More stories

KPN brengt webcare naar volgende fase in 2014

Vorig jaar legde KPN er de fundamenten voor. Dit jaar moeten de webcare-activiteiten naar een volgend niveau worden getild, zegt social media manager Annemarie Luijk.

Customer Service

‘Sociale media en offline monitoring moeten geïntegreerd’

Met het afzonderlijk monitoren van offline en online berichten kom je er niet meer. Social media monitoring wordt daarom uitgebreid. Het belang van een geïntegreerde aanpak. In gesprek met Alex van Leeuwen (Buzzcapture) en Marc de Vries (Twitter).

Social

Forrester: ‘Marketeers moeten op Google+’

Google+ is in aantal gebruikers kleiner dan Facebook, maar alles is kleiner dan Facebook. Marktonderzoeker Forrester raadt marketeers aan om Googles profielensite toch te omarmen omdat het groter en meer gebruik kent dan Twitter, Instagram en Pinterest bij elkaar.

Social

Hoe maak ik een goede contentkalender voor sociale media?

Wie goed en professioneel aan de slag wil op sociale media kan niet om een contentkalender heen. In deze video vertelt Merlijn Hoek, director Interactive van Roorda Reclamebureau, hoe je dat aanpakt.

Social

Sociale netwerken in 2020: Hyperconnectiviteit

Er is een nieuwe generatie opgestaan onder de naam Generatie HD. De afkorting voor ‘Head Down’. De generatie die altijd naar beneden kijkt om de laatste updates op hun smartphone te checken. We kunnen onze ogen in het dagelijks leven bijna niet meer van de smartphone afhouden. De connectiviteit tussen mensen groeit enorm; de term hiervoor is hyperconnectiviteit.

Social

Twitter koopt bedrijf voor social tv-analytics

Twitter koopt het Engelse analyticsbedrijf SecondSync zodat het tv-zenders en -adverteerders meer data kan geven over de interactie tussen televisie en de discussies op Twitter.

Social

Infographic: de nieuwe beeldformaten bij Facebook

Facebook heeft een dezer dagen een nieuwe News Feed gelanceerd, waarin visuele elementen net iets anders ogen dan we gewend zijn. Gain, een app voor Facebook marketing, heeft de belangrijkste veranderingen op een rij gezet in onderstaande infographic.

Social

Conversion Company en Favela Fabric gaan samen

Conversion Company en Favela Fabric gaan de krachten bundelen. Beide Nederlandse bedrijven willen de groeiende markt van social business krachtiger bedienen. Boudewijn Zeijlmans, oprichter van Favela Fabric, zal een sleutelrol spelen in de nieuwe combinatie.

Social

Infographic: hoe krijg je meer likes op Facebook?

Ondanks discussies over het rendement van likes op Facebook, vinden marketeers het aantal likes op het sociale netwerk nog altijd erg belangrijk. Op welke manieren krijg je de meeste likes?

Social

LinkedIn: binnenkort geen eigen website meer nodig?

LinkedIn biedt zijn leden sinds kort de mogelijkheid om hun wijsheid met anderen te delen op een manier die verder gaat dan een status update of groepsdiscussie. Tot nu toe was dit alleen weggelegd voor 500 ‘rich and famous’ LinkedIn Influencers zoals Richard Branson, Arianna Huffington en Barack Obama.

Social

Tienduizend aanmeldingen inruilactie nieuwe Porsche

Zeker tienduizend autobezitters in Nederland ruilen hun eigen auto in voor een nieuwe Porsche. Ze hebben geen idee wat voor auto dat is.

Social

Infographic: het ideale profiel op LinkedIn

Je aanwezigheid op LinkedIn is belangrijk. Het is immers de openbare Rolodex van internet en de ideale manier om met nieuwe klanten in contact te komen. Maximize Social Business noemt 17 elementen die in elk geval in je profiel moeten voorkomen. Zo is het verstandig om al je voorgaande banen te vermelden. Een opsomming van al je projecten is ook niet verkeerd.

Social

Coca-Cola: beter rendement uit Facebook dan televisie

Een campagne van Coca-Cola in Frankrijk leverde op Facebook een hoger rendement van reclamegeld op dan de bestedingen bij televisie.

Online advertising

Gedragen Kamerleden zich echt zo actief op Twitter?

Onlangs presenteerde Weber Shandwick het onderzoek ‘Twitter en de Tweede Kamer’. Hoewel het onderzoek geen duidelijke conclusie heeft, liet het onderzoek zien dat Tweede Kamerleden zich actief gedragen op sociale media. Of eigenlijk alleen op Twitter. Het onderzoek geeft veel goede statistieken, maar naar mijn smaak mist er wat kwantitatieve data. Laat ik die hier dan toevoegen.

Social

McDonald’s verhoogt engagement met Snapchat Stories

In navolging van onder anderen MTV, Audi en Unilever is McDonald’s de volgende multinational die de populaire jongerenapp Snapchat als marketinginstrument inzet. Tot dusver niets nieuws, echter McDonald’s maakt nu als een van de eerste bedrijven gebruik van het eind vorig jaar gelanceerde Snapchat Stories.

Customer Loyalty