More stories

The Cloakroom en Philips naar Facebook Conference

Blake Cahill van Philips, Negin Mirsalehi en Maurits Stibbe van neginmirsalehi.com en online marketing manager en Sven Muts van The Cloakroom zijn als eerste sprekers aangekondigd voor The Facebook Conference, het Emerce congres exclusief gewijd aan Facebook marketing.

Facebook

Buzzfeed: ‘Zo gingen we door het dak’

Vorige maand wist BuzzFeed 50 miljoen op te halen bij durfkapitalist Andreessen Horowitz. Hoe weet het platform voor virale content zo goed sociale media te gebruiken? Executive Editor Doree Shafrir geeft een aantal praktische tips in dit interview.

Contentmarketing

Sociale media meest effectieve B2B-communicatiekanaal (infographic)

Sociale media vormen misschien wel het meest effectieve communicatiekanaal voor B2B-marketeers, volgens een studie van Omobono. Driekwart van de respondenten zien sociale media als het belangrijkste communicatiemiddel en 38 procent daarvan is van plan om daarvoor meer budget uit te trekken. Vooralsnog hebben B2B-marketeers minder belangstelling voor mobiel. Nog geen zeven procent gaat naar mobiele marketing.

B2B Digital

Infographic: toen versus nu

Ooit hadden we de fax in plaats van internet, ooit plaatsten we notities op gele plakblaadjes. Hoe zag de wereld er ook nog maar weer uit zonder Twitter, Pinterest, Facebook, LinkedIn en Tumblr? Zerofox maakte er een fraaie infographic van.

Marketing

Facebook vraagt gebruiker mening over advertenties

Binnenkort ook duimpjes onder advertenties bij Facebook in de tijdlijn? Het sociale netwerk wil de mening van gebruikers horen over advertenties. Die konden al wel worden verborgen, maar nu wil Facebook ook weten waarom.

Facebook

‘Apple wil Path overnemen’

Apple zou het sociale netwerk Path willen overnemen. Dat schrijft Pando.com op grond van anonieme bronnen. De bron uit het programmeurskamp van Apple zegt dat het contract ‘bijna rond’ is.

Marketing

‘De Facebook-generatie bestaat misschien niet’

Jongeren die hun ziel en zaligheid op internet plaatsen, doen dat niet omdat privacy voor hun generatie een gepasseerd station is. Hun schijnbaar roekeloze omgang met privégegevens op internet past bij hun ontwikkelingsfase, en is vermoedelijk van voorbijgaande aard. Het zou kunnen betekenen dat de Facebook-generatie niet bestaat. Dat stelt het promotieonderzoek waarop Wouter Steijn promoveerde aan Tilburg University.

Facebook

Twitter introduceert knop ‘Koop Nu’

Gebruikers van Twitter kunnen binnenkort direct vanuit hun time line artikelen gaan kopen met een druk op de knop. De proeven lopen nu in Amerika. Nederland is technisch gezien gereed om snel aan te haken.

E-commerce

KLM verdient jaarlijks 25 miljoen via sociale media

KLM verdient jaarlijks 25 miljoen euro via sociale media. Dat zegt senior vice president e-commerce Martijn van der Zee van Air France-KLM tegenover Management Team.

Facebook

@hansvoorn interviewt Twitters @suzanneekel

Twitter heeft sinds kort een hoofdkantoor in Nederland, en Suzanne Ekel is daar Marketing Manager. Wat doet de Nederlandse organisatie precies? En kunnen we al adverteren op Twitter en hoe dan? Wat is een praktisch voorbeeld?

Marketing

Infographic: de ideale sociale video strategie

Video genereert doorgaans drie keer zoveel bezoekersverkeer dan andere verwijzingen. En bezoekers brengen ook meer tijd door op sites met video. Kortom: het wordt hoog tijd om je sociale media strategie op orde te hebben. The Media Octopus legt het nader uit in deze infographic.

Marketing

Twitter opent reclamedienst voor Nederlands MKB

Berichtendienst Twitter heeft zojuist zijn selfservice reclamedienst Ads in Nederland en België geactiveerd. Nu kunnen ook kleine en middelgrote bedrijven reclamecampagnes gaan voeren.

Marketing

Twitter opent zelfbedieningsstation in BeneLux

Twitter heeft vandaag het zelfbedieningststaion voor kleine adverteerders geopend! Tot voor kort moest je een paar duizend euro aan budget klaar hebben liggen als je in Nederland (en België en Luxemburg) aan de slag wilde met Twitters promoted producten (de advertentievormen die Twitter aanbiedt). Maar het belangrijkste in deze zin staat vooraan: “Tot voor kort”.

Marketing

Twitters nieuwe analysetool onder de loep

Twitter heeft haar adverteerders analysetool geopend voor iedereen, ongeacht of je adverteerder bent of niet. Ik ben de tool natuurlijk direct gaan gebruiken. Wat kan dit hulpmiddel voor je betekenen?

Marketing

Infographic: tijd voor generatie Z

Wees eerlijk: we hebben het al veel te lang gehad over de Millennial (20 – 37 jaar), maar de Generatie Z staat langs de kantlijn te trappelen. Generatie Z lijkt Facebook te verlaten, maar Instagram te omarmen. Generatie Z kan op vijf schermen tegelijk werken, terwijl de Millennial er maar twee kan handelen. Meer bijzonderheden in deze infographic.

Marketing