-

T-Mobile: ‘Social selling werkt’

Tanarin Adams van T-Mobile US zette vorig jaar een social selling organisatie op als onderdeel van hun social marketing groep. “We transformeerden onze verkoopafdeling en leerden hen social in te zetten, zodat ze hun productiviteit konden verhogen en meer verkopen”, vertelt Adams.

“We leerden onze verkopers hoe ze social moesten inzetten, hoe het werkt, de advocacy van social, en we gaven ze relevante content die ze in de conversatie konden inzetten. We leerden ze hoe hiermee konden gaan vissen op de sociale netwerken, in plaats van cold calling of simpelweg de telefoon oppakken.”

Content voor de hele salesfunnel

Het gaat niet alleen om leadgeneratie, kwalificatie en vooronderzoek: “De nadruk ligt op engagement en closing. Google en LinkedIn werden al gebruikt voor onderzoek, maar hoe start je een conversatie? Hoe neem je je klanten bij de hand en maak je ook omzet?” stelt Adams.

“Bij een cold call belt een accountmanager maar één persoon. Met social kunnen ze meer mensen sneller bereiken en dezelfde connectie maken. Met content en verhalen voegen ze zich toe aan de online conversatie, zoals bij een diner. Eerst wordt een mogelijke klant geïdentificeerd worden de geschikte kanalen in kaart gebracht. Vervolgens bieden we relevante content voor die partij in die kanalen en mengen we ons zich in het gesprek. Er is content voor de gehele salesfunnel, met een aanbieding eraan toegevoegd. En het werkt: we hebben de harde data die bewijst dat social selling meer omzet en een verhoogde productiviteit oplevert”, vertelt Adams.

Om video's van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond