More stories

Crowdfunding Keezel (zakelijke WiFi) groot succes

Ambulante ondernemers krijgen binnen beschikking over een apparaatje dat ze overal superbeveiligde internettoegang geeft. Het bedrijf Keezel kan zijn elegant ontworpen Keezel gaan laten fabriceren nu de crowdfundingcampagne rond is.

Start-ups

Lakestar opent Europees fonds van 350 miljoen euro

De venture capitalist Lakestar opent een nieuw fonds van 350 miljoen euro. Dat geld zal komende jaren overwegend in Europese starters worden gestoken.

Start-ups

Richard Branson en Will.i.am investeren in Nederlandse techondernemer David Wyler

De Nederlandse techondernemer David Wyler krijgt opnieuw een onbekend bedrag toegeschoven van de bekende Britse ondernemer Richard Branson, dit keer voor de nieuwe app Knock Knock.

Start-ups

Klarna gewaardeerd op 2,25 miljard dollar

Een aantal recent interne aandelentransacties waarderen betaalbedrijf Klarna uit Zweden op ruim twee miljard euro.

Payment

Holland Venture met nieuw fonds van 16 miljoen

Holland Venture lanceert een nieuw fonds van circa 16 miljoen euro in omvang. Het bedrijf richt zich komende jaren op Nederlandse starters in de tech-industrie.

Start-ups

Snapchat laat ook geld verdwijnen

Snapchat heeft van januari tot en met november vorig jaar nog geen 3 miljoen dollar verdiend, terwijl de verliezen opliepen naar 128 miljoen dollar. Dat blijkt uit cijfers die door Gawker zijn onderschept.

Start-ups

Lage rente deels oorzaak van bloei startupinvesteringen

Startende ondernemingen hebben in het tweede kwartaal ruim 32 miljard dollar aan durfkapitaal opgehaald bij private investeerders. Hiermee komt het totaal bedrag dat in de eerste zes maanden van 2015 aan risicodragend kapitaal is opgehaald op bijna 60 miljard, de helft meer dan in de eerste zes maanden van 2014. Dat zeggen KPMG en CB Insights op basis van eigen onderzoek.

Start-ups

Gusto Moda: luis in de pels van de massaproductie

Geïnspireerd door Aziatische kleermakers begon Suzanne Jongert de onlinedienst Gusto Moda. Op de site creëer je je eigen stijl, doordat je zelf je eigen kleding of accesoires kan samenstellen. Wat je kiest wordt pas geproduceerd als je de bestelling plaatst. Suzanne werkt samen met gerenommeerde modemerken die hoge kwaliteit en keuzevrijheid bieden.

Disruptie

Zwollenaren starten Kickstartercampagne voor verhalenapp

Een groep Zwollenaren is een Kickstarter campagne gestart om 30.000 euro in te verzamelen voor de ontwikkeling van de mobiele applicatie Sharon.

Start-ups

Tweede e-commerceprogramma Startupbootcamp aanstaande

Begin september kiest een jury de tien bedrijven die de maand erna aan het tweeede e-commerceprogramma van Startupbootcamp beginnen.

Start-ups

‘Rocket Internet lanceert fonds van 1 miljard euro’

Rocket Internet lanceert naar verluidt een nieuw investeringsfonds van 1 miljard euro om meer volwassen startups te financieren. Dat meldt in elk geval het Duitse WirtschaftsWoche.

Start-ups

Social1nfluencers: ‘We zoeken de X-Factor’

Een soort platenmaatschappij of artiestenmanagement. Zo ziet medeoprichter Daan Sip zijn bedrijf Social1nfluencers, dat merken koppelt aan enthousiaste vloggers. Sanoma nam recentelijk een belang in het Amsterdamse bedrijf.

Start-ups

Nederlandse Axivate investeert in kledingzoekmachine StyleLounge

Het Nederlandse Axivate investeert in de onafhankelijke zoekmachine voor kleding en lifestyle producten StyleLounge uit Hamburg. In totaal heeft dit bedrijf 2,3 miljoen euro opgehaald in een financieringsronde met TA Ventures, ASTUTIA Ventures en een aantal familiebedrijven.

Start-ups

Tim Cook (Apple) en Eric Schmidt (Google) investeren in een… douchekop

Zelden heeft een Kickstarterproject zoveel aandacht getrokken, en dat komt vooral door de investeerders. Apple topman Tim Cook, het familiefonds van Googles Eric Schmidt en de Amerikaanse incubator Y Combinator hebben geld gestopt in een startende onderneming die even beloftevol lijkt als het bedrijf achter de slimme thermostaat Nest. Nebia maakt echter slimme douchekoppen.

Start-ups

NoFoodWasted: verdienen met ‘ten minste houdbaar tot’

Nederlandse supermarkten gooien jaarlijks voor ruim 400 miljoen euro aan levensmiddelen in de vuilcontainer. August de Vocht zette zijn frustratie om in een app die je motiveert om afgeprijsde producten te kopen op basis van de tht-datum. Hij ontwikkelde Afgeprijsd binnen NoFoodWasted concept waarbij zowel supermarkten als consumenten geld besparen.

Start-ups