More stories

Protest tegen luistertechniek Facebook

Al meer dan een half miljoen Facebook-gebruikers hebben een petitie ondertekend tegen de audioherkenning die het sociale netwerk binnen enkele weken in zijn apps gaat aanbieden. De gebruikers vinden dat Facebook de privacywetgeving schendt.

Social

Infographic: consument wil snelle respons op social

De meeste bedrijven denken dat ze een goede klantondersteuning bieden via sociale media, maar 92 procent van de consumenten denkt daar anders over. Het probleem is dat merken het tempo niet kunnen bijbenen en gemiddeld op maar een van de vijf reacties kunnen reageren. Consumenten willen ook sneller antwoord, maar moeten vaak lang wachten: op Facebook soms 15 uur, op Twitter acht uur.

Social

Toolinq is er voor de zachte kant van CRM

Een CRM-tool van Nederlandse makelij. Je moet maar durven tussen de grote jongens als Salesforce en Microsoft. Maar Ingrid Tappin en Sabine Schoorl uit Overveen claimen dat hun oplossing uniek is: Toolinq verbindt mensen uit alle organisatielagen met elkaar. Real time en overzichtelijk, in een omgeving die je kunt vergelijken met Facebook.


Social

Twitter en Billboard starten real time hitlijst

Twitter staat bekend om het hier en nu. Billboard is ’s werelds meest toonaangevende muziekbron die via vele kanalen het nieuws, maar ook de charts van wat ‘hot’ is deelt. Gisteren toonde beide giganten wat je krijgt als je die twee mixt: Billboard Twitter Real-Time Charts. Een real time chart.

Social

Infographic: de noodzaak van een sociaal loket

Nog maar veertig procent van grote (Amerikaanse) bedrijven gebruiken sociale media voor klantenondersteuning, zo blijkt uit onderzoek van Hootsuite. En dat terwijl klanten die via sociale media contact onderhouden met bedrijven twee tot vier keer meer besteden. Alleen dat is al een reden om een sociaal loket te openen. En er zijn nog meer redenen, volgens deze infographic van bluewolf.

Social

Infographic: user generated content

Merken op Facebook stoppen nog altijd veel tijd en energie in eigen content, terwijl dat eigenlijk niet hoeft: fans en consumenten kunnen ook bijdragen. Met foto’s, video en tekst. Bovendien versterkt dat de interactie. Een infographic ter inspiratie.

Social

Energize zoekt stagiaires via Instagram

Eén foto op Instagram. Meer ruimte hebben studenten niet om te solliciteren voor een stage bij creatief bureau Energize.

Native advertising

Verlies voor Chinese Twitter verdubbeld

Het nettoverlies van Weibo, het Chinese Twitter, is afgelopen kwartaal verdubbeld naar 47,4 miljoen dollar, tegen 19,2 miljoen een jaar geleden. Dat kwam deels doordat het bedrijf geld uittrok voor het werven van nieuwe gebruikers.

Social

Digital Marketing Live: Plan for the Moment

Suzanne Ekel is sinds februari 2014 hoofd marketing bij Twitter Nederland. Ze werkt al jaren op het grensvlak van merken bouwen en marketing. Als Managing Director van Monsterboard werd ze 2001 werd uitgeroepen tot M@rketeer van het Jaar. Daarna werkte ze onder meer bij Greetz.nl en Squla.nl. Suzanne spreekt vandaag op Digital Marketing Live over real time marketing.

Social

Twitter zoekt weer de muziek op

Twitter overweegt het Duitse SoundCloud over te nemen, beter bekend als de YouTube voor audio. Dat melden anonieme bronnen aan het blog Re/code. Kennelijk is de mislukking van Twitter Music alweer vergeten.

Social

Sociale nieuwssite eKudos stopt ermee

De sociale nieuwssite eKudos houdt er op 26 mei mee op. De reden voor het stopzetten is het sterk veranderde sociale landschap, zo laten de initiatiefnemers van internetuitgever Stillpoint Media weten.

Social

Infographic: sociale media trends

Wat doen merken vooral met sociale media in 2014? Vocus zette enkele (visuele) trends op een rij. Bij Facebook draait het om foto’s, foto’s en nog eens foto’s, bij Twitter om de uitklapbare Twitter Cards, bij LinkedIn kun je presentaties en demo’s kwijt en bij Vine heb je zes seconden om je boodschap te verkondigen.

Social

Nestlé turnt bedrijf ‘sociaal om’

Voedingsbedrijf Nestlé probeert de totale organisatie aan digitale middelen te krijgen via aan ambitieus programma Digital Acceleration Team (DAT), dat inmiddels twee jaar loopt. Dat vertelde Pete Blackshaw, hoofd digitale marketing en sociale media, gisteren op de Adobe Summit in Londen.

Social

Google+ nadert Twitter, groter dan NOS en ABN AMRO

Facebook is mobiel de absolute topper in Nederland, gevolgd door WhatsApp en YouTube. Niet verrassend. Wel verrassend is dat ‘spookstad’ Google+ op de vijftiende plaats van meestgebruikte apps staat, nog voor de NOS en ABN AMRO.

Mobile

Facebook App Links: nieuwe mogelijkheden in mobiele marketing

Mark Zuckerberg is nog lang niet klaar met zijn geesteskind. Tijdens het jaarlijkse F8 event voor ontwikkelaars kondigde Zuckerberg een nieuw tijdperk aan. Facebook lijkt volwassen te worden met de introductie van App Links. Een initiatief om mobiel gebruik fors te verbeteren.

Facebook