More stories

Premium

Bijna 9 procent van Twitter-gebruikers is bot

8,5 procent van de actieve gebruikers van Twitter is geen mens, maar bot. Dat blijkt uit documenten die het microblog bij beurswaakhond SEC heeft ingediend. Op een totaal van 271 miljoen actieve gebruikers zijn er 23 miljoen ‘automaten’.

Marketing

Facebook: Likes zijn niet meer te koop

Een video tonen in ruil voor Facebook Likes zal na 5 november niet meer worden toegestaan. Het netwerk gaat zijn voorwaarden aanpassen, waardoor bedrijven geen beloning meer mogen uitdelen voor Likes. Loyaliteitsprogramma’s met Likes worden gestraft.

Customer Loyalty

Facebook koopt netwerkbeveiliger

Facebook heeft voor een onbekend bedrag het bedrijf PrivateCore overgenomen om zijn netwerk te beveiligen. PrivateCore bestaat uit voormalige werknemers van Google en VMware.

Facebook

Infographic: sociale advertentieformaten

Het aantal sociale netwerken dat advertenties biedt groeit met de dag, maar soms is het moeilijk om de verschillende advertentieformaten te onderscheiden. Vandaar dat Flightpad een mooi overzicht heeft gemaakt onder de noemer Social Media Ads Cheat Sheet. Oftewel: een spiekbriefje voor Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn en Instagram.

Marketing

Blueprint Media samen met Unruly in de Benelux

Marketingtechnologie-bedrijf Unruly en creative agency Blueprint Media gaan samenwerken om te voldoen aan de groeiende vraag naar de creatie en distributie van branded content. En de onderneming wordt de officiële reseller in de Benelux van Unruly.

Marketing

Twitter vergroot zicht op bereik en engagement

De focus van Twitter verandert. Wie nu de statistieken gebruikt, ontdekt dat Twitter de nadruk aan het leggen is op bereik van en engagement met tweets. Het Twitter statistieken platform dat voorheen voorbehouden was aan adverteerders, is nu beschikbaar voor iedereen.

Analytics

LinkedIn verrast met goede kwartaalcijfers, lanceert CRM tool

Het sociale netwerk LinkedIn heeft beter gepresenteerd dan verwacht. De omzet ging naar 533,9 miljoen dollar, 47 procent meer dan een jaar geleden. Zeker zestig procent daarvan komt voor rekening van de Amerikaanse thuismarkt.

Customer Service

Koers Twitter door het dak na goede kwartaalcijfers

De koers van Twitter is zojuist in de handel nabeurs met meer dan dertig procent gestegen. Beleggers zijn enthousiast over de ruime verdubbeling van de kwartaalomzet, een kwart meer gebruikers en het stijgende resultaat.

Marketing

Facebook schakelt chat uit in mobiele app

Facebook verwijdert deze week de chatmogelijkheid uit zijn Facebook-app, waardoor gebruikers zijn aangewezen op de aparte Facebook Messenger. De wijziging werd al in april aangekondigd.

Mobile

Infographic: virtueel toerisme

Welke invloed heeft technologie eigenlijk op het toerisme? En wat is de invloed van sociale media op de bestemming die ze kiezen? Die vraag probeert de Les Roches School of International Hotel Management in Zwitserland te beantwoorden in deze extra lange infographic. Bon Voyage!

Marketing

Axivate neemt belang The Feedback Company

Axivate Capital koopt 51 procent van de aandelen in recensiebedrijf The Feedback Company.

Social

Infographic: verbeter je LinkedIn profiel

Sociale media adviseurs Link Humans geven tien tips met betrekking tot je LinkedIn-profiel, het uithangbord voor potentiele werkgevers. Let bijvoorbeeld op het gebruik van de juiste trefwoorden, wees niet bang voor details en sluit je aan bij relevante groepen om je expertises te benadrukken.

Recruitment

Steeds minder verwijsverkeer via sociale media

Er komt steeds minder verwijsverkeer van Pinterest en andere sociale media. Dat concludeert Shareaholic in zijn jongste kwartaalrapport. Pinterest leverde 19 procent in, alleen Facebook groeide.

Marketing

Mobiele advertenties stuwen omzet Facebook

De omzet van Facebook is het afgelopen kwartaal met 61 procent gestegen naar 2,91 miljard dollar, beter nog dan analisten hadden voorspeld. Ruim de helft daarvan kwam van mobiele advertenties.

Marketing

Nederlander raakt uitgekeken op Twitter

Nederlanders sturen minder tweets. Dat blijkt uit onderzoek van het Telecompaper Consumer Panel waarin gevraagd is naar het gebruik van mobiele apps. Nog maar 25 procent van de Nederlanders heeft de app op zijn smartphone geïnstalleerd.

Marketing