More stories

Steeds minder verwijsverkeer via sociale media

Er komt steeds minder verwijsverkeer van Pinterest en andere sociale media. Dat concludeert Shareaholic in zijn jongste kwartaalrapport. Pinterest leverde 19 procent in, alleen Facebook groeide.

Marketing

Mobiele advertenties stuwen omzet Facebook

De omzet van Facebook is het afgelopen kwartaal met 61 procent gestegen naar 2,91 miljard dollar, beter nog dan analisten hadden voorspeld. Ruim de helft daarvan kwam van mobiele advertenties.

Marketing

Nederlander raakt uitgekeken op Twitter

Nederlanders sturen minder tweets. Dat blijkt uit onderzoek van het Telecompaper Consumer Panel waarin gevraagd is naar het gebruik van mobiele apps. Nog maar 25 procent van de Nederlanders heeft de app op zijn smartphone geïnstalleerd.

Marketing

Onderzoekers waarschuwen voor Big Brother-deelknop

Een deelknop op een website deelt niet alleen de pagina die je onder de aandacht wilt brengen, maar soms ook het surfgedrag, zelfs wanneer de knop niet actief gebruikt wordt. Een op de achttien achttien websites gebruikt een soort ‘vingerafdruktechniek’ om de online activiteiten van hun gebruikers stiekem te kunnen volgen. Dat concluderen onderzoekers van KU Leuven en Princeton University.

Security

Infographic: hoe bouw je een Facebook publiek op?

Facebook moet je eigenlijk zien als ’s werelds grootste mediakanaal. Vinden in elk geval de samenstellers van deze indrukwekkende infographic. ‘De meeste adverteerders begrijpen dat je heel gericht kunt werken met Facebook, en theoretisch kun je een vijfde van de wereldbevolking via het social netwerk bereiken’, aldus Sven Hamberg van Qwaya.

Facebook

Oer chatapp ICQ plotseling hit in Brazilië

Herinnert u zich deze nog? De inmiddels al bijna weer vergeten chatapp ICQ is plotseling weer een hit in Brazilië, populairder zelfs dan WhatsApp en Facebook in de iTunes Store.

Marketing

Brits bedrijf bouwt data-adviseur

Het Britse bedrijf Echobox heeft eindelijk zijn geavanceerde analyticsplatform onthuld, dat adviseert op welke tijdstippen sitebeheerders artikelen kunnen delen op sociale media. Redactioneel advies volgt op de lange termijn.

Analytics

SnappCar lanceert eigen app

SnappCar, de site voor het delen van de personenauto, lanceert de SnappApp voor iPhone en Android. Gebruikers krijgen daarmee actueel inzicht in de dagen en dagdelen waarop auto’s beschikbaar zijn.

Marketing

Leids bedrijf start campagne tegen Facebook

Het Leidse bedrijf Just B.V. is een campagne tegen Facebook gestart onder de noemer 99 Days of Freedom. Het idee is dat gebruikers zich 99 dagen niet op Facebook vertonen en zich dan ongetwijfeld gelukkiger voelen.

Marketing

WK breekt records bij Facebook en Twitter

De finale van het WK heeft gezorgd voor nieuwe records in het gebruik van Facebook en Twitter. Facebook noteerde 280 miljoen interacties (likes, berichten, commentaren) en tijdens de wedstrijd Argentinië-Duitsland werden tot 618.725 tweets per minuut verstuurd.

Marketing

Marc Jacobs’ mondiale campagne met fans Twitter en Instagram

>Modeontwerper Marc Jacobs staat op het punt een mondiale reclamecampagne te activeren waarin de hoofdrol is weggelegd voor fans die zichzelf aanmelden via Twitter en Instagram.

Marketing

De Kindertelefoon: multichannel en web selfservice voor kinderen

De Kindertelefoon, de naam zegt het al, begon in 1979 met telefonisch contact. Momenteel is de Kindertelefoon met jaarlijks ruim 170.000 serieuze gesprekken en 420.000 unieke websitebezoekers een luisterend oor van formaat voor kinderen. Hoe gaat de Kindertelefoon om met de nieuwe online kanalen?

Customer Service

Rolls Royce zoekt sociaal mediabureau

Rolls Royce, eigendom van BMW, is op zoek naar een sociaal mediabureau. iCrossing van Hearst was tot nu toe de partner van de autofabrikant.

Marketing

DigitasLBi opent ‘war room’ sociale media

Sinds enkele dagen heeft DigitasLBi een ‘war room’ met social media-experts en creatievelingen om real time campagnes te voeren en op de actualiteit in te spelen.

Social

Nederlandse bedrijven zeer actief op Twitter

Bedrijven maken in toenemende mate gebruik van sociale media. Binnen de Europese Unie lopen de bedrijven in Nederland zelfs voorop wat betreft het gebruik van Twitter, zo blijkt uit gegevens van het CBS.

Marketing