More stories

Waarom ik Vine verkies boven Instagram Video: Embedden

Afgelopen week werd Vine vernieuwd. De app waarmee Twitter korte video’s naar het grote publiek bracht reageerde op de introductie van Instagram Video met allerlei nieuwe opties die de 6-seconden video weer terug in de race bracht.

Social

Email en Search maken van Social Media een lachertje

Email heeft zich de afgelopen jaren sterk ontwikkeld als acquisitiekanaal. Bijna zeven procent van alle klanten wordt medio 2013 geworven via het kanaal email. Dat blijkt uit het onderzoeksrapport ‘E-Commerce Customer Acquisition Snapshot’ van Custora.

E-mailmarketing

Bijenkorf start loyaltyprogramma social media

De Bijenkorf gaat zijn klanten belonen voor sociale interactie met het merk. Voor iedere tweet, like, share, of comment sparen ze punten.

Customer Loyalty

Tweet Fighter: vechten met je sociale status

Met Tweet Fighter kunnen jongeren hun sociale status meten en bevechten. De social game is de digitale doorvertaling van de campagne ‘All you can tweet, post & whatsapp’ van Hi en zet vol in op mobiel.

Social

Samsung Directors Cut: live feesten op YouTube

Een van de Amsterdam Dance Event-feesten was vorig jaar oktober live te volgen op het YouTube-kanaal van Samsung Mobile. Het was voor het eerst dat een dergelijk Nederlands evenement op die manier wereldwijd en op alle devices rechtstreeks te zien was.

Social

De selfservice economie vindt ‘customer’ service opnieuw uit.

De consument wil zelf de controle in handen houden. Zowel bij het plannen van een aankoop, de aankoop zelf als bij vragen achteraf, gaat de voorkeur uit naar self service oplossingen. Slimme bedrijven spelen hier op in. Het zorgt immers voor een voordeel voor de klant als een voordeel voor het bedrijf.

Customer Loyalty

Betalen vanuit je timeline: volgende stap in social commerce?

Eerder waren sociale media vooral een nieuw en extra kanaal om de relatie met de klant aan te halen. Al snel werden ook de marketeers binnen verschillende bedrijven wakker en zagen de commerciële mogelijkheden van Twitter, Facebook en Pinterest.

Payment

KLM: ‘Google+, Weibo en vKontakte, open de deuren!’

KLM wil zijn bereik op social media aanzienlijk vergroten, maar de beheerders van de diensten Google+, vKontakte en Sina Weibo blijven vooralsnog gesloten als oesters.

Online marketing

Facebookmarketing: de stand van zaken in Nederland

Bijna de helft van de Nederlandse bevolking zit op Facebook en veel meer wordt het ook niet. Organisaties, klein en groot, kunnen met Facebookmarketing nog erg veel winnen. Hoe? Meer mobiel, minder posten, maar wel meer foto’s en sneller reageren.

Online marketing

Vine Marketing: gaat social video dan nu eindelijk doorbreken?

Vine werd slechts 5 maanden geleden geïntroduceerd door Twitter. De app, voor wie het nog niet kent, stelt iedereen in staat om heel simpel video’s van 6 seconden op te nemen met beeld en geluid.

Social

Vijf stappen naar brand ambassador succes

Brand ambassadors zijn invloedrijke personen die de kloof tussen een merk en andere consument kunnen overbruggen. Zij zijn verantwoordelijk voor een groot deel van de berichten en conversaties over een merk, product of dienst binnen social media. Het is aangetoond dat maar 6% van fans op Facebook verantwoordelijk is voor alle engagement.

Social

Marc de Vries wordt directeur Twitter in Nederland

Marc de Vries verlaat zijn directiefunctie bij TMG Online Media om voor Twitter in Nederland het lokale filiaal op te zetten en te helpen groeien.

Online marketing

Anonieme variant op Instagram schiet toplijstjes in

Het heet Whisper, is een sociale foto-app en schiet op de downloadlijsten naar boven. Anders dan bij Instagram of Facebook kun je geen foto’s maken en kennen de leden elkaar niet.

Social

Peiling: ‘Google+ groter dan Twitter’

Een steekproef van reclamenetwerk Burst Media laat zien dat Google+ bijna twee keer meer gebruikers heeft dan Twitter. Enkel Facebook is groter, veel groter, in het sociale domein.

Social

Met Twitter Cards door de 140 karaktergrens breken

Twitter heeft een technologie in huis die ‘cards’ genoemd is. Die techniek zorgt ervoor dat tweetlinks niet eerst gevolgd hoeven te worden om te laten zien wat er achter zit, maar de link-content wordt rechtstreeks in de tweet getoond. Met andere woorden Inline media.

Social