More stories

‘Tweede scherm concurreert niet met televisie’

Het gebruik van tablets en telefoons kannibaliseert niet op de wijze waarop consumenten televisie kijken. Ook maken ze ander gebruik van apps om te interacteren met televisieprogramma’s, als die mogelijkheid al bestaat.

Online marketing

Vijftien voorbeelden van briljante Facebook-campagnes

Inspiratie nodig voor je volgende Facebook-campagne? We hebben vijftien bekende en minder bekende voorbeelden verzameld van succesvolle Facebook-campagnes. Ga er rustig voor zitten en laat je inspireren door deze vijfiten nationale en internationale voorbeelden van zeer geslaagde en virale campagnes op Facebook.

Social

Vijf stappen om je doelgroep te vinden op Twitter

‘Iedereen moet op Twitter! Geloof me!’ hoor ik goeroes regelmatig zeggen en daar reizen me de haren van ten berge. ‘Moet’, onzin natuurlijk. Als je je niet prettig voelt op sociale media, moet je daar juist vooral niet zijn. Dat kan alleen maar verkeerd aflopen omdat je je geforceerd gaat gedragen. Voor je het weet sta je te boek in één of andere social media case.

Social

LinkedIn: Op weg naar 3 miljard gebruikers

Groter worden dan Facebook, dat is waar LinkedIn naartoe onderweg is. Directeur Jeff Weiner hoopt uiteindelijk iedere werkende mens op aarde op zijn site digitaal te huisvesten. Drie miljard profielen.

Social

Trident maakt 6-seconden Vinevideo’s tot tv-commercial

Kauwgummaker Trident liet twee van de bekendste gebruikers van Twitters Vine video’s maken en zendt die als tv-commercial uit.

Social

Wie wint de strijd om likes en tweets in Nederland?

Doe mij een viral. Elke marketeer wil dat zijn content viraal gaat. Maar welk merk weet de consument nou echt in het hart te raken? De nieuwe buzzsite Upcoming.nl analyseert realtime welke artikelen door miljoenen Nederlanders gedeeld worden op Facebook en Twitter. Welke merken strijden om de likes en tweets van de Nederlander?

Social

Topman Heineken Digital over strategie ‘social’

Dankzij succesvolle campagnes en partnerships met onder meer de Champions League laat Heineken de concurrentie op Facebook, Twitter en YouTube stof happen. Paul Smailes (37), Global Head of Digital bij de bierfabrikant, vertelt hoe hij die voorsprong verder wil uitbouwen.

Online marketing

LinkedIn leadgeneratie: wat te doen met LinkedIn Groepen! (3)

Dit is het vervolg op het artikel van 22 augustus, waarin werd ingegaan op het belang van een solide fundament op LinkedIn (een krachtig en professioneel LinkedIn profiel). In dit artikel besteden we aandacht aan de volgende belangrijke stap in LinkedIn lead generatie: hoe je – in minder dan tien minuten per dag – op een effectieve manier op de hoogte blijft van waar jouw netwerk zich mee bezig houdt.

Social

Hashtags; de verbindende factor van social marketing

Hashtags hebben al een lange geschiedenis, maar de meesten associëren het toch, ten onrechte, met Twitter. Daar werd de hashtag geïntroduceerd door Chris Messina als teken om via een teken (het pound # sign) tweets van verschillende mensen aan elkaar te koppelen door en er unieke tekst aan te koppelen die via een search alle relevante tweets zou laten zien.

Social

Marc de Vries (Twitter): ‘We doen aan pure engagement marketing’

Marc de Vries stond aan het wieg van een aantal vernieuwende internetconcepten, zoals Monsterboard, Hyves en de online tak van TMG. Sinds begin augustus denkt hij na over nieuwe manieren om (advertentie)inkomsten te genereren voor Twitter in Nederland.

Social

WPP verklapt route naar 45 procent digitale omzet

Communicatie- en reclamegigant WPP haalt eenderde van zijn omzet inmiddels uit digitale activiteiten. Niet genoeg, aldus de leiding, want dat moet 40 à 45 procent worden. De cijfers laten zien dat Europese bestedingen krimpen, maar Nederland een gemiddelde groei vertoont.

Online advertising

LinkedIn leadgeneratie: stap 1 – het fundament

Dit is het vervolg in een serie over LinkedIn Lead Generatie. In het vorige artikel werden de vijf belangrijkste stappen uitgelicht die succesvolle LinkedIn gebruikers toepassen om veelvuldig en met regelmaat nieuwe opdrachten binnen te halen op LinkedIn. In dit artikel gaan we wat dieper in op de eerste stap: bouwen.

Social

Crisis bewijst de betrouwbaarheid van social media data

Social media data is een enorme bron aan informatie, dat door veel bedrijven niet wordt erkend. Nog steeds hoor ik vaak mensen oordelen dat social media data “niet representatief” is en dat er daarom weinig mee gedaan kan worden op het gebied van onderzoek. Maar vanwege de kracht van de massa valt er een hoop te vertellen over deze data.

Social

Vine: zes bedrijven die het snappen

Vine is een video-app waarmee je filmpjes van zes seconden maakt en deelt via Twitter. Steeds meer bedrijven en merken zien in dat het een sterk marketingtool is. Zes voorbeelden van e-commercebedrijven die het snappen.

Social

Storytelling met sociale content

Minder dan de helft van de Nederlandse bedrijven is actief op social media. En daarvan heeft het gros geen strategie. Zij die wel actief zijn, gebruiken het vooral om te zenden en om klanten en prospects te volgen. Tijdgebrek zou nog meer inzet van sociale kanalen vaak in de weg staan. Een drogreden die we hier graag ontmaskeren.

Social