de vriend.

Waarom komen zulke bedrijven er dan mee weg? Ja, er is simpelweg geen handhaving en dan doe je gewoon lekker wat niet mag totdat je op de vingers wordt getikt.

En daar krijg je dan ook nog een Accenture Innovation award voor!

En zo zorg je voor oneerlijke concurrentie t.o.v. bedrijven die zich wel aan de regels houden.

Vorige week zag ik nog Deelactie.nl voorbij komen dat werk op basis van hetzelfde principe.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond