Telfort bespaart miljoen euro met forum
Telfort bespaart jaarlijks meer dan een miljoen euro op servicekosten omdat niet zijn medewerkers maar klanten op het webforum de vragen van andere klanten beantwoorden.
Telfort bespaart jaarlijks meer dan een miljoen euro op servicekosten omdat niet zijn medewerkers maar klanten op het webforum de vragen van andere klanten beantwoorden.
Zelfs die deftige Nederlandsche Bank doet aan sociale media. Robert Meulenbroek is er sinds 2006 werkzaam als senior communicatieadviseur. Alhoewel hij primair was aangetrokken voor de interne communicatie mag hij inmiddels ook de divisie Betalingsverkeer tot zijn klanten rekenen.
Sociale media krijgen steeds meer greep op online verkopen. Dat blijkt uit deze infographic van Invesp. Vier op de tien gebruikers van sociale media heeft online iets gekocht nadat hij of zij er via Twitter, Facebook of Pinterest op is gewezen.
Als je wilt meten en analyseren hoe je Google+ profiel presteert, geeft Google daar weinig inzicht in. Voor bedrijfspagina’s is er wel een dashboard met gegevens voor het bezoek van de pagina in kwestie, maar daar kun je niet in zien wat de concurrentie doet. Wel zijn er tools van derde partijen die inzicht geven.
DSM is van oorsprong een typisch B2B bedrijf, wat het actief betrekken van de verschillende doelgroepen, met name online, uitdagend maakt. Als senior marketing consultant is Rob den Rooijen verantwoordelijk voor het wereldwijd aansturen van de digitale marketing.
LinkedIn legt 120 miljoen dollar neer voor banenmatcher Bright, waarvan 27 procent in contanten. Gebruikers krijgen eind deze maand al toegang tot de gegevens van het bedrijf.
Er gebeurde veel in het televisielandschap afgelopen maand: met veel bombarie werd Utopia gelanceerd, de rentree van Wie is de Mol? was een feit en De Wereld Draait Door verhuisde naar Nederland 1. Tijd voor een analyse wat er in de maand januari via Twitter gebeurde rondom de televisieprogramma’s.
Twitter heeft in het vierde kwartaal 243 miljoen dollar omzet gedraaid, en voor een heel jaar kwam de omzet op 664 miljoen dollar. Maar het beursgenoteerde internetbedrijf draait nog steeds met verlies, 511 miljoen in het vierde kwartaal. Het is voor het eerst sinds zijn IPO dat het bedrijf cijfers publiceert.
Twitter maakt vanavond Nederlandse tijd zijn eerste kwartaalcijfers bekend. Analisten houden rekening met een omzet van 235 miljoen dollar, en een EBITDA van 31 miljoen. En er zijn serieuze aanwijzingen dat Twitter zich met e-commerce gaat bezighouden.
Vorige week mocht ik bij KittyHawk een presentatie geven over de mogelijkheden die Twitter biedt voor online zakendoen. Daarbij richtte ik me op twee belangrijke zaken. Enerzijds de opties van Twitter Ads, omdat ik verwacht dat het zelfbedieningsstation dit jaar verder uitgerold gaat worden. Anderzijds de Twitters Card-technologie, omdat nog te weinig websites gebruikmaken van de mogelijkheden van deze deze technologie.
Twitter is in Duitsland op zoek naar een bedrijfsleider, wat erop duidt dat het de exploitatie in Europa een stap vooruit wil brengen.
Stefan Tieleman stapt over van Talpa naar Twitter Nederland om de banden met de mediabranche en televisie in het bijzonder te intensiveren.
Online marketeers staan onder grote druk om al hun inspanningen te vertalen naar ROI: Return On Investment. Directies van organisaties willen weten wat elke Euro die ze in online marketing steken uiteindelijk oplevert. Alleen bij social media is ROI niet de beste indicator. Bij social media kun je beter uitgaan van ROE. Welke metrics zijn hiervoor beschikbaar?
Facebook brengt volgende week een app uit die het lezen van en schrijven voor de nieuwsfeed aangenamer maakt.
Volgens Wikipedia is leadgeneratie: ‘Alle activiteiten die gericht zijn op het in contact te komen met potentiële klanten. In de zakelijke markt is dit vaak een specifieke salesactiviteit.’ Aanvullend: ‘Het achterliggende doel van leadgeneratie is bijna altijd om nieuwe klanten te werven. Daarom wordt leadgeneratie ook vaak gezien als een vorm van koude acquisitie.