More stories

‘Nederlandse gemeenten dubbel zo actief op Twitter’

Sinds vorig jaar hebben Nederlandse gemeenten 88 procent meer gereageerd op vragen van burgers op Twitter. Dat blijkt uit een analyse van social media monitoring bedrijf Coosto. De gemeente Rotterdam reageerde gemiddeld het snelst op Twitter. Gemeente Utrecht reageerde op de meeste vragen die via Twitter werden gesteld.

Customer Service

Infographic: de geheimen van Instagram

Foto-app Instagram is zonder meer het belangrijkste sociale platform van de laatste tijd, met een grote aantrekkingskracht op jongeren. Toch is het genereren van ‘engagement’ nog een hele uitdaging, zoals Dan Zarrella van HubSpot in deze infographic laat zien. Maak gebruik van calls-to-action, plaats foto’s met gezichten, maar laat het gebruik van filters achterwege.

Marketing

Twitter sluit samenwerking met Soundcloud

Audio ontbrak nog als ‘embedded medium’ op Twitter, maar dat is voorbij. Geluidsbestanden van SoundCloud verschijnen vanaf nu in tweets zoals video’s van YouTube zijn in te sluiten.

Marketing

Sociale media voorspellen Televizier-Ring 2014

Morgenavond vindt het Televizier-Ring Gala plaats. Net als ieder jaar worden er vijf prijzen uitgereikt: de Televizier-Ring, de Zilveren Televizier-Ster Man, de Zilveren Televizier-Ster Vrouw, de Televizier Aanstormend Talent Award en de Gouden Stuiver. Een leuke mogelijkheid om nog eens te testen of het mogelijk is om met sociale media data voorspellingen te doen: kunnen we de winnaars voorspellen? Ik dook in alle sociale media berichten van het afgelopen jaar en doe vijf voorspellingen.

Marketing

Facebook domineert met sociale logins

Facebook wordt belangrijker als het gaat om sociale logins, dat blijkt uit onderzoek van Janrain. Het aandeel groeide verder naar 46 procent. Google blijft achter met 34 procent.

Facebook

IKEA meest genoemde merk op social in september

Een persiflage van Apples commercials zorgt ervoor dat IKEA in september het meest genoemde merk op social media was. Dat […]

Social

Social Media Monitor: de belangrijkste trends

Social is serious business. Voor enkele merken is social zelfs the new normal. Dat zijn enkele conclusies van de alweer zevende editie van de Social Media Monitor die een dezer dagen in Amsterdam werd gepresenteerd. Wat waren afgelopen jaar de belangrijkste verschuivingen?

Marketing

Soundcloud: 175 miljoen gebruikers per maand

Muziekdienst Soundcloud is onderweg naar een maandelijks luisterpubliek van tweehonderd miljoen per maand. Het bedrijf uit Berlijn boekte in 2013 een omzet van elf miljoen euro.

Entertainment

Franse Twitteraars kunnen geld overmaken per tweet

Met een tweet geld overmaken naar een andere Twittergebruiker, dat is wat in Frankrijk mogelijk is bij klanten van de bank van Groupe BPCE.

E-commerce

De bibliotheek thuis gaat naar de cloud

Het online platform Bieblio wil de grootste online boekenkast van Nederland worden. Gemiddeld kopen Nederlanders 17 nieuwe boeken per jaar. Die kunnen ze nu uitlenen via internet.

Marketing

Infographic: Social Media Monitor

Afgelopen week werd in Amsterdam de zevende editie van de jaarlijkse Social Media Monitor gepresenteerd. ING werd dit keer door de jury verkozen als merk met de beste social media inzet vanwege de naadloze integratie van social media binnen de organisatie. Merken geven aan te werken aan de professionalisering en verdere integratie van social media. Social wordt in de toekomst steeds meer gezien als regisseur van klantdialoog.

Marketing

Modeblogster lanceert Instagram influencer-bureau

Anouk Bos lanceert het Instagram influencer-bureau Bureau Hashtag met het oog op de modebranche. Ze is al actief in het Engelse taalgebied en biedt haar diensten nu ook in Nederland aan.

Facebook

LinkedIn breidt Europees kantoor fors uit

Sociaal netwerk LinkedIn gaat zijn Europees hoofdkantoor in het Ierse Dublin flink uitbreiden. Er komen 600 banen bij, meldt de Ierse Independent.

Social

Tieners lijken echt uitgekeken op Facebook

Opnieuw beweren onderzoekers dat jongeren Facebook vaker links laten liggen. Minder dan de helft van alle Amerikaanse tieners tussen de dertien en negentien jaar zegt het sociale netwerk nog te gebruiken.

Facebook

‘Facebook test gezondheidsapps’

Facebook oriënteert zich op de ontwikkeling van gezondheidsapps. Dat meldt The Wall Street Journal. Het sociale netwerk heeft contact gelegd met medische experts om de apps te testen.

Facebook