More stories

Finance Friday – Mei 2020

Dat digitale innovatie ‘hot’ is binnen de financiële dienstverlening weet iedereen inmiddels wel. Maar wat gebeurt er nou eigenlijk allemaal op dit vlak?

Financials

Versnelde digitale transitie door de coronacrisis

Hoe gaan mediabedrijven om met de coronacrisis?

Media

Dé succesformule voor het ontwikkelen van een moderne marketingstrategie

Dé succesformule voor het ontwikkelen van een moderne marketingstrategie is een aardige belofte. De onderliggende formule? Het door Elevate Digital uitgedachte Customer Infinity-model. Dit model is ontwikkeld voor en door klanten van het gelijknamige bureau. De werkwijze die daaraan heeft bijgedragen, is uitgewerkt in dit whitepaper.

B2B online

Anieke Lamers (Social Impact Ventures): ‘Commercieel rendement en impact kunnen écht hand in hand gaan’

Anieke Lamers is Investment Manager bij Social Impact Ventures, een van de eerste impact-gedreven venture capital fondsen in Europa.

Financials

Het geheim achter succesvolle innovatie binnen ABN AMRO

De financiële wereld heeft de laatste jaren een vlucht gemaakt door de vele innovatie-initiatieven van onder andere de FinTech bedrijven.

Financials

Succesvolle innovatie bij ABN AMRO met het DARE-programma

In deze aflevering van de podcast ‘Innovative Leaders by INFO’ gaat Remmert Stipdonk in gesprek met Marcella Simons – Innovatiemanager en product owner – van ABN AMRO over het DARE innovatieprogramma. Zij gaan in gesprek over innoveren binnen een corporate omgeving, waarom DARE nodig is, lange termijn-innovaties, snelheid, stage gates, meetinstrumenten, innovatielessen en toekomstdromen.

Financials

Communiceer om te innoveren en evolueren: hoe culturele verandering organisaties transformeert

De uitgaven voor digitale transformatie zullen de komende jaren 53 procent van de IT-budgetten uitmaken, zo staat in recent onderzoek van IDC.

Marketing

Janneke van den Heuvel (Aura Aware): ‘De eerste productierun van 10.000 stuks haalden we in één dag’

Het coronavirus houdt de wereld in zijn greep. Wat doet ondernemend Nederland nu de maatschappij – en zakenwereld – er (tijdelijk) anders uitziet? Janneke van den Heuvel, CEO Aura Aware en Trylikes, lanceerde binnen drie weken een slimme afstandsmeter: een apparaat dat het gemakkelijker maakt om 1,5 meter afstand te houden.

Innovatie

Personal Branding en CEO Profiling: waarom je koopt van de persoon achter het merk

De CEO van Tesla? Elon Musk. De oprichter van Apple? Steve Jobs. De president van de VS? Donald Trump. Dat weet iedereen.

Innovatie

Anke Huiskes (Aletta Angels): ‘Silicon Valley is een snoepwinkel’

Van Twente naar Silicon Valley: het is de route die Anke Huiskes (36) heeft genomen. In de VS was ze tot twee keer toe de eerste commerciële medewerker bij achtereenvolgens smartwatch-maker Pebble en women’s healthtech-startup Willow. Inmiddels is ze entrepreneur in residence bij Intellectual Ventures. En staat ze aan het roer van haar eigen female focused angel-investeerdersnetwerk Aletta Angels. “Netwerk is key hier in de VS. Dat heb ik ondervonden als geen ander” 

Strategy

Linda Nieuwenhuizen (Centraal Beheer): ‘Houd innovatie klein’

In de serie innovatiehelden vandaag deel drie met met Linda Nieuwenhuizen, manager business line diensten van Centraal Beheer. 

Innovatie

Echte waarde toevoegen in tijden van wandelende barcodes, het ontwerpen van intelligentie en digital twins

Groei en winst alleen raken uit de gratie, consumenten verwachten producten en diensten die iets bijdragen. Aan de persoon, maatschappij of omgeving.

Innovatie

De regels voor het innovatielab 2.0 in tijden van corona

Waar de maatschappij een aantal werken geleden nog hoop had dat alles weer normaal zou zijn, is inmiddels gebleken dat de oude normaal weg is.

Innovatie

Pieter Welten (Prime Ventures): ‘De Amerikaanse ‘spray & pray’ strategie is niks voor ons’

Pieter Welten is partner bij Prime Ventures, één van de grootste én oudste venture capital firms van Nederland. “Omzetniveau? Niet het belangrijkst. Wij willen proof points zien.”

Venture

Houd je vast aan deze handvatten voor bedrijfsmanagement in onzekere tijden

Verandering blijft en is een constante factor in het bedrijfsleven. Wanneer bedrijven worden geconfronteerd met uitzonderlijke gebeurtenissen moeten ze snel schakelen om tools, systemen, processen en strategie bij te sturen waar nodig. Alle grote crises veranderen dingen op korte en vervolgens op lange termijn. Bedrijfsmanagement in onzekere tijden is een kunst. Houd de controle over contant geld en de financiële status van je bedrijf.  Luister naar medewerkers, klanten, aandeelhouders en andere belanghebbenden. Communiceren is de sleutel tot succes. Wees eerlijk en transparant voor zover mogelijk. Denk anders, zodat uw bedrijf klaar is voor succes wanneer de crisis voorbij is.

B2B online