Lidl populairste winkelketen op Facebook
Lidl is de populairste Europese retailer op Facebook. Het bedrijf heeft 10 miljoen volgers, volgens onderzoek van het social mediabureau Socialbakers.
Lidl is de populairste Europese retailer op Facebook. Het bedrijf heeft 10 miljoen volgers, volgens onderzoek van het social mediabureau Socialbakers.
Sociale videoplatformen als YouTube, Vimeo, Google Hangouts, Vine en Instagram verschillen nogal in opzet, maar worden belangrijker voor merken of bedrijven. Maar hoe bepaal je de beste marketingstrategie voor deze platforms? Gryffin Media geeft tekst en uitleg.
Vic Gundotra, de baas van Googles Google Plus, verlaat Google om onbekende redenen. ‘Het is tijd voor een nieuwe uitdaging’, zo liet hij weten. Inmiddels gaan er geruchten over een grote reorganisatie.
Soda is het eerste Nederlandse en vierde Europese gecertificeerde reclameplatform voor Twitter en gaat vandaag van start. Het systeem vertelt adverteerders wanneer ze welke tweet naar vaste of mobiele dragers moeten sturen.
Onderzoekers van de Universiteit Twente zijn door Twitter vanuit dertienhonderd aanvragen geselecteerd voor de zogenoemde Twitter data grant. De zes winnende onderzoeksinstellingen zullen een heleboel data van Twitter ontvangen op een door hen beschreven onderwerp.
Een jaar geleden zat er nog een slotje op Intels Twitteraccount. De mentaliteit is compleet omgeslagen en de chipfabrikant verwacht dat social media in 2017 het grootste supportkanaal richting de b2b- en b2c-markt is. Dat vertelde Blake Landau tijdens The Social Conference een paar weken geleden.
Het zakelijke netwerk LinkedIn heeft afgelopen week een mijlpaal behaald van 300 miljoen gebruikers. Meer dan de helft van de leden bevindt zich buiten de VS. Vooral het aantal mobiele gebruikers groeit sterk.
Mooi toch, die sociale media? Nou, niet dus. De vermoeidheid slaat toe bij een groot aantal Amerikaanse gebruikers. Een op de vijf Amerikanen heeft spijt van een verzonden tweet of opmerking en sommigen nemen even een time out. Zij kunnen de niet aflatende stroom aan informatie moeilijk meer verwerken.
Muziekdienst Deezer houdt tot eind deze week een reclamecampagne op de videovariant van Twitter, Vine.
Bedrijven kunnen Google+ commercieel inzetten voor hun reclameactiviteiten. Gebruikers van de profielensite zullen daar in hun stream niets van merken aangezien alle uitingen enkel op Googles bannernetwerk verschijnen.
Twitter is overeengekomen om Gnip te kopen, een grote leverancier van ruwe data uit sociale netwerken als Twitter, Google+ en Facebook.
Net als bij e-mail is het tijdstip om berichten op sociale media te publiceren van groot belang. Er zijn nu eenmaal tijden waarop we het doorgaans te druk hebben om op Facebook en Twitter te kijken. Niet verrassend verschilt de tactiek per platform.
Facebook staat op het punt om in Europa het stempel elektronischgeldinstelling te krijgen. Gebruikers kunnen daardoor onderling geld over en weer gaan gaan versturen.
Content marketing is vijftig procent content creatie en vijftig procent social media management. Want wat voor zin heeft het om waardevolle content te creëren wanneer bijna niemand die kan vinden? Een bespreking van drie tools om onze boodschap uit te dragen: Buffer, Oktopost en Nimble.
Het YouTubekanaal van dancelabel Spinnin’ Records is een van de meest bekeken ter wereld en gaat over de grens van vijf miljoen abonnees heen.