More stories

De randvoorwaarden van social business

Succesvolle initiatieven als Airbnb en Etsy bewijzen dat social business een blijvertje is. Maar wat is het eigenlijk, en is uw bedrijf er klaar voor? Lees welke kansen sociaal zakendoen u biedt en leer van voorbeelden uit de praktijk.

Social

Hyves sluit Plinga Games aan

Hyves gaat de casual en social games afnemen van het Duitse Plinga, een van Europa’s grootste speluitgevers. De profielensite vult hiermee de ambitie in om zich meer als spellenplatform te ontplooien. Met Facebook-login.

Social

LinkedIn leadgeneratie – vijf belangrijke stappen

Dit is de eerste in een serie van berichten op Emerce over LinkedIn leadgeneratie. Vandaag het vijf-stappen plan. Ongeveer drie procent van de leden op LinkedIn-gebruiken het platform op een proactieve manier en halen er veelvuldig nieuwe opdrachten vandaan. Hoe doen zij dit? Er zijn vijf belangrijke stappen die daarbij cruciaal zijn.

Social

KLM wereldwijd de snelste met social helpdesk

KLM is van de luchtvaartmaatschappijen de allersnelste met zijn helpdesk op Facebook. Wie een vraag stelt heeft binnen 45 minuten antwoord, aldus een internationaal onderzoek.

Online marketing

Upcoming met AdFactor in ‘native advertising’

Reclame die er bijna niet meer uitziet als een commerciële boodschap. Dat is wat social-nieuwssite Upcoming.nl doet middels een samenwerking met Adfactor.

Online advertising

Facebook: inkopen is niet voldoende….

Een grote Facebook community die actief betrokken is, dat is waar veel merken naar streven. Dit gaat echter niet vanzelf. De tijd dat social media gratis waren is verleden tijd, dus vol enthousiasme kopen merken zich in op Facebook. Maar dat is niet voldoende…….

Online advertising

Onderzoek: social buzz rondom Google Glass

Een bril waarmee je kan bellen, foto’s maken en versturen, filmen en navigeren. Lange tijd leek dit een droom. Maar daar was opeens Google met haar “ Project Glass”.

Social

12 Handige tools voor online samenwerking

Het web biedt fantastische mogelijkheden om efficiënt samen te werken op afstand. Maar ook als je bij elkaar in dezelfde ruimte werkt, kan het heel handig zijn om online samen te werken. In deze blogpost bespreek ik de negen belangrijkste tools die wij dagelijks gebruiken en vier tools waarmee we experimenteren.

Social

Lexus zet 200 Instagrammers in voor nieuwe commercial

Lexus Amerika geeft de term ‘crowdsourcing’ een heel aparte betekenis. De fabrikant nodigde 212 fanatieke Instagrammers uit om de commercial te schieten van de nieuwe Lexus IS, foto voor foto voor foto.

Online marketing

Mensen tweeten anders tegen je merk dan over je merk

Toen de Nederlandse tennisser Robin Haase onlangs negatief in het nieuws kwam vanwege een woede-uitbarsting tijdens een tenniswedstrijd in Rosmalen, gebeurde er online iets opmerkelijks. De situatie werd enorm veel betwitterd (wisselend positief en negatief), maar veel mensen die Haases Twitteraccount tagden (@robin_haase) waren opvallend positief.

Social

Pepsi claimt online autoriteit dancemuziek

Pulse is het interactieve platform waarmee frisdrankfabrikant Pepsi in 45 landen een autoriteit op het gebied van dansmuziek wil worden. Fans zijn cruciaal voor het succes ervan. In Nederland is het beschikbaar sinds begin mei.

Social

Pagemonitor wordt Fanrise, groeigeld voor internationalisering

Het begon als een hulpmiddeltje om meer marketingdata uit Facebook te trekken. Vandaag maakt Yes2web van Pagemonitor.nl een apart bedrijf. Onder de nieuwe naam Fanrise is vers durfkapitaal aangetrokken voor buitenlandse expansie.

Analytics

Waarom ik Vine verkies boven Instagram Video: Embedden

Afgelopen week werd Vine vernieuwd. De app waarmee Twitter korte video’s naar het grote publiek bracht reageerde op de introductie van Instagram Video met allerlei nieuwe opties die de 6-seconden video weer terug in de race bracht.

Social

Email en Search maken van Social Media een lachertje

Email heeft zich de afgelopen jaren sterk ontwikkeld als acquisitiekanaal. Bijna zeven procent van alle klanten wordt medio 2013 geworven via het kanaal email. Dat blijkt uit het onderzoeksrapport ‘E-Commerce Customer Acquisition Snapshot’ van Custora.

E-mailmarketing

Bijenkorf start loyaltyprogramma social media

De Bijenkorf gaat zijn klanten belonen voor sociale interactie met het merk. Voor iedere tweet, like, share, of comment sparen ze punten.

Customer Loyalty