More stories

LOEY Awards: Om te winnen hoef je geen CEO te zijn

De online ondernemers die ieder jaar bij de LOEY Awards geëerd worden, vertegenwoordigen een steeds hoger bedrag aan online omzet. Adriaan Mol, de winnaar van dit jaar, runt zelf een betaalbedrijf, Mollie. Juryvoorzitter Hubert Deitmers memoreert nog maar eens dat groot ondernemen wel degelijk kan vanuit een klein land. Zowel Mollie als de winnaar van de Talent Award, Paul Eggink van Temper, heeft een enorme groei doorgemaakt.

Venture

Handleiding: het digitale innovatie-framework

Artificial Intelligence (AI), Internet of Things (IoT) en blockchain-technologie zijn de sleutels tot toekomstig succes. Hoe organiseer je een constante en duurzame stroom van ontwrichtende innovaties? Deze whitepaper van Valtech biedt handvatten en praktische tips voor het vormgeven van je digitale innovatie- en transformatiebehoeften van je bedrijf.

B2B online

E-commerce is het domste businessmodel: de webwinkel als sterfhuisconstructie

E-commerce is de belofte van de deze eeuw. Winkelcentra maken langzaam plaats voor bezorgdiensten van de grote en goedverdienende webwinkels. Toch? Niet als je naar de cijfers kijkt. Online verkoop is in hele wereld marginaal te noemen, betoogt Hans van Tellingen. Sterker nog, webwinkels zijn schadelijk voor de maatschappij.

Strategy

Isobar en Kraftwerk openen NowLab Amsterdam

Digitaal bureau Isobar opent samen met zusterbedrijf Studio Kraftwerk het NowLab Amsterdam. Dat is een innovatielab waar bedrijven nieuwe ideeën kunnen ontwikkelen en valideren als onderdeel van een corporate vernieuwingsstrategie.

Strategy

Growth Tribe opent drie kantoren in Scandinavië

Growth Tribe opent deze maand kantoren in Zweden, Denemarken en Finland. Verder wil het de komende twee jaar nieuwe academies uitrollen in zeven andere Europese landen. Een noodzakelijke stap, aldus co-founder en CEO Peter van Sabben: “Wanneer het gaat om digitaal leiderschap en technische kennis loopt Europa flink achter op Amerika en China.”

Strategy

Wat je moet weten over Google CSS partners

Als paddenstoelen schieten ze uit de grond, de Google CSS (Comparison Shopping Service) partners. En logisch, want het lijkt erop dat iedere Google Shopping adverteerder die geen dief van eigen portemonnee wil zijn, op zoek zal moeten naar zo’n partner. Dit is de belangrijkste informatie over deze nieuwe ontwikkeling, aan de hand van 13 veelgehoorde vragen. 

E-commerce platforms

Nike+: biedt Nike de ultieme customer experience?

Nike brengt haar nieuwe salesstrategie naar de markt, geeft het loyaliteitsprogramma Nike+ een nieuwe impuls en laat zien wat de nieuwe ‘technisch begaafde’ Nike Live winkel in Los Angeles inhoudt. Het Amerikaanse bedrijf tekent voor de volgende stap in retail.

Customer Loyalty

Het samengaan van PR en marketing: de zes belangrijkste trends

Vroeger waren adverteren, marketing en public relations aparte disciplines, maar in het huidige digitale tijdperk zijn de grenzen vervaagd. Het resultaat is een samenvloeiing zien PR en marketing. Een kritiek punt in het vakgebied PR is het volgen van deze trend richting het samenkomen van marketing en PR. Welke gevolgen heeft dit voor PR-functies? En hoe je je als PR-professional voorbereiden op deze verandering?

B2B online

Nieuwe strategie WPP eind 2018

Reclamegigant WPP werkt aan een nieuwe strategie en geeft de details daarvan eind dit jaar. De nieuwe topman Mark Read meldt vanochtend een daling van de kwartaalomzet.

Marketing

One version of the truth – wie bepaalt de waarheid?

Product Informatie Management-systemen (PIM) moeten zorgen voor ‘one version of the truth’ wat betreft commerciële, marketing-, logistieke, functionele en technisch gerelateerde productinformatie. Dat lukt je echter alleen als je daar ook organisatorisch klaar voor bent.

PIM

IFA: Sonos opent ontwikkelaarsprogramma

Speakermaker Sonos stelt de backend van zijn systeem grotendeels open voor externe ontwikkelaars. Die kunnen daar nieuwe software en hardware-integraties mee realiseren.

Tech

Surveymonkey naar de beurs

Surveymonkey bereidt een beursgang voor die het bedrijf waardeert op twee miljard dollar.

Venture

Volkswagen steekt miljarden in digitalisering

VW Group investeert 3,5 miljard euro in de digitalisering van zijn portfolio. Op korte termijn maakt het samenwerkingen met en overnames van softwarebedrijven bekend. Dat moet de basis leggen voor de routekaart tot 2025.

Innovatie

Het digitale transformatie framework voor een low-code organisatie

Wat is de toegevoegde waarde van een low-code platform voor het digitaal transformeren van je bedrijf en wat levert het ons op? Het is onvermijdelijk dat iemand binnen je organisatie deze vragen stelt. De beste manier om deze vragen te beantwoorden is om zo snel mogelijk de return on investment (ROI) aan te tonen. De digitale transformatie speelt in elk bedrijf. Dit eBook introduceert een nieuwe methodologie ‘’De low-code digitale fabriek’’ voor de digitale transformatie van begin tot eind.

Strategy

HERE levert kaartinformatie aan Locomizer

Technologiebedrijf Locomizer, gespecialiseerd in patroonherkenning in datastromen in stedelijke gebieden, integreert kaart- en POI-informatie van HERE.

Strategy