More stories

Twitter vergroot zicht op bereik en engagement

De focus van Twitter verandert. Wie nu de statistieken gebruikt, ontdekt dat Twitter de nadruk aan het leggen is op bereik van en engagement met tweets. Het Twitter statistieken platform dat voorheen voorbehouden was aan adverteerders, is nu beschikbaar voor iedereen.

Analytics

LinkedIn verrast met goede kwartaalcijfers, lanceert CRM tool

Het sociale netwerk LinkedIn heeft beter gepresenteerd dan verwacht. De omzet ging naar 533,9 miljoen dollar, 47 procent meer dan een jaar geleden. Zeker zestig procent daarvan komt voor rekening van de Amerikaanse thuismarkt.

Customer Service

Koers Twitter door het dak na goede kwartaalcijfers

De koers van Twitter is zojuist in de handel nabeurs met meer dan dertig procent gestegen. Beleggers zijn enthousiast over de ruime verdubbeling van de kwartaalomzet, een kwart meer gebruikers en het stijgende resultaat.

Marketing

Facebook schakelt chat uit in mobiele app

Facebook verwijdert deze week de chatmogelijkheid uit zijn Facebook-app, waardoor gebruikers zijn aangewezen op de aparte Facebook Messenger. De wijziging werd al in april aangekondigd.

Mobile

Infographic: virtueel toerisme

Welke invloed heeft technologie eigenlijk op het toerisme? En wat is de invloed van sociale media op de bestemming die ze kiezen? Die vraag probeert de Les Roches School of International Hotel Management in Zwitserland te beantwoorden in deze extra lange infographic. Bon Voyage!

Marketing

Axivate neemt belang The Feedback Company

Axivate Capital koopt 51 procent van de aandelen in recensiebedrijf The Feedback Company.

Social

Infographic: verbeter je LinkedIn profiel

Sociale media adviseurs Link Humans geven tien tips met betrekking tot je LinkedIn-profiel, het uithangbord voor potentiele werkgevers. Let bijvoorbeeld op het gebruik van de juiste trefwoorden, wees niet bang voor details en sluit je aan bij relevante groepen om je expertises te benadrukken.

Recruitment

Steeds minder verwijsverkeer via sociale media

Er komt steeds minder verwijsverkeer van Pinterest en andere sociale media. Dat concludeert Shareaholic in zijn jongste kwartaalrapport. Pinterest leverde 19 procent in, alleen Facebook groeide.

Marketing

Mobiele advertenties stuwen omzet Facebook

De omzet van Facebook is het afgelopen kwartaal met 61 procent gestegen naar 2,91 miljard dollar, beter nog dan analisten hadden voorspeld. Ruim de helft daarvan kwam van mobiele advertenties.

Marketing

Nederlander raakt uitgekeken op Twitter

Nederlanders sturen minder tweets. Dat blijkt uit onderzoek van het Telecompaper Consumer Panel waarin gevraagd is naar het gebruik van mobiele apps. Nog maar 25 procent van de Nederlanders heeft de app op zijn smartphone geïnstalleerd.

Marketing

Onderzoekers waarschuwen voor Big Brother-deelknop

Een deelknop op een website deelt niet alleen de pagina die je onder de aandacht wilt brengen, maar soms ook het surfgedrag, zelfs wanneer de knop niet actief gebruikt wordt. Een op de achttien achttien websites gebruikt een soort ‘vingerafdruktechniek’ om de online activiteiten van hun gebruikers stiekem te kunnen volgen. Dat concluderen onderzoekers van KU Leuven en Princeton University.

Security

Infographic: hoe bouw je een Facebook publiek op?

Facebook moet je eigenlijk zien als ’s werelds grootste mediakanaal. Vinden in elk geval de samenstellers van deze indrukwekkende infographic. ‘De meeste adverteerders begrijpen dat je heel gericht kunt werken met Facebook, en theoretisch kun je een vijfde van de wereldbevolking via het social netwerk bereiken’, aldus Sven Hamberg van Qwaya.

Facebook

Oer chatapp ICQ plotseling hit in Brazilië

Herinnert u zich deze nog? De inmiddels al bijna weer vergeten chatapp ICQ is plotseling weer een hit in Brazilië, populairder zelfs dan WhatsApp en Facebook in de iTunes Store.

Marketing

Brits bedrijf bouwt data-adviseur

Het Britse bedrijf Echobox heeft eindelijk zijn geavanceerde analyticsplatform onthuld, dat adviseert op welke tijdstippen sitebeheerders artikelen kunnen delen op sociale media. Redactioneel advies volgt op de lange termijn.

Analytics

SnappCar lanceert eigen app

SnappCar, de site voor het delen van de personenauto, lanceert de SnappApp voor iPhone en Android. Gebruikers krijgen daarmee actueel inzicht in de dagen en dagdelen waarop auto’s beschikbaar zijn.

Marketing