Infographic: hoe krijg je meer likes op Facebook?
Ondanks discussies over het rendement van likes op Facebook, vinden marketeers het aantal likes op het sociale netwerk nog altijd erg belangrijk. Op welke manieren krijg je de meeste likes?
Ondanks discussies over het rendement van likes op Facebook, vinden marketeers het aantal likes op het sociale netwerk nog altijd erg belangrijk. Op welke manieren krijg je de meeste likes?
LinkedIn biedt zijn leden sinds kort de mogelijkheid om hun wijsheid met anderen te delen op een manier die verder gaat dan een status update of groepsdiscussie. Tot nu toe was dit alleen weggelegd voor 500 ‘rich and famous’ LinkedIn Influencers zoals Richard Branson, Arianna Huffington en Barack Obama.
Zeker tienduizend autobezitters in Nederland ruilen hun eigen auto in voor een nieuwe Porsche. Ze hebben geen idee wat voor auto dat is.
Je aanwezigheid op LinkedIn is belangrijk. Het is immers de openbare Rolodex van internet en de ideale manier om met nieuwe klanten in contact te komen. Maximize Social Business noemt 17 elementen die in elk geval in je profiel moeten voorkomen. Zo is het verstandig om al je voorgaande banen te vermelden. Een opsomming van al je projecten is ook niet verkeerd.
Een campagne van Coca-Cola in Frankrijk leverde op Facebook een hoger rendement van reclamegeld op dan de bestedingen bij televisie.
Onlangs presenteerde Weber Shandwick het onderzoek ‘Twitter en de Tweede Kamer’. Hoewel het onderzoek geen duidelijke conclusie heeft, liet het onderzoek zien dat Tweede Kamerleden zich actief gedragen op sociale media. Of eigenlijk alleen op Twitter. Het onderzoek geeft veel goede statistieken, maar naar mijn smaak mist er wat kwantitatieve data. Laat ik die hier dan toevoegen.
In navolging van onder anderen MTV, Audi en Unilever is McDonald’s de volgende multinational die de populaire jongerenapp Snapchat als marketinginstrument inzet. Tot dusver niets nieuws, echter McDonald’s maakt nu als een van de eerste bedrijven gebruik van het eind vorig jaar gelanceerde Snapchat Stories.
Hét roddelinstrument van Silicon Valley, de app Secret, heeft tien miljoen dollar groeigeld opgehaald bij Google en investeerder KPCB.
De reclametarieven op Twitter dalen van kwartaal op kwartaal en het bedrijf vindt dat juist een goede zaak. “We verwachten ook dat de kosten per interactie zullen dalen’.
Eén van de social netwerken die hard groeit, is Pinterest. Wat betekent dit voor de retailer? Moeten ze allemaal gaan pinnen?
Manchester United houdt een actie om zijn bereik op Google+ te vergroten. De praktijk van ‘like & win’ is al jaren bekend op Facebook en dringt nu langzaam ook door tot het marketingpallet op Google+.
Twitter spreekt met Nederlandse tv-zenders en programmamakers om een nieuwe reclamevorm, passend bij het second screen, voet aan grond te geven. De eerste proeven met Samsung en de NOS verliepen succesvol.
Onlangs werd bekend dat Facebook Whatsapp heeft gekocht voor een astronomisch bedrag van 19 miljard dollar. De vraag is dan ook waar de meerwaarde van WhatsApp voor Facebook ligt. Zeker gezien het feit dat WhatsApp vrij is van reclame-uitingen. Het enige wat Facebook lijkt te kopen is een hele berg met informatie, Big Data. Maar waarom nog meer?
Zit je al een tijdje op LinkedIn en ken je de basistips van LinkedIn al? Als je graag meer uit LinkedIn wilt halen vind je hier nog eens negentien LinkedIn tips die je direct kunt gebruiken.
Onder online marketeers heeft AdWords remarketing zich al veelvuldig bewezen. Op dit moment maakt Facebook retargeting ook een opmars in Nederland. Hoe kan dit optimaal worden ingericht voor een zo hoog mogelijke ROI? In deze blog ga ik een aantal interessante segmentatie tips bespreken samen met mijn eerste ervaringen en resultaten met Facebook retargeting.