Groeigeld voor ‘Valleyfluisteraar’ Secret
Hét roddelinstrument van Silicon Valley, de app Secret, heeft tien miljoen dollar groeigeld opgehaald bij Google en investeerder KPCB.
Hét roddelinstrument van Silicon Valley, de app Secret, heeft tien miljoen dollar groeigeld opgehaald bij Google en investeerder KPCB.
De reclametarieven op Twitter dalen van kwartaal op kwartaal en het bedrijf vindt dat juist een goede zaak. “We verwachten ook dat de kosten per interactie zullen dalen’.
Eén van de social netwerken die hard groeit, is Pinterest. Wat betekent dit voor de retailer? Moeten ze allemaal gaan pinnen?
Manchester United houdt een actie om zijn bereik op Google+ te vergroten. De praktijk van ‘like & win’ is al jaren bekend op Facebook en dringt nu langzaam ook door tot het marketingpallet op Google+.
Twitter spreekt met Nederlandse tv-zenders en programmamakers om een nieuwe reclamevorm, passend bij het second screen, voet aan grond te geven. De eerste proeven met Samsung en de NOS verliepen succesvol.
Onlangs werd bekend dat Facebook Whatsapp heeft gekocht voor een astronomisch bedrag van 19 miljard dollar. De vraag is dan ook waar de meerwaarde van WhatsApp voor Facebook ligt. Zeker gezien het feit dat WhatsApp vrij is van reclame-uitingen. Het enige wat Facebook lijkt te kopen is een hele berg met informatie, Big Data. Maar waarom nog meer?
Zit je al een tijdje op LinkedIn en ken je de basistips van LinkedIn al? Als je graag meer uit LinkedIn wilt halen vind je hier nog eens negentien LinkedIn tips die je direct kunt gebruiken.
Onder online marketeers heeft AdWords remarketing zich al veelvuldig bewezen. Op dit moment maakt Facebook retargeting ook een opmars in Nederland. Hoe kan dit optimaal worden ingericht voor een zo hoog mogelijke ROI? In deze blog ga ik een aantal interessante segmentatie tips bespreken samen met mijn eerste ervaringen en resultaten met Facebook retargeting.
Reclamegigant WPP neemt een minderheidsbelang in een bedrijf dat software maakt om verhalen te vertellen op social media. Het bedrijf noemt verdere digitale overnames in de V.S. ‘onredelijk duur’.
De in China populaire berichtendienst Sina Weibo wil nog dit voorjaar een beursnotering aanvragen, in Amerika, om honderden miljoenen dollars op te halen.
Het is misschien niet de meest gebruikte functionaliteit van Twitter, maar wel degelijk één die door velen op steeds andere manieren gebruikt wordt, de favorietknop van Twitter. Elke tweet heeft er één en in je Connect/ Verbind-tab kun je zien of, en zo ja zo wie, een tweet van je favoriet gemaakt heeft. Er zijn vele manieren waarop mensen de favorietknop gebruiken.
De voornaamste doelgroep van de populaire fotochat app is tussen de 13 en 25 jaar. Alleen al in de Verenigde Staten zijn er 26 miljoen actieve gebruikers. Opvallend daarbij is dat maar liefst 70 procent vrouw is. Achttien procent van de iPhone gebruikers in de Verenigde Staten heeft Snapchat op zijn of haar telefoon staan.
Slechts een handje vol CEO’s in Nederland, zoals bijvoorbeeld @ErikMeijden van Exact of @CeesdBoer van Deloitte hebben op sociale media al stappen durven maken. En dan bedoelen we niet dat ze slechts hun LinkedIn account netjes op orde hebben.
De Duitse startup Wundercar introduceert een nieuwe dienst in Berlijn: carpoolen via een app. Meest opvallend: er hoeft geen cent voor betaald te worden. Maar dat is wel de bedoeling.
T-Mobile Nederland wil zijn interne kennissysteem in de komende jaren openstellen, zodat iedereen er relevante kennis aan kan bijdragen.