More stories

Leids bedrijf start campagne tegen Facebook

Het Leidse bedrijf Just B.V. is een campagne tegen Facebook gestart onder de noemer 99 Days of Freedom. Het idee is dat gebruikers zich 99 dagen niet op Facebook vertonen en zich dan ongetwijfeld gelukkiger voelen.

Marketing

WK breekt records bij Facebook en Twitter

De finale van het WK heeft gezorgd voor nieuwe records in het gebruik van Facebook en Twitter. Facebook noteerde 280 miljoen interacties (likes, berichten, commentaren) en tijdens de wedstrijd Argentinië-Duitsland werden tot 618.725 tweets per minuut verstuurd.

Marketing

Marc Jacobs’ mondiale campagne met fans Twitter en Instagram

>Modeontwerper Marc Jacobs staat op het punt een mondiale reclamecampagne te activeren waarin de hoofdrol is weggelegd voor fans die zichzelf aanmelden via Twitter en Instagram.

Marketing

De Kindertelefoon: multichannel en web selfservice voor kinderen

De Kindertelefoon, de naam zegt het al, begon in 1979 met telefonisch contact. Momenteel is de Kindertelefoon met jaarlijks ruim 170.000 serieuze gesprekken en 420.000 unieke websitebezoekers een luisterend oor van formaat voor kinderen. Hoe gaat de Kindertelefoon om met de nieuwe online kanalen?

Customer Service

Rolls Royce zoekt sociaal mediabureau

Rolls Royce, eigendom van BMW, is op zoek naar een sociaal mediabureau. iCrossing van Hearst was tot nu toe de partner van de autofabrikant.

Marketing

DigitasLBi opent ‘war room’ sociale media

Sinds enkele dagen heeft DigitasLBi een ‘war room’ met social media-experts en creatievelingen om real time campagnes te voeren en op de actualiteit in te spelen.

Social

Nederlandse bedrijven zeer actief op Twitter

Bedrijven maken in toenemende mate gebruik van sociale media. Binnen de Europese Unie lopen de bedrijven in Nederland zelfs voorop wat betreft het gebruik van Twitter, zo blijkt uit gegevens van het CBS.

Marketing

Sociale media (nog) geen advertentiemedium

Betaalde advertenties via Facebook en Twitter blijven uiterst bescheiden. Maar een zeer beperkt deel van het marketingbudget wordt besteed aan advertenties, zo blijkt uit onderzoek van AdAge. Veel meer geld gaat zitten in sociale marketing.

Marketing

Infographic: advertentieformaten Facebook

Facebook verandert de formaten van zijn advertenties aan de lopende band, of het nu gaat om desktop of mobiele advertenties. En dus heeft Nanigans alle feiten nog eens handig onder elkaar gezet in een infographic. Print hem uit en hang hem aan de muur.

Marketing

Google sluit sociaal netwerk Orkut

Het sociale netwerk Orkut houdt 30 september op te bestaan. Dat laat eigenaar Google weten. Vanaf vandaag kunnen al geen nieuwe accounts meer worden aangemaakt.

Social

Facebook experimenteerde in het geheim met emoties

Facebook blijkt een week lang een experiment te hebben uitgevoerd onder 700.000 Engelssprekende gebruikers om te kijken of met bepaalde berichten hun stemming kon worden beïnvloed. Het bedrijf heeft de onderzoeksresultaten inmiddels gepubliceerd.

Marketing

Infographic: 66 sociale media statistieken

Het tempo waarmee sociale media groeien is soms ook niet bij te houden, dus is deze tussenstand van Digital Insights wel zo handig. Hoeveel actieve gebruikers heeft Facebook, Google Plus, LinkedIn of Vine? Zesenzestig statistieken over de belangrijkste spelers in de markt.

Social

Forrester: ‘Facebook heeft geen tienerprobleem’

Tieners verlaten Facebook niet in drommen, zoals eerder is gesuggereerd. Forrester Research komt tot die conclusie na nieuw onderzoek. Achtentwintig procent van jonge tieners gebruiken het sociale netwerk ‘voortdurend’.

Social

GfK: tabletmarkt Nederland verzadigd

Er is een einde gekomen aan de groei van het aantal tabletbezitters. Vorig jaar groeide de tabletmarkt nog met zo’n tien procent inmiddels is met 7,4 miljoen tabletbezitters deze markt aan het stabiliseren. Dat meldt GfK op het Mediapark Jaarcongres.

Social

Beheertool SocialSensr brengt focus

Het Nederlandse bedrijf SocialSensr lanceert een naar eigen zeggen innovatief Social Media Management Systeem waarmee bedrijven hun activiteiten op het gebied van sociale media eenvoudig kunnen beheren. Op die manier kunnen ze hun reputatie bewaken, maar ook campagnes uitvoeren.

Customer Service