More stories

Twitter heeft een stilteknop

Twitter heeft zojuist zijn apps voor iPhone en Android vernieuwd met als belangrijkste nieuwe functie een stiltemogelijkheid. Daarmee kan de stroom berichten van iemand tijdelijk worden weggedrukt.

Social

Mannen vluchten weg van Pinterest

Dat Pinterest een grote aantrekkingskracht heeft op vrouwen was al bekend, maar een nieuwe studie bevestigt dat nog eens: 92 procent van alle pins zijn geplaatst door vrouwen. Even opmerkelijk: tachtig procent daarvan is al vier jaar actief op het platform.

Social

Infographic: multiplatform strategie

Facebook heeft zijn algoritme aangepast, waardoor het zogenoemde organische bereik van berichten of pagina’s van grote merken fors is gedaald. Merken moeten volgens deze infographic meer inzetten op andere platformen, zoals Twitter, Instagram, Pinterest en Tumblr om hun bereik te verhogen. De multinetwerk aanpak wordt als cruciaal gezien.

Social

Innovatie in Chinese bankenwereld door sociale platforms

Tencent, Alibaba en Baidu, de grootste internetbedrijven van China, hebben door uitbreiding van hun diensten de strijd aangebonden met de Chinese staatsbanken. Zij bieden sinds kort diensten om online te betalen, te lenen, te sparen en te verzekeren. En hoewel zij in eerste instantie elkaar beconcurreren, werken ze ook nauw samen.

Payment

Infographic: het ideale bericht op sociale media

Het ideale bericht op sociale media? Je zult nog versteld staan van het aantal slimmigheden. Een bericht op Pinterest wordt vaker gedeeld als er geen foto van een gezicht in staat, links via Bit.ly worden via Twitter vaker getetweet, Google Plus blieft met name plaatjes met de afmetingen 800×600 pixels) en posten op Facebook na sluitingstijd is helemaal geen slecht idee.

Social

HootSuite persoonlijker door widgets

Het populaire analyseplatform voor sociale media HootSuite is verrijkt met widgets van het in januari overgenomen UberVU. Daarmee wordt het nog makkelijker om de analyses te personaliseren.

Analytics

Selfridges start beautycampagne met Google Plus

Het Britse warenhuis Selfridges heeft voor zijn grootste beautycampagne ooit Google Plus geselecteerd. De komende weken wordt via The Beauty Project aandacht gevraagd voor het fenomeen schoonheid.

Social

Infographic: de markt voor social login

Facebook leidt de markt voor social logins, althans in de eerste drie maanden van 2014. Social logins wil zeggen dat gebruikers zich met hun Facebook- of Yahoo-account kunnen aanmelden bij andere diensten. Facebook heeft met 53 procent deze markt stevig in handen, maar Google Plus is sterk aan het opkomen met nu 28 procent marktaandeel. Yahoo daarentegen verliest steeds meer terrein.

Social

LinkedIn zet in op multi-app beleid

LinkedIn gaat meer mobiele apps uitbrengen, ondanks het geflopte Intro. Dat vertelde CEO Jeff Weiner donderdag bij de toelichting op de kwartaalcijfers. Al bijna de helft van het bezoekersverkeer komt van mobiele gebruikers.

Social

Essent: ‘Zo werven en houden we klanten op Facebook’

‘Het zou mooi zijn als 3 à 4 procent fan zou zijn’, maar de helft is nu al voldoende voor Essent om een positieve business case te doen op Facebook. Social media manager Ienke de Vrieze van Essent geeft voor de camera een kijkje in sociale keuken van het energiebedrijf. Daar is geen onderbuik te herkennen.

Social

Forrester: Instagram beste platform voor sociale interactie

Instagram is het beste platform voor marketeers om consumenten te benaderen. Dat stelt Forrester Research na een studie van ruim 2500 berichten op zeven verschillende sociale netwerken. De interactie bij Instagram ligt 60 keer hoger dan bij Facebook.

Social

Facebook lanceert mobiel advertentienetwerk

Facebook heeft vandaag op zijn ontwikkelaarsconferentie zijn langverwachte mobiele advertentienetwerk Audience Network aangekondigd. Er worden drie formaten aangeboden: native advertenties, standaard banners en interstitials (advertenties met sluitknop).

Social

Verlies voor Twitter, meer advertenties verkocht

Adverteerders weten Twitter beter te vinden dan een jaar geleden. De advertentieomzet bedroeg het eerste kwartaal 225 miljoen dollar, 125 procent meer dan een jaar terug. Tachtig procent daarvan betrof mobiele advertenties.

Social

Lidl populairste winkelketen op Facebook

Lidl is de populairste Europese retailer op Facebook. Het bedrijf heeft 10 miljoen volgers, volgens onderzoek van het social mediabureau Socialbakers.

E-commerce

Infographic: de beste videostrategie

Sociale videoplatformen als YouTube, Vimeo, Google Hangouts, Vine en Instagram verschillen nogal in opzet, maar worden belangrijker voor merken of bedrijven. Maar hoe bepaal je de beste marketingstrategie voor deze platforms? Gryffin Media geeft tekst en uitleg.

Social