Instagram lanceert losse video-app
Instagram heeft een nieuwe app gelanceerd voor het maken van korte video’s die op hoge snelheid kunnen worden afgespeeld, tot twaalf keer de oorspronkelijke snelheid.
Instagram heeft een nieuwe app gelanceerd voor het maken van korte video’s die op hoge snelheid kunnen worden afgespeeld, tot twaalf keer de oorspronkelijke snelheid.
Twitter opent zijn advertentienetwerk in twaalf nieuwe Europese landen. Het zijn vooral adverteerders in het zuiden en oosten van het continent die nu met commerciële berichtjes aansluiting kunnen zoeken op lopende discussies en lokale actualiteiten.
WhatsApp heeft de grens van 600 miljoen gebruikers bereikt. Dat meldt CEO Jan Koum op Twitter. De 600 miljoen zijn ten minste een keer per maand actief op WhatsApp.
Stel, je bent de eigenaar van een van de meest populaire apps, maar van een duidelijk verdienmodel is nog altijd geen sprake. En dan weiger je ook nog een bod van 3 miljard dollar van Facebook. Evan Spiegel van Snapchat had er geen moeite mee. Maar investeerders voeren de druk op. Volgens diverse bronnen werkt de populaire foto en video messaging app aan Snapchat Discovery. Gaat Snapchat eindelijk geld verdienen?
Snapchat wil via zijn app in de toekomst ook video’s en nieuws tonen. Dat meldt The Wall Street Journal. De uitbreiding onder de noemer Snapchat Discovery zou al in november moeten worden gelanceerd.
Een experiment van Twitter waarbij favoriete berichten van volgers ongevraagd in de tijdlijn verschijnen, als een soort retweets, lijkt niet in goede aarde te vallen. Twitter lijkt het experiment te hebben uitgebreid, zodat meer gebruikers het opmerken.
De nationale politie werkt aan een app die notificaties verstuurt over diefstallen. De nieuwe dienst moet dit jaar klaar zijn en is beschikbaar voor iPhone en Android. Dat zegt social media-coördinator van de politie Patrick de Groot in een gesprek met Emerce.
Snapchat is de populairste sociale app voor Millennials (18 tot 34 jaar) na Facebook en Instagram. Dat zegt comScore. Het gebruik onder deze groep is gestegen naar 32,9 procent, terwijl Instagram op 43,1 procent zit.
Twitter lanceert een nieuw experimenteel advertentieproduct Promoted Video. Daarmee kunnen merken hun promotionele video’s via het microblog verspreiden. Het is onderdeel van het Amplify-programma, waaraan grote merken als American Express, BBC en McDonald’s deelnemen.
8,5 procent van de actieve gebruikers van Twitter is geen mens, maar bot. Dat blijkt uit documenten die het microblog bij beurswaakhond SEC heeft ingediend. Op een totaal van 271 miljoen actieve gebruikers zijn er 23 miljoen ‘automaten’.
Een video tonen in ruil voor Facebook Likes zal na 5 november niet meer worden toegestaan. Het netwerk gaat zijn voorwaarden aanpassen, waardoor bedrijven geen beloning meer mogen uitdelen voor Likes. Loyaliteitsprogramma’s met Likes worden gestraft.
Facebook heeft voor een onbekend bedrag het bedrijf PrivateCore overgenomen om zijn netwerk te beveiligen. PrivateCore bestaat uit voormalige werknemers van Google en VMware.
Het aantal sociale netwerken dat advertenties biedt groeit met de dag, maar soms is het moeilijk om de verschillende advertentieformaten te onderscheiden. Vandaar dat Flightpad een mooi overzicht heeft gemaakt onder de noemer Social Media Ads Cheat Sheet. Oftewel: een spiekbriefje voor Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn en Instagram.
Marketingtechnologie-bedrijf Unruly en creative agency Blueprint Media gaan samenwerken om te voldoen aan de groeiende vraag naar de creatie en distributie van branded content. En de onderneming wordt de officiële reseller in de Benelux van Unruly.
De focus van Twitter verandert. Wie nu de statistieken gebruikt, ontdekt dat Twitter de nadruk aan het leggen is op bereik van en engagement met tweets. Het Twitter statistieken platform dat voorheen voorbehouden was aan adverteerders, is nu beschikbaar voor iedereen.