More stories

Infographic: Tien sociale media marketing trends voor 2015

Er is onderhand bijna geen marketeer meer die geen sociale media gebruikt. Kortom: wat kunnen we op dit gebied in 2015 verwachten? Een aantal zaken hebben we in 2014 al op zien komen. Zo wordt content marketing meer sociaal, gaan audio en video een grotere rol spelen, zullen we in toenemende mate betaalmogelijkheden zien op sociale media, en gaat B2B sociale media nog serieuzer nemen.

Marketing

Buzz rond zorgverzekeraars 57 miljoen euro aan PR-waarde

Menzis, VGZ en Ditzo zijn online de meest besproken merken gedurende de afgelopen overstapperiode voor zorgverzekeringen. Het sentiment over alle 43 labels is, net als voorgaande jaren, overwegend positief. Dit blijkt uit het jaarlijkse social media monitoring onderzoek van Porter Novelli en Clipit onder 43 zorglabels in Nederland.

Marketing

Het ideale LinkedIn profiel

LinkedIn is nog altijd het beste platform voor zakelijke contacten. Een online rolodex met contactgegevens en een CV is het allang niet meer. Het is het digitaal podium waar je je goed moet presenteren. 25 weetjes om je profiel te verbeteren.

Marketing

Mobiele Twitteraar is jong, man en iPhone-gebruiker

Ongeveer een kwart van de Nederlanders heeft de Twitter-app geïnstalleerd op zijn smartphone. Het merendeel gebruikt de app minimaal een keer per maand. Het Telecompaper Consumer Panel concludeert dat 15 procent van de Nederlanders een actieve gebruiker is van Twitter via mobiel.

Marketing

Google+ inzetten als weblog

Google+ biedt iets wat andere sociale netwerken nalaten. Namelijk de mogelijkheid om je berichten te formatteren en daarmee te laten werken als een blogpost. Dat biedt goede mogelijkheden voor bezoekersverkeer naar je site en waarderingen. Zes manieren waarop een goed ingedeeld Google+ bericht je engagement verhoogt.

Marketing

Social Conference: Bedwing het monster social media

Social media strateeg Jeroen Bertrams heeft de afgelopen anderhalf jaar meer dan 300 onderzoeken over het gedrag van mensen en merken op sociale media gelezen. Dit heeft hij gebundeld in het boek ‘Bedwing het monster social media’. Roos van Vugt zal hem daarover nader aan de tand voelen op The Social Conference, over ongeveer een maand in Amsterdam.

Marketing

Social Embassy verzorgt sociale strategie Etos

Social Embassy gaat de sociale strategie, webcare, content- en community management voor Etos verzorgen. Het Amsterdamse bedrijf sleepte de opdracht binnen na een pitch met anderen.

Dialogue Marketing

Klantreis krijgt prioriteit bij marketingproces

De customer journey of klantreis is een essentieel onderdeel geworden van het marketingproces. Er is een enorme verschuiving van campagnegerichte marketing naar gepersonaliseerde 1:1 customer journeys. Die conclusie trekt Salesforce in zijn 2015 State of Marketing-rapport.

Customer Experience

Google haalt Facebook in met sociale logins

Google haalt Facebook in met sociale logins. Dat blijkt uit cijfers van Janrain. Bij sociale logins kunnen internetgebruikers zich registreren voor diensten met hun Facebook- of Google-profiel.

Social

Facebook versus LinkedIn (infographic)

Welk netwerk gebruik je voor professioneel netwerken: Facebook of LinkedIn? Die vraag is waarschijnlijk niet zo moeilijk te beantwoorden, maar Brighton School of Business & Management heeft toch een vergelijking gemaakt. Meest opvallend: LinkedIn heeft ongeveer de helft van het aantal werknemers van Facebook.

Facebook

Gebruik Snapchat loopt terug

De groei van Snapchat lijkt tot stilstand gekomen, volgens cijfers die Comscore vrijdag publiceerde. De chatapp piekte in maart 2014, maar sindsdien is het aantal unieke gebruikers teruggelopen.

Marketing

‘Twitter wil advertentiedomein uitbreiden’

Twitter wil zijn advertentiedomein naar verluidt verder uitbreiden, inclusief andere websites en apps van derden. De advertenties verschijnen dan in zogenoemde Twitter-streams.

Social

WhatsApp heeft 700 miljoen gebruikers

WhatsApp telt inmiddels niet minder dan 700 miljoen gebruikers, 100 miljoen meer dan bij de laatste telling in augustus. Gebruikers sturen nu 30 miljard berichten per dag, meldt CEO Jan Koum op Facebook.

Marketing

Infographic: wat deelden we in 2014?

Nog een keer terugblikken naar 2014, met als vraag waar deelden we wat en waarmee? Opvallende verschuivingen: voor ons onbekende diensten Ketbooi en Address Bar kwamen op, Facebook en Twitter daalden. De Roemenen hebben de sociale media ontdekt, in Egypte zijn ze er blijkbaar op uitgekeken. Wat hield ons bezig? Onder meer de Schotse onafhankelijkeid en de crisis in Oekraïne.

Marketing

Hoe sociale media ons koopgedrag bepalen (infographic)

Consumenten kopen steeds vaker online op basis van aanbevelingen van sociale netwerken. En dus heeft ShortStack maar eens wat cijfers vergaard: zo zegt 58 procent van spaarpunten en beloningen hun keuze zeker gaan beinvloeden, 56 procent gaat af op aanbiedingen. Toegang tot exclusieve producten is voor 52 procent relevant.

Marketing