More stories

Infographic: Online video in Nederland, de cijfers

Online video is in opmars. In augustus van dit jaar keek 83,3 procent van de Nederlandse bevolking online video. Gemiddeld bijna een uur per dag. Interessant is het verschil in kijkgedrag tussen mannen en vrouwen, maar ook per leeftijdscategorie verschilt het kijkgedrag significant.

Social

LinkedIn leadgeneratie: wat deel je met je netwerk?

Voor veel ondernemers en salesprofessionals is het delen van informatie met je netwerk vaak een enorm struikelblok. We zijn gewend om over ons bedrijf en onze producten te praten, maar is dit ook waar je netwerk op zit te wachten?

Social

Facebook, Twitter gaan tv-zenders kijkcijfers geven

Facebook gaat in Europa anonieme data verstrekken aan tv-zenders over hoe zijn leden interageren met de programma’s. In Amerika gaat Nielsen vergelijkbare data uitleveren voor Twitter.

Analytics

Welke beren ziet Twitter zelf op de weg bij haar IPO?

Donderdagnacht maakte Twitter de documenten van haar beursgang openbaar. Daarin staan alle ins en outs die voor investeerders van belang zijn. Eén van de meer onderbelichte onderdelen is echter de bedreigingen die Twitter zelf ziet voor een succesvolle toekomst. Hieronder staan de 13 beren die Twitter zelf op de weg ziet naar een zonnige toekomst voor het bedrijf en de investeerders. Daarbij keek ik wat er nu al bestaat om die ‘beren’ te ondervangen.

Social

Twitter: 80 cent CPM-omzet bij blik op timeline

Iedere duizend keer dat gebruikers de timeline van Twitter bekijken, boekt het bedrijf een omzet van 80 dollarcent. De net gepubliceerde documentatie voor de beursgang laat zien dat Twitter in het buitenland nog veel vooruitgang kan boeken op dit front.

Social

Facebookpagina helpt ex-Oad-personeel aan nieuwe baan

De Facebookpagina die oud-medewerkers van het failliete Oad aan nieuw werk wil helpen, is binnen enkele dagen zestigduizend keer bekeken. De eerste nieuwe banen werden er ook al weer gevonden.

Social

Google voegt hash tags toe aan zoekresultaten

Gebruikers van Google kunnen binnenkort ook gaan zoeken op basis van hashtags. Daarmee kan makkelijker op thema worden gezocht, alhoewel het wel een beperkte zoekfunctie is.

Search

Infographic: de belangrijkste sociale media feiten van 2013

Sociale media blijven belangrijk en steeds meer cijfers lijken dat nog eens aan te tonen. Om een paar voorbeelden te noemen: iedere seconde delen 8000 gebruikers een foto op Instagram, 80 procent van Pinterest betreft doorgezonden berichten (repins), 74 procent van de marketeers gelooft dat Facebook belangrijk is voor hun leadstrategie. Digital Insights verzamelde de belangrijkste feiten van 2013.

Social

LinkedIn leadgeneratie: twintig do’s en don’ts

Als je de interesse van een prospect wil wekken op LinkedIn, zorg er dan voor dat jouw profiel en activiteit op LinkedIn aan een paar minimale eisen voldoet. Een simpele vraag: “Als een prospect jouw LinkedIn profiel bezoekt, zal dit hem of haar dan triggeren om meer informatie op te vragen?” Deze twintig belangrijkste do’s en don’ts voor LinkedIn leadgeneratie helpen je.

Social

Levi’s bouwt merk met Flipboard Magazines

Levi’s zet een klein team specialistische smaakmakers in om zijn merk te bouwen met een eigen magazine op Flipboard.

Online marketing

Ter inspiratie: 250 Facebookmarketing cases

Ben je als marketeer op zoek naar inspirerende voorbeelden van Facebookmarketing uit jouw branche? Dan ben je hier op de juiste plek want hieronder tref je een overzicht aan van meer dan 250 Facebookmarketing casestudies uit onder andere de automotive-, FMCG-, e-commerce-, retail-, telecom-, onderwijs-, non-profit-, travel- en gamingbranche.

Social

Twitter piekt niet tijdens tv-reclames

De reclameblokken op tv zijn niet de momenten dat Twitteraars extra geen kletsen. Sterker nog: ze versturen zeventig procent hun berichten tijdens de reguliere uitzending.

Social

Hoe benader je journalisten via sociale media?

Sociale media zijn de ideale manier om in contact te komen met journalisten. Want niet elk persbericht wordt opgepakt. Toch zijn er een paar regels waar je rekening mee kunt houden om je kans op succes te vergroten. Mashable noemt er tien. Wij hebben daar onze eigen variant op gemaakt.

Social

LinkedIn leadgeneratie: je LinkedIn Homepage in vijf stappen

Eerder lieten we zien hoe je op hoe je LinkedIn groepen gebruikt om jezelf te profileren als expert in je vakgebied. De andere plaats op LinkedIn waar je jezelf sterk kunt profileren en veel kunt leren over waar jouw netwerk zich mee bezig houdt is op je eigen LinkedIn Homepage.

Social

Commerciële topper van Twitter op Emerce eDay

Bij YouTube ontwikkelde hij merkstrategieën voor grote klanten en nu doet hij dat bij Twitter op grote schaal. Josh Grau is een van de sprekers tijdens Emerce eDay volgende maand.

Online marketing