More stories

Google Plus-baas stapt op, ‘reorganisatie op komst’

Vic Gundotra, de baas van Googles Google Plus, verlaat Google om onbekende redenen. ‘Het is tijd voor een nieuwe uitdaging’, zo liet hij weten. Inmiddels gaan er geruchten over een grote reorganisatie.

Social

Nederlands platform Twitterreclame van start

Soda is het eerste Nederlandse en vierde Europese gecertificeerde reclameplatform voor Twitter en gaat vandaag van start. Het systeem vertelt adverteerders wanneer ze welke tweet naar vaste of mobiele dragers moeten sturen.

Online advertising

Universiteit Twente krijgt toegang tot Twitter data

Onderzoekers van de Universiteit Twente zijn door Twitter vanuit dertienhonderd aanvragen geselecteerd voor de zogenoemde Twitter data grant. De zes winnende onderzoeksinstellingen zullen een heleboel data van Twitter ontvangen op een door hen beschreven onderwerp.

Social

Intel: social in 2017 grootste kanaal klantcontact

Een jaar geleden zat er nog een slotje op Intels Twitteraccount. De mentaliteit is compleet omgeslagen en de chipfabrikant verwacht dat social media in 2017 het grootste supportkanaal richting de b2b- en b2c-markt is. Dat vertelde Blake Landau tijdens The Social Conference een paar weken geleden.

Customer Service

LinkedIn passeert de 300 miljoen gebruikers

Het zakelijke netwerk LinkedIn heeft afgelopen week een mijlpaal behaald van 300 miljoen gebruikers. Meer dan de helft van de leden bevindt zich buiten de VS. Vooral het aantal mobiele gebruikers groeit sterk.

Social

Infographic: moe van sociale media

Mooi toch, die sociale media? Nou, niet dus. De vermoeidheid slaat toe bij een groot aantal Amerikaanse gebruikers. Een op de vijf Amerikanen heeft spijt van een verzonden tweet of opmerking en sommigen nemen even een time out. Zij kunnen de niet aflatende stroom aan informatie moeilijk meer verwerken.

Social

Deezer houdt videocampagne op Vine

Muziekdienst Deezer houdt tot eind deze week een reclamecampagne op de videovariant van Twitter, Vine.

Social

Google+ open als reclamevehikel voor bedrijven

Bedrijven kunnen Google+ commercieel inzetten voor hun reclameactiviteiten. Gebruikers van de profielensite zullen daar in hun stream niets van merken aangezien alle uitingen enkel op Googles bannernetwerk verschijnen.

Online advertising

Twitter koopt grote dataleverancier

Twitter is overeengekomen om Gnip te kopen, een grote leverancier van ruwe data uit sociale netwerken als Twitter, Google+ en Facebook.

Social

De beste tijden om op sociale media te publiceren

Net als bij e-mail is het tijdstip om berichten op sociale media te publiceren van groot belang. Er zijn nu eenmaal tijden waarop we het doorgaans te druk hebben om op Facebook en Twitter te kijken. Niet verrassend verschilt de tactiek per platform.

Social

Binnenkort geld versturen via Facebook

Facebook staat op het punt om in Europa het stempel elektronischgeldinstelling te krijgen. Gebruikers kunnen daardoor onderling geld over en weer gaan gaan versturen.

Payment

Review: drie moderne social media management tools

Content marketing is vijftig procent content creatie en vijftig procent social media management. Want wat voor zin heeft het om waardevolle content te creëren wanneer bijna niemand die kan vinden? Een bespreking van drie tools om onze boodschap uit te dragen: Buffer, Oktopost en Nimble.

Social

Nederlands Dancekanaal op YouTube over 5 miljoen abonnees

Het YouTubekanaal van dancelabel Spinnin’ Records is een van de meest bekeken ter wereld en gaat over de grens van vijf miljoen abonnees heen.

Social

Stoot WeChat binnenkort Whatsapp van de troon?

Toen Facebook WhatsApp kocht, werd binnen een paar dagen een enorme hoeveelheid nieuwe accounts aangemaakt bij andere mobiele berichtendiensten. De vrees dat Facebook gegevens voor commerciële doeleinden zou gebruiken, zorgde ervoor dat andere diensten konden profiteren van de overname. Met name Telegram Messenger leek favoriet.

Social

Sociale media voorspellen winnaars 3FM Awards

Morgenavond vindt de tiende editie van de 3FM Awards plaats. Iedereen kan online stemmen om de winnaar te bepalen. Het voorspellen van consumentengedrag is niet alleen leuk bij dit soort cases, het is ook voor organisaties één van de belangrijkste pijlers in de toekomst van ‘social listening’. Daarom neem ik via deze weg alvast een voorschot op de 3FM Awards van morgen.

Social