More stories

WPP investeert in maker contentmarketingsoftware

Reclamegigant WPP neemt een minderheidsbelang in een bedrijf dat software maakt om verhalen te vertellen op social media. Het bedrijf noemt verdere digitale overnames in de V.S. ‘onredelijk duur’.

Online marketing

‘Chinees Twitter’ naar de beurs

De in China populaire berichtendienst Sina Weibo wil nog dit voorjaar een beursnotering aanvragen, in Amerika, om honderden miljoenen dollars op te halen.

Social

13 +1 gebruiksmanieren voor de favorietknop van Twitter

Het is misschien niet de meest gebruikte functionaliteit van Twitter, maar wel degelijk één die door velen op steeds andere manieren gebruikt wordt, de favorietknop van Twitter. Elke tweet heeft er één en in je Connect/ Verbind-tab kun je zien of, en zo ja zo wie, een tweet van je favoriet gemaakt heeft. Er zijn vele manieren waarop mensen de favorietknop gebruiken.

Social

Hoe kunnen marketeers Snapchat succesvol inzetten?

De voornaamste doelgroep van de populaire fotochat app is tussen de 13 en 25 jaar. Alleen al in de Verenigde Staten zijn er 26 miljoen actieve gebruikers. Opvallend daarbij is dat maar liefst 70 procent vrouw is. Achttien procent van de iPhone gebruikers in de Verenigde Staten heeft Snapchat op zijn of haar telefoon staan.

Social

CEO kom uit de kast!

Slechts een handje vol CEO’s in Nederland, zoals bijvoorbeeld @ErikMeijden van Exact of @CeesdBoer van Deloitte hebben op sociale media al stappen durven maken. En dan bedoelen we niet dat ze slechts hun LinkedIn account netjes op orde hebben.

Social

Carpoolen 3.0 begint in Berlijn

De Duitse startup Wundercar introduceert een nieuwe dienst in Berlijn: carpoolen via een app. Meest opvallend: er hoeft geen cent voor betaald te worden. Maar dat is wel de bedoeling.

Social

T-Mobile: Nieuw kennissysteem wordt ‘outside in’

T-Mobile Nederland wil zijn interne kennissysteem in de komende jaren openstellen, zodat iedereen er relevante kennis aan kan bijdragen.

Customer Service

Telfort bespaart miljoen euro met forum

Telfort bespaart jaarlijks meer dan een miljoen euro op servicekosten omdat niet zijn medewerkers maar klanten op het webforum de vragen van andere klanten beantwoorden.

Social

Social Conference: DNB wil sentimenten monitoren

Zelfs die deftige Nederlandsche Bank doet aan sociale media. Robert Meulenbroek is er sinds 2006 werkzaam als senior communicatieadviseur. Alhoewel hij primair was aangetrokken voor de interne communicatie mag hij inmiddels ook de divisie Betalingsverkeer tot zijn klanten rekenen.

Social

Infographic: hoe sociale media online verkoop stimuleren

Sociale media krijgen steeds meer greep op online verkopen. Dat blijkt uit deze infographic van Invesp. Vier op de tien gebruikers van sociale media heeft online iets gekocht nadat hij of zij er via Twitter, Facebook of Pinterest op is gewezen.

Social

Twee onmisbare analysetools voor Google+

Als je wilt meten en analyseren hoe je Google+ profiel presteert, geeft Google daar weinig inzicht in. Voor bedrijfspagina’s is er wel een dashboard met gegevens voor het bezoek van de pagina in kwestie, maar daar kun je niet in zien wat de concurrentie doet. Wel zijn er tools van derde partijen die inzicht geven.

Social

Social Conference: ook DSM volop bezig met sociale media

DSM is van oorsprong een typisch B2B bedrijf, wat het actief betrekken van de verschillende doelgroepen, met name online, uitdagend maakt. Als senior marketing consultant is Rob den Rooijen verantwoordelijk voor het wereldwijd aansturen van de digitale marketing.

Social

LinkedIn koopt banenmatcher

LinkedIn legt 120 miljoen dollar neer voor banenmatcher Bright, waarvan 27 procent in contanten. Gebruikers krijgen eind deze maand al toegang tot de gegevens van het bedrijf.

Social

Utopia meest besproken tv-programma op Twitter

Er gebeurde veel in het televisielandschap afgelopen maand: met veel bombarie werd Utopia gelanceerd, de rentree van Wie is de Mol? was een feit en De Wereld Draait Door verhuisde naar Nederland 1. Tijd voor een analyse wat er in de maand januari via Twitter gebeurde rondom de televisieprogramma’s.

Social

Eerste kwartaalcijfers Twitter: weinig groei en nog steeds verlies

Twitter heeft in het vierde kwartaal 243 miljoen dollar omzet gedraaid, en voor een heel jaar kwam de omzet op 664 miljoen dollar. Maar het beursgenoteerde internetbedrijf draait nog steeds met verlies, 511 miljoen in het vierde kwartaal. Het is voor het eerst sinds zijn IPO dat het bedrijf cijfers publiceert.

Social