More stories

Twitter richt ‘oorlogskamer’ in voor evenementen

Microblog Twitter wil meer doen met marketingcampagnes rond speciale evenementen en richt daartoe een soort oorlogskamer in onder leiding van merkstrateeg Ross Hoffman.

Marketing

Dagan Cohen start ‘Twitter Gemist’

Dagan Cohen, oprichter van Upload Cinema, heeft een nieuwe startup SAAM gelanceerd, een online dienst die televisie en Twitter bij elkaar brengt in één scherm. Gisteren werd de nieuwe dienst getoond op het Cross Media Café in Hilversum.

Media

Infographic: Tien feiten die je moet weten voor je sociale media strategie

Een infographic met ‘sociale feiten’ die je misschien niet wist: retweets werken het beste tussen 22.00 en 23.00 uur uur, Facebook kent zijn vrijdagse happy hour, op vrijdag scoor je bij Pinterest het beste met humor, en op woensdag met citaten. O ja, en Twitter kent ten minste zes onderscheidende ‘netwerken’.

Marketing

KPN en Mindshare zetten standaard voor waardebepaling social footprint

Is de social footprint rondom een merk in euro’s uit te drukken? Moeilijk, maar KPN en Mindshare ontwikkelden samen een maatwerksysteem dat nauwgezet de financiële waarde van online verhalen en gesprekken kan bepalen. De makers vertellen hoe.

Analytics

Social media vooral populair onder kleine bedrijven

Kleine (Amerikaanse) bedrijven maken veel intensiever gebruik van sociale media dan grote ondernemingen. Dat staat in een nieuwe studie van BIA/Kelsey.

Marketing

Hoe effectief is sociaal adverteren? (infographic)

Adverteren via sociale media, hoe kansrijk is dat eigenlijk? AOL Platforms gebruikt gegevens van marketing analyse bureau Convertro om te concluderen dat sociale media veel subtieler werkt dan andere media en directe verkoop mogelijkerwijs niet meteen het belangrijkste doel is. Adveteren op Twitter is effectiever dan op Facebook en Pinterest. In het algemeen geldt als advies: ken je doelgroep.

Marketing

The Cloakroom en Philips naar Facebook Conference

Blake Cahill van Philips, Negin Mirsalehi en Maurits Stibbe van neginmirsalehi.com en online marketing manager en Sven Muts van The Cloakroom zijn als eerste sprekers aangekondigd voor The Facebook Conference, het Emerce congres exclusief gewijd aan Facebook marketing.

Facebook

Buzzfeed: ‘Zo gingen we door het dak’

Vorige maand wist BuzzFeed 50 miljoen op te halen bij durfkapitalist Andreessen Horowitz. Hoe weet het platform voor virale content zo goed sociale media te gebruiken? Executive Editor Doree Shafrir geeft een aantal praktische tips in dit interview.

Contentmarketing

Sociale media meest effectieve B2B-communicatiekanaal (infographic)

Sociale media vormen misschien wel het meest effectieve communicatiekanaal voor B2B-marketeers, volgens een studie van Omobono. Driekwart van de respondenten zien sociale media als het belangrijkste communicatiemiddel en 38 procent daarvan is van plan om daarvoor meer budget uit te trekken. Vooralsnog hebben B2B-marketeers minder belangstelling voor mobiel. Nog geen zeven procent gaat naar mobiele marketing.

B2B Digital

Infographic: toen versus nu

Ooit hadden we de fax in plaats van internet, ooit plaatsten we notities op gele plakblaadjes. Hoe zag de wereld er ook nog maar weer uit zonder Twitter, Pinterest, Facebook, LinkedIn en Tumblr? Zerofox maakte er een fraaie infographic van.

Marketing

Facebook vraagt gebruiker mening over advertenties

Binnenkort ook duimpjes onder advertenties bij Facebook in de tijdlijn? Het sociale netwerk wil de mening van gebruikers horen over advertenties. Die konden al wel worden verborgen, maar nu wil Facebook ook weten waarom.

Facebook

‘Apple wil Path overnemen’

Apple zou het sociale netwerk Path willen overnemen. Dat schrijft Pando.com op grond van anonieme bronnen. De bron uit het programmeurskamp van Apple zegt dat het contract ‘bijna rond’ is.

Marketing

‘De Facebook-generatie bestaat misschien niet’

Jongeren die hun ziel en zaligheid op internet plaatsen, doen dat niet omdat privacy voor hun generatie een gepasseerd station is. Hun schijnbaar roekeloze omgang met privégegevens op internet past bij hun ontwikkelingsfase, en is vermoedelijk van voorbijgaande aard. Het zou kunnen betekenen dat de Facebook-generatie niet bestaat. Dat stelt het promotieonderzoek waarop Wouter Steijn promoveerde aan Tilburg University.

Facebook

Twitter introduceert knop ‘Koop Nu’

Gebruikers van Twitter kunnen binnenkort direct vanuit hun time line artikelen gaan kopen met een druk op de knop. De proeven lopen nu in Amerika. Nederland is technisch gezien gereed om snel aan te haken.

E-commerce

KLM verdient jaarlijks 25 miljoen via sociale media

KLM verdient jaarlijks 25 miljoen euro via sociale media. Dat zegt senior vice president e-commerce Martijn van der Zee van Air France-KLM tegenover Management Team.

Facebook