More stories

Nestlé turnt bedrijf ‘sociaal om’

Voedingsbedrijf Nestlé probeert de totale organisatie aan digitale middelen te krijgen via aan ambitieus programma Digital Acceleration Team (DAT), dat inmiddels twee jaar loopt. Dat vertelde Pete Blackshaw, hoofd digitale marketing en sociale media, gisteren op de Adobe Summit in Londen.

Social

Google+ nadert Twitter, groter dan NOS en ABN AMRO

Facebook is mobiel de absolute topper in Nederland, gevolgd door WhatsApp en YouTube. Niet verrassend. Wel verrassend is dat ‘spookstad’ Google+ op de vijftiende plaats van meestgebruikte apps staat, nog voor de NOS en ABN AMRO.

Mobile

Facebook App Links: nieuwe mogelijkheden in mobiele marketing

Mark Zuckerberg is nog lang niet klaar met zijn geesteskind. Tijdens het jaarlijkse F8 event voor ontwikkelaars kondigde Zuckerberg een nieuw tijdperk aan. Facebook lijkt volwassen te worden met de introductie van App Links. Een initiatief om mobiel gebruik fors te verbeteren.

Facebook

Twitter heeft een stilteknop

Twitter heeft zojuist zijn apps voor iPhone en Android vernieuwd met als belangrijkste nieuwe functie een stiltemogelijkheid. Daarmee kan de stroom berichten van iemand tijdelijk worden weggedrukt.

Social

Mannen vluchten weg van Pinterest

Dat Pinterest een grote aantrekkingskracht heeft op vrouwen was al bekend, maar een nieuwe studie bevestigt dat nog eens: 92 procent van alle pins zijn geplaatst door vrouwen. Even opmerkelijk: tachtig procent daarvan is al vier jaar actief op het platform.

Social

Infographic: multiplatform strategie

Facebook heeft zijn algoritme aangepast, waardoor het zogenoemde organische bereik van berichten of pagina’s van grote merken fors is gedaald. Merken moeten volgens deze infographic meer inzetten op andere platformen, zoals Twitter, Instagram, Pinterest en Tumblr om hun bereik te verhogen. De multinetwerk aanpak wordt als cruciaal gezien.

Social

Innovatie in Chinese bankenwereld door sociale platforms

Tencent, Alibaba en Baidu, de grootste internetbedrijven van China, hebben door uitbreiding van hun diensten de strijd aangebonden met de Chinese staatsbanken. Zij bieden sinds kort diensten om online te betalen, te lenen, te sparen en te verzekeren. En hoewel zij in eerste instantie elkaar beconcurreren, werken ze ook nauw samen.

Payment

Infographic: het ideale bericht op sociale media

Het ideale bericht op sociale media? Je zult nog versteld staan van het aantal slimmigheden. Een bericht op Pinterest wordt vaker gedeeld als er geen foto van een gezicht in staat, links via Bit.ly worden via Twitter vaker getetweet, Google Plus blieft met name plaatjes met de afmetingen 800×600 pixels) en posten op Facebook na sluitingstijd is helemaal geen slecht idee.

Social

HootSuite persoonlijker door widgets

Het populaire analyseplatform voor sociale media HootSuite is verrijkt met widgets van het in januari overgenomen UberVU. Daarmee wordt het nog makkelijker om de analyses te personaliseren.

Analytics

Selfridges start beautycampagne met Google Plus

Het Britse warenhuis Selfridges heeft voor zijn grootste beautycampagne ooit Google Plus geselecteerd. De komende weken wordt via The Beauty Project aandacht gevraagd voor het fenomeen schoonheid.

Social

Infographic: de markt voor social login

Facebook leidt de markt voor social logins, althans in de eerste drie maanden van 2014. Social logins wil zeggen dat gebruikers zich met hun Facebook- of Yahoo-account kunnen aanmelden bij andere diensten. Facebook heeft met 53 procent deze markt stevig in handen, maar Google Plus is sterk aan het opkomen met nu 28 procent marktaandeel. Yahoo daarentegen verliest steeds meer terrein.

Social

LinkedIn zet in op multi-app beleid

LinkedIn gaat meer mobiele apps uitbrengen, ondanks het geflopte Intro. Dat vertelde CEO Jeff Weiner donderdag bij de toelichting op de kwartaalcijfers. Al bijna de helft van het bezoekersverkeer komt van mobiele gebruikers.

Social

Essent: ‘Zo werven en houden we klanten op Facebook’

‘Het zou mooi zijn als 3 à 4 procent fan zou zijn’, maar de helft is nu al voldoende voor Essent om een positieve business case te doen op Facebook. Social media manager Ienke de Vrieze van Essent geeft voor de camera een kijkje in sociale keuken van het energiebedrijf. Daar is geen onderbuik te herkennen.

Social

Forrester: Instagram beste platform voor sociale interactie

Instagram is het beste platform voor marketeers om consumenten te benaderen. Dat stelt Forrester Research na een studie van ruim 2500 berichten op zeven verschillende sociale netwerken. De interactie bij Instagram ligt 60 keer hoger dan bij Facebook.

Social

Facebook lanceert mobiel advertentienetwerk

Facebook heeft vandaag op zijn ontwikkelaarsconferentie zijn langverwachte mobiele advertentienetwerk Audience Network aangekondigd. Er worden drie formaten aangeboden: native advertenties, standaard banners en interstitials (advertenties met sluitknop).

Social