More stories

Twitter vertaalt videodienst Vine in het Nederlands

Waar Twitter staat voor berichten in 140 tekens, staat Vine voor video’s van maximaal zes seconden. Om het internationale gebruik te vergroten, wordt Vine in 19 talen uitgebracht. Waaronder het Nederlands.

Social

Infographic: de groei van sociale media in cijfers

Het gaat hard met de groei van sociale media, iets dat de groei- en gebruikcijfers in deze infographic van het Search Engine Journal nog eens aantonen. De meeste groei op dit moment zit bij Twitter en Google Plus. Jammer genoeg is LinkedIn niet meegenomen, maar nieuwkomers Pinterest en Instagram wel.

Social

Social weekoverzicht: 300 miljoen Google+ gebruikers

Deze week startte Hyves met het beschikbaar stellen van de downloadoptie en voegde Facebook de vorig jaar aangekondigde Whatsapp functionaliteit toe aan de Facebook Messenger app. Maar er was meer nieuws op het gebied van social media. Twitter introduceerde de nieuwe functionaliteit custom timeline en gaf Google nieuwe gebruikersaantallen voor Google+ vrij. Hierover en meer lees je in deze editie van het social weekoverzicht.

Social

Facebook gaat whatsappen

Facebook heeft zijn chatapp voor iOS zodanig vernieuwd dat ook met relaties buiten Facebook kan worden gecommuniceerd, zolang die maar in het telefoonboek van de smartphone staan. Een Android-versie is onderweg.

Social

Social weekoverzicht: 370 procent meer likes met Instagram advertentie

Deze week draaide natuurlijk vooral om de beursgang van Twitter. Maar er was ook nieuws omtrent de resultaten van de eerste Instagram advertentie, een nieuwe like button van Facebook en de lancering van Google+ Connected Classrooms.

Social

Infographic: sociale media in het onderwijs

Het gebruik van sociale media in het hogere onderwijs neemt toe, maar het medium wordt niet strategisch ingezet. Zeventig procent van de hoogleraren gebruiken sociale media voor privé-doeleinden, volgens onderzoek van Babson Survey Research Group. Ter ondersteuning van het onderwijs worden veeleer blogs en wiki’s aangesproken.

Social

MijnAlbum.nl trekt miljoenen foto’s uit Hyves

Een week voordat Hyves zelf de exportfunctie aanzet, heeft MijnAlbum.nl al dagen een techniek in gebruik waarmee ex-Hyvers hun archieffoto’s uit de profielensite kunnen halen.

Social

Digitaal dwingt reclamebranche tot nieuwe richtingen

De reclamebranche moet veranderen omdat digitale ontwikkelingen consumenten dwingen tot ander mediagedrag. Dat was zo ongeveer de boodschap van de bonte stoet sprekers gisteren op het evenement 24 Uur van de Reclame in Beurs van Berlage.

E-mailmarketing

Waarom Twitter wel geld waard is

Twitter wordt vandaag officieel genoteerd aan de beurs. Zo’n 26 dollar moet het aandeel opbrengen. Is dit terecht of niet? Spat de koers als een zeepbel uit elkaar of overtreft de vraag de verwachting en gaat het aandeel over de kop? Tegenstanders zeggen dat het bedrijf nog nooit geld verdiend heeft en de verwachtingen te hoog gespannen zijn. Voorstanders wijzen erop dat LinkedIn en Facebook het tegendeel bewijzen.

Social

Openingskoers Twitter: 45,10 dollar (+73%)

De handel in het aandeel van Twitter (TWTR) is zojuist gestart op een openingskoers van 45,10 dollar, ruim zeventig procent meer dan de waarde waartegen het aandeel aan de markt is aangeboden.

Social

LinkedIn leadgeneratie: who’s viewed my profile?

Dit is het zevende artikel uit de serie Linkedin Leadgeneratie. Vandaag nemen we ‘who’s viewed my profile’ onder de loep. Wat voor mensen met wat voor soort accounts hebben je profiel bekeken? Wat betekent dat, wat kun je er mee en bij wie is het aan te raden om contact op te nemen en bij wie juist niet?

Social

De toekomst van Twitter als tv-partner

Twitter staat aan de vooravond van de belangrijkste Tech-IPO sinds Facebook. Maar daar waar Facebook koos voor de hype en daar snel de nadelen van ondervond door een drastische val van de koers, kiest Twitter voor de voorzichtige weg.

Online advertising

Social weekoverzicht: gebruik en winst Facebook flink omhoog, Hyves stopt

Deze week is er weer van alles te melden op het gebied van sociale media. Maar één sociaal netwerk sprong er bovenuit en dat was natuurlijk Hyves. Maar er was ook interessant nieuws omtrent Facebook, Social Media Monitor 6 en Twitter. Een overzicht.

Social

Waarom KLM, ING en Coolblue sociale toppers zijn

Afgelopen dinsdag publiceerde Social Embassy de resultaten van de zesde editie van hun Social Media Monitor. In een eerder artikel hier op Emerce las je al een samenvatting van het onderzoek. In dit bericht laat ik je zien wat we van de top 3 merken van de ranglijst, KLM – ING – Coolblue, kunnen leren.

Social

Hyves stopt als sociaal netwerk

TMG-dochter Hyves gooit de handdoek in de ring, wat de concurrentie met Facebook betreft althans. De site transformeert volledig van profielensite in een online gamingportal.

Social