More stories

Forrester: Instagram beste platform voor sociale interactie

Instagram is het beste platform voor marketeers om consumenten te benaderen. Dat stelt Forrester Research na een studie van ruim 2500 berichten op zeven verschillende sociale netwerken. De interactie bij Instagram ligt 60 keer hoger dan bij Facebook.

Social

Facebook lanceert mobiel advertentienetwerk

Facebook heeft vandaag op zijn ontwikkelaarsconferentie zijn langverwachte mobiele advertentienetwerk Audience Network aangekondigd. Er worden drie formaten aangeboden: native advertenties, standaard banners en interstitials (advertenties met sluitknop).

Social

Verlies voor Twitter, meer advertenties verkocht

Adverteerders weten Twitter beter te vinden dan een jaar geleden. De advertentieomzet bedroeg het eerste kwartaal 225 miljoen dollar, 125 procent meer dan een jaar terug. Tachtig procent daarvan betrof mobiele advertenties.

Social

Lidl populairste winkelketen op Facebook

Lidl is de populairste Europese retailer op Facebook. Het bedrijf heeft 10 miljoen volgers, volgens onderzoek van het social mediabureau Socialbakers.

E-commerce

Infographic: de beste videostrategie

Sociale videoplatformen als YouTube, Vimeo, Google Hangouts, Vine en Instagram verschillen nogal in opzet, maar worden belangrijker voor merken of bedrijven. Maar hoe bepaal je de beste marketingstrategie voor deze platforms? Gryffin Media geeft tekst en uitleg.

Social

Google Plus-baas stapt op, ‘reorganisatie op komst’

Vic Gundotra, de baas van Googles Google Plus, verlaat Google om onbekende redenen. ‘Het is tijd voor een nieuwe uitdaging’, zo liet hij weten. Inmiddels gaan er geruchten over een grote reorganisatie.

Social

Nederlands platform Twitterreclame van start

Soda is het eerste Nederlandse en vierde Europese gecertificeerde reclameplatform voor Twitter en gaat vandaag van start. Het systeem vertelt adverteerders wanneer ze welke tweet naar vaste of mobiele dragers moeten sturen.

Online advertising

Universiteit Twente krijgt toegang tot Twitter data

Onderzoekers van de Universiteit Twente zijn door Twitter vanuit dertienhonderd aanvragen geselecteerd voor de zogenoemde Twitter data grant. De zes winnende onderzoeksinstellingen zullen een heleboel data van Twitter ontvangen op een door hen beschreven onderwerp.

Social

Intel: social in 2017 grootste kanaal klantcontact

Een jaar geleden zat er nog een slotje op Intels Twitteraccount. De mentaliteit is compleet omgeslagen en de chipfabrikant verwacht dat social media in 2017 het grootste supportkanaal richting de b2b- en b2c-markt is. Dat vertelde Blake Landau tijdens The Social Conference een paar weken geleden.

Customer Service

LinkedIn passeert de 300 miljoen gebruikers

Het zakelijke netwerk LinkedIn heeft afgelopen week een mijlpaal behaald van 300 miljoen gebruikers. Meer dan de helft van de leden bevindt zich buiten de VS. Vooral het aantal mobiele gebruikers groeit sterk.

Social

Infographic: moe van sociale media

Mooi toch, die sociale media? Nou, niet dus. De vermoeidheid slaat toe bij een groot aantal Amerikaanse gebruikers. Een op de vijf Amerikanen heeft spijt van een verzonden tweet of opmerking en sommigen nemen even een time out. Zij kunnen de niet aflatende stroom aan informatie moeilijk meer verwerken.

Social

Deezer houdt videocampagne op Vine

Muziekdienst Deezer houdt tot eind deze week een reclamecampagne op de videovariant van Twitter, Vine.

Social

Google+ open als reclamevehikel voor bedrijven

Bedrijven kunnen Google+ commercieel inzetten voor hun reclameactiviteiten. Gebruikers van de profielensite zullen daar in hun stream niets van merken aangezien alle uitingen enkel op Googles bannernetwerk verschijnen.

Online advertising

Twitter koopt grote dataleverancier

Twitter is overeengekomen om Gnip te kopen, een grote leverancier van ruwe data uit sociale netwerken als Twitter, Google+ en Facebook.

Social

De beste tijden om op sociale media te publiceren

Net als bij e-mail is het tijdstip om berichten op sociale media te publiceren van groot belang. Er zijn nu eenmaal tijden waarop we het doorgaans te druk hebben om op Facebook en Twitter te kijken. Niet verrassend verschilt de tactiek per platform.

Social