More stories

Google+ open als reclamevehikel voor bedrijven

Bedrijven kunnen Google+ commercieel inzetten voor hun reclameactiviteiten. Gebruikers van de profielensite zullen daar in hun stream niets van merken aangezien alle uitingen enkel op Googles bannernetwerk verschijnen.

Online advertising

Twitter koopt grote dataleverancier

Twitter is overeengekomen om Gnip te kopen, een grote leverancier van ruwe data uit sociale netwerken als Twitter, Google+ en Facebook.

Social

De beste tijden om op sociale media te publiceren

Net als bij e-mail is het tijdstip om berichten op sociale media te publiceren van groot belang. Er zijn nu eenmaal tijden waarop we het doorgaans te druk hebben om op Facebook en Twitter te kijken. Niet verrassend verschilt de tactiek per platform.

Social

Binnenkort geld versturen via Facebook

Facebook staat op het punt om in Europa het stempel elektronischgeldinstelling te krijgen. Gebruikers kunnen daardoor onderling geld over en weer gaan gaan versturen.

Payment

Review: drie moderne social media management tools

Content marketing is vijftig procent content creatie en vijftig procent social media management. Want wat voor zin heeft het om waardevolle content te creëren wanneer bijna niemand die kan vinden? Een bespreking van drie tools om onze boodschap uit te dragen: Buffer, Oktopost en Nimble.

Social

Nederlands Dancekanaal op YouTube over 5 miljoen abonnees

Het YouTubekanaal van dancelabel Spinnin’ Records is een van de meest bekeken ter wereld en gaat over de grens van vijf miljoen abonnees heen.

Social

Stoot WeChat binnenkort Whatsapp van de troon?

Toen Facebook WhatsApp kocht, werd binnen een paar dagen een enorme hoeveelheid nieuwe accounts aangemaakt bij andere mobiele berichtendiensten. De vrees dat Facebook gegevens voor commerciële doeleinden zou gebruiken, zorgde ervoor dat andere diensten konden profiteren van de overname. Met name Telegram Messenger leek favoriet.

Social

Sociale media voorspellen winnaars 3FM Awards

Morgenavond vindt de tiende editie van de 3FM Awards plaats. Iedereen kan online stemmen om de winnaar te bepalen. Het voorspellen van consumentengedrag is niet alleen leuk bij dit soort cases, het is ook voor organisaties één van de belangrijkste pijlers in de toekomst van ‘social listening’. Daarom neem ik via deze weg alvast een voorschot op de 3FM Awards van morgen.

Social

KPN brengt webcare naar volgende fase in 2014

Vorig jaar legde KPN er de fundamenten voor. Dit jaar moeten de webcare-activiteiten naar een volgend niveau worden getild, zegt social media manager Annemarie Luijk.

Customer Service

‘Sociale media en offline monitoring moeten geïntegreerd’

Met het afzonderlijk monitoren van offline en online berichten kom je er niet meer. Social media monitoring wordt daarom uitgebreid. Het belang van een geïntegreerde aanpak. In gesprek met Alex van Leeuwen (Buzzcapture) en Marc de Vries (Twitter).

Social

Forrester: ‘Marketeers moeten op Google+’

Google+ is in aantal gebruikers kleiner dan Facebook, maar alles is kleiner dan Facebook. Marktonderzoeker Forrester raadt marketeers aan om Googles profielensite toch te omarmen omdat het groter en meer gebruik kent dan Twitter, Instagram en Pinterest bij elkaar.

Social

Hoe maak ik een goede contentkalender voor sociale media?

Wie goed en professioneel aan de slag wil op sociale media kan niet om een contentkalender heen. In deze video vertelt Merlijn Hoek, director Interactive van Roorda Reclamebureau, hoe je dat aanpakt.

Social

Sociale netwerken in 2020: Hyperconnectiviteit

Er is een nieuwe generatie opgestaan onder de naam Generatie HD. De afkorting voor ‘Head Down’. De generatie die altijd naar beneden kijkt om de laatste updates op hun smartphone te checken. We kunnen onze ogen in het dagelijks leven bijna niet meer van de smartphone afhouden. De connectiviteit tussen mensen groeit enorm; de term hiervoor is hyperconnectiviteit.

Social

Twitter koopt bedrijf voor social tv-analytics

Twitter koopt het Engelse analyticsbedrijf SecondSync zodat het tv-zenders en -adverteerders meer data kan geven over de interactie tussen televisie en de discussies op Twitter.

Social

Infographic: de nieuwe beeldformaten bij Facebook

Facebook heeft een dezer dagen een nieuwe News Feed gelanceerd, waarin visuele elementen net iets anders ogen dan we gewend zijn. Gain, een app voor Facebook marketing, heeft de belangrijkste veranderingen op een rij gezet in onderstaande infographic.

Social