More stories

Groeigeld voor ‘Valleyfluisteraar’ Secret

Hét roddelinstrument van Silicon Valley, de app Secret, heeft tien miljoen dollar groeigeld opgehaald bij Google en investeerder KPCB.

Social

Reclametarieven op Twitter blijven dalen

De reclametarieven op Twitter dalen van kwartaal op kwartaal en het bedrijf vindt dat juist een goede zaak. “We verwachten ook dat de kosten per interactie zullen dalen’.

Online advertising

Ook retailer ontkomt niet aan Pinterest

Eén van de social netwerken die hard groeit, is Pinterest. Wat betekent dit voor de retailer? Moeten ze allemaal gaan pinnen?

Social

Manchester United met ‘like & win’ op Google+

Manchester United houdt een actie om zijn bereik op Google+ te vergroten. De praktijk van ‘like & win’ is al jaren bekend op Facebook en dringt nu langzaam ook door tot het marketingpallet op Google+.

Social

Twitter Nederland peilt tv-zenders over Amplified Tweets

Twitter spreekt met Nederlandse tv-zenders en programmamakers om een nieuwe reclamevorm, passend bij het second screen, voet aan grond te geven. De eerste proeven met Samsung en de NOS verliepen succesvol.

Social

Waarom betaalde Zuckerberg 19 miljard voor WhatsApp?

Onlangs werd bekend dat Facebook Whatsapp heeft gekocht voor een astronomisch bedrag van 19 miljard dollar. De vraag is dan ook waar de meerwaarde van WhatsApp voor Facebook ligt. Zeker gezien het feit dat WhatsApp vrij is van reclame-uitingen. Het enige wat Facebook lijkt te kopen is een hele berg met informatie, Big Data. Maar waarom nog meer?

Social

Negentien onbekende LinkedIn tips

Zit je al een tijdje op LinkedIn en ken je de basistips van LinkedIn al? Als je graag meer uit LinkedIn wilt halen vind je hier nog eens negentien LinkedIn tips die je direct kunt gebruiken.

Social

Succes met Facebook retargeting door slimme segmentatie

Onder online marketeers heeft AdWords remarketing zich al veelvuldig bewezen. Op dit moment maakt Facebook retargeting ook een opmars in Nederland. Hoe kan dit optimaal worden ingericht voor een zo hoog mogelijke ROI? In deze blog ga ik een aantal interessante segmentatie tips bespreken samen met mijn eerste ervaringen en resultaten met Facebook retargeting.

Social

WPP investeert in maker contentmarketingsoftware

Reclamegigant WPP neemt een minderheidsbelang in een bedrijf dat software maakt om verhalen te vertellen op social media. Het bedrijf noemt verdere digitale overnames in de V.S. ‘onredelijk duur’.

Online marketing

‘Chinees Twitter’ naar de beurs

De in China populaire berichtendienst Sina Weibo wil nog dit voorjaar een beursnotering aanvragen, in Amerika, om honderden miljoenen dollars op te halen.

Social

13 +1 gebruiksmanieren voor de favorietknop van Twitter

Het is misschien niet de meest gebruikte functionaliteit van Twitter, maar wel degelijk één die door velen op steeds andere manieren gebruikt wordt, de favorietknop van Twitter. Elke tweet heeft er één en in je Connect/ Verbind-tab kun je zien of, en zo ja zo wie, een tweet van je favoriet gemaakt heeft. Er zijn vele manieren waarop mensen de favorietknop gebruiken.

Social

Hoe kunnen marketeers Snapchat succesvol inzetten?

De voornaamste doelgroep van de populaire fotochat app is tussen de 13 en 25 jaar. Alleen al in de Verenigde Staten zijn er 26 miljoen actieve gebruikers. Opvallend daarbij is dat maar liefst 70 procent vrouw is. Achttien procent van de iPhone gebruikers in de Verenigde Staten heeft Snapchat op zijn of haar telefoon staan.

Social

CEO kom uit de kast!

Slechts een handje vol CEO’s in Nederland, zoals bijvoorbeeld @ErikMeijden van Exact of @CeesdBoer van Deloitte hebben op sociale media al stappen durven maken. En dan bedoelen we niet dat ze slechts hun LinkedIn account netjes op orde hebben.

Social

Carpoolen 3.0 begint in Berlijn

De Duitse startup Wundercar introduceert een nieuwe dienst in Berlijn: carpoolen via een app. Meest opvallend: er hoeft geen cent voor betaald te worden. Maar dat is wel de bedoeling.

Social

T-Mobile: Nieuw kennissysteem wordt ‘outside in’

T-Mobile Nederland wil zijn interne kennissysteem in de komende jaren openstellen, zodat iedereen er relevante kennis aan kan bijdragen.

Customer Service