LinkedIn koopt banenmatcher
LinkedIn legt 120 miljoen dollar neer voor banenmatcher Bright, waarvan 27 procent in contanten. Gebruikers krijgen eind deze maand al toegang tot de gegevens van het bedrijf.
LinkedIn legt 120 miljoen dollar neer voor banenmatcher Bright, waarvan 27 procent in contanten. Gebruikers krijgen eind deze maand al toegang tot de gegevens van het bedrijf.
Er gebeurde veel in het televisielandschap afgelopen maand: met veel bombarie werd Utopia gelanceerd, de rentree van Wie is de Mol? was een feit en De Wereld Draait Door verhuisde naar Nederland 1. Tijd voor een analyse wat er in de maand januari via Twitter gebeurde rondom de televisieprogramma’s.
Twitter heeft in het vierde kwartaal 243 miljoen dollar omzet gedraaid, en voor een heel jaar kwam de omzet op 664 miljoen dollar. Maar het beursgenoteerde internetbedrijf draait nog steeds met verlies, 511 miljoen in het vierde kwartaal. Het is voor het eerst sinds zijn IPO dat het bedrijf cijfers publiceert.
Twitter maakt vanavond Nederlandse tijd zijn eerste kwartaalcijfers bekend. Analisten houden rekening met een omzet van 235 miljoen dollar, en een EBITDA van 31 miljoen. En er zijn serieuze aanwijzingen dat Twitter zich met e-commerce gaat bezighouden.
Vorige week mocht ik bij KittyHawk een presentatie geven over de mogelijkheden die Twitter biedt voor online zakendoen. Daarbij richtte ik me op twee belangrijke zaken. Enerzijds de opties van Twitter Ads, omdat ik verwacht dat het zelfbedieningsstation dit jaar verder uitgerold gaat worden. Anderzijds de Twitters Card-technologie, omdat nog te weinig websites gebruikmaken van de mogelijkheden van deze deze technologie.
Twitter is in Duitsland op zoek naar een bedrijfsleider, wat erop duidt dat het de exploitatie in Europa een stap vooruit wil brengen.
Stefan Tieleman stapt over van Talpa naar Twitter Nederland om de banden met de mediabranche en televisie in het bijzonder te intensiveren.
Online marketeers staan onder grote druk om al hun inspanningen te vertalen naar ROI: Return On Investment. Directies van organisaties willen weten wat elke Euro die ze in online marketing steken uiteindelijk oplevert. Alleen bij social media is ROI niet de beste indicator. Bij social media kun je beter uitgaan van ROE. Welke metrics zijn hiervoor beschikbaar?
Facebook brengt volgende week een app uit die het lezen van en schrijven voor de nieuwsfeed aangenamer maakt.
Volgens Wikipedia is leadgeneratie: ‘Alle activiteiten die gericht zijn op het in contact te komen met potentiële klanten. In de zakelijke markt is dit vaak een specifieke salesactiviteit.’ Aanvullend: ‘Het achterliggende doel van leadgeneratie is bijna altijd om nieuwe klanten te werven. Daarom wordt leadgeneratie ook vaak gezien als een vorm van koude acquisitie.
Onderzoekers van de prestigieuze Princeton University hebben de dood van Facebook voorspeld op basis van – ahum – de levenscyclus van epidemieën. Tussen 2015 en 2017 zou 80 procent van de Facebook het netwerk de rug toekeren. Voorlopig merken we er nog weinig van. Woensdag maakt Facebook zijn kwartaalcijfers bekend. Die zijn vermoedelijk nog beter dan die over het derde kwartaal.
Het organiseren van Hangouts On Air, een soort televisie-uitzendingen, zou positieve effecten moeten hebben op de vindbaarheid, het engagement met je bezoekers en het genereren van verkeer naar je site. Hier lees je een gedetailleerde uitleg, met dank aan Gregg Lander, over wat je moet doen voor de optimale Hangout On Air.
GfK gaat in Nederland, Duitsland en Oostenrijk de frequentie en het bereik meten van Twitterberichten die gaan over tv-programma’s en reclames.
Behalve op Facebook, Twitter, Google+ en YouTube is IKEA Nederland nu ook actief op Pinterest. Op het nieuwe Pinterest account van IKEA Nederland kunnen bezoekers zich laten inspireren en nieuwe woonideeën ontdekken.
Na Frankrijk en Engeland opent Pinterest zijn derde kantoor in Europa. Dat blijkt uit twee personeelsadvertenties voor onder meer een country manager met als standplaats Berlijn.