More stories

Infographic: Social Media Monitor

Afgelopen week werd in Amsterdam de zevende editie van de jaarlijkse Social Media Monitor gepresenteerd. ING werd dit keer door de jury verkozen als merk met de beste social media inzet vanwege de naadloze integratie van social media binnen de organisatie. Merken geven aan te werken aan de professionalisering en verdere integratie van social media. Social wordt in de toekomst steeds meer gezien als regisseur van klantdialoog.

Marketing

Modeblogster lanceert Instagram influencer-bureau

Anouk Bos lanceert het Instagram influencer-bureau Bureau Hashtag met het oog op de modebranche. Ze is al actief in het Engelse taalgebied en biedt haar diensten nu ook in Nederland aan.

Facebook

LinkedIn breidt Europees kantoor fors uit

Sociaal netwerk LinkedIn gaat zijn Europees hoofdkantoor in het Ierse Dublin flink uitbreiden. Er komen 600 banen bij, meldt de Ierse Independent.

Social

Tieners lijken echt uitgekeken op Facebook

Opnieuw beweren onderzoekers dat jongeren Facebook vaker links laten liggen. Minder dan de helft van alle Amerikaanse tieners tussen de dertien en negentien jaar zegt het sociale netwerk nog te gebruiken.

Facebook

‘Facebook test gezondheidsapps’

Facebook oriënteert zich op de ontwikkeling van gezondheidsapps. Dat meldt The Wall Street Journal. Het sociale netwerk heeft contact gelegd met medische experts om de apps te testen.

Facebook

Vijf vragen over Facebooks nieuwe adserver Atlas

Facebook lanceerde een dezer dagen een nieuw advertentieplatform, een herziene versie van de Atlas Advertiser Suite, dat zijn oorsprong vindt in Microsoft. Het platform Atlas zou adverteerders meer inzicht moeten verschaffen in meetresultaten. Marketeers zouden via de software ook meer invloed kunnen uitoefenen op het koopgedrag van consumenten.

Facebook

DigitasLBi krijgt Europese socialstrategie Ugg

Schoenfabrikant Ugg heeft DigitasLBi-dochter Lost Boys geselecteerd voor de creatie en uitvoering van zijn socialmediastrategie in Europa.

Facebook

Infographic: sociale media domineren feestdagen

Marketeers maken zich op voor de feestdagen en dit jaar lijken ze een belangrijk deel van het budget te gaan besteden aan Facebook. Volgens Offerpop is 92 procent van de (Amerikaanse) marketeers dat van plan. Wie weet gaat dat nog eens veranderen: 73 procent ziet Instagram als een potentiële opvolger.

Marketing

WhatsApp als de buurtwacht van morgen

In Tilburg wordt WhatsApp sinds kort structureel ingezet om onveilige situaties in de buurt te signaleren. In stadsdeel Reeshof werden zo drie inbrekers bij de kraag gevat.

Mobile

50 miljoen dollar voor deelsite Reddit

Sociale nieuwssite Reddit heeft 50 miljoen dollar opgehaald in een Serie B-financiering, waaraan onder meer Andreessen Horowitz, Sequoia Capital, Snoop Dog en Peter Thiel hebben deelgenomen.

Marketing

Google sluit sociaal netwerk Orkut

Google heeft zijn sociale netwerk Orkut dinsdag begraven, zoals al eerder was aangekondigd. Het besluit daarover werd al in juni genomen.

Marketing

Sociale media minder belangrijk in klantreis

Sociale media spelen een kleinere rol in de klantreis van klanten dan twee jaar geleden. Die conclusie trekt Capgemini in een onderzoek naar het online winkelgedrag van consumenten waaraan wereldwijd ruim 18.000 respondenten hebben meegewerkt.

Customer Experience

Unibet voert automatische leeftijdscontrole in voor Twitter

Unibet heeft als eerste online kansspelaanbieder een automatische leeftijdscontrole ingevoerd voor al zijn Twitteraccounts.

Unibet voldeed naar eigen zeggen al aan richtlijnen die door de overheid en brancheorganisaties zijn opgesteld ten aanzien van deelname aan online kansspelen door minderjarigen, maar gaat met het invoeren van leeftijdscontrole nog een stap verder in het uitsluiten van minderjarigen van haar aanbod.

Unibet vraagt gebruikers om hun leeftijd te bevestigen wanneer zij een Unibet-account willen volgen.

Eerder dit jaar introduceerde Unibet het Player Safety – Early Detection System, dat proactief in staat is het speelgedrag van klanten te monitoren en opvolging te geven aan eventueel problematisch speelgedrag.

Marketing

Vijf vragen over Ello, het anti-Facebook

Facebook heeft nooit serieuze concurrentie gehad, maar het advertentievrije Ello zou daarin wel eens verandering kunnen brengen. Voor het eerst sinds tijden is er een sociaal netwerk dat nou eens niet lastig doet. Niet over het gebruik van echte namen, niet met opdringerige advertenties. En dat slaat aan: ieder uur komen er 31.000 aanmeldingen bij

Facebook

Wordt 2015 het jaar van social commerce?

De belofte van social shopping hangt al jaren in de lucht. Maar het afgelopen jaar lijken de ontwikkelingen op dit vlak ineens heel hard te gaan. Zo introduceren Twitter en Facebook buy buttons. Wordt 2015 het jaar van social commerce?

E-commerce