More stories

Honderd Engelse bedrijven verhuizen naar Nederland om Brexit

Een kleine honderd Engelse bedrijven hebben Engeland verlaten voor Nederland om onderdeel te blijven van de Europese interne markt. Nog eens 325 ondernemingen overwegen dat. Nederland blijkt met name interessant voor organisaties in media, reclame, IT, financiën, Health en Life Sciences.

Venture

Tips voor een omnichannel reputatiemanagement-strategie

Hick’s Law, opgesteld in 1952, zegt dat hoe meer keuzes we hebben, hoe moeilijker het is om te kiezen. Anno 2019 is Hick’s Law nog steeds actueel. We hebben het geluk om veel keuzes te hebben in veel omstandigheden en scenario’s. Bijna elke Google-, Yelp- of TripAdvisor-zoekopdracht van producten en diensten onthult een overvloed aan opties. De online reputatie van je merk beïnvloedt rechtstreeks of klanten ervoor kiezen om zaken met je te doen.

Customer Engagement

Slimme merken openen een direct verkoopkanaal voor hun eindklant

Merken met een grote afhankelijkheid van retailers doen zichzelf tekort. Een scherpe Direct to Consumer-strategie maakt een persoonlijke band met hun eindklanten mogelijk. Dat betekent hogere winstmarges, maar vooral ook toegang tot steeds waardevoller worden first party data. 

Customer Loyalty

‘Cloudflare in september naar de beurs’

Netwerkbedrijf Cloudflare plant aankomende september een beursgang in de VS tegen een waardering van 3,2 miljard dollar.

Venture

Oprichter vertrekt bij Media Distillery

Een van de twee oprichters van technologiebedrijf Media Distillery, Joost de Wit, verlaat het bedrijf. Hij ziet geen rol meer voor zichzelf in de volgende groeifase van de onderneming.

Venture

Zo ziet de digitale transformatie van Voetbal International eruit

Voetbal International bestaat al meer dan vijftig jaar, maar heftige veranderingen waren er in het verleden nauwelijks. Hoofdredacteur Pieter Zwart vertelt over de toegevoegde waarde van het door hem geïntroduceerde VI PRO, hoe het de bedrijfscultuur van Voetbal International veranderde en het magazine toekomstbestendig maakte.

Strategy

Wat de concurrentiestrijd tussen Onefit en ClassPass ons leert over klantloyaliteit

Onefit wordt wel een ‘Netflix’ voor sportscholen genoemd en is ondertussen een begrip in de (Amsterdamse) fitnesswereld. De Amerikaanse equivalent ClassPass betrad in April de Nederlandse markt op agressieve wijze. Zo lanceerde ze met succes in precies dezelfde steden en bij grotendeels dezelfde sportscholen als Onefit. Wat betekent dat voor klantloyaliteit?

Customer Loyalty

Emily Jacometti (Flavour): ‘We gaan met gamification voor maatschappelijke impact’

Tien jaar lang werkte Flavour met succes in opdracht van commerciële klanten. In 2017 werd de strategie van het bedrijf dat gamification inzet voor gedragsverandering radicaal omgegooid. ‘We vonden dat onze impact te beperkt was. De opdrachten voor klanten waren gaaf, maar vervolgens gooi je het als het ware over de schutting en ga je weer met een totaal ander onderwerp aan de slag. Dat is beperkt en ik vind het ook qua technologie niet duurzaam. Zodoende hebben we onze strategie omgegooid. Nu maken we iets en zorgen zelf dat dat breder toegankelijk wordt’, aldus CEO en medeoprichter Emily Jacometti bij Top Names.

Strategy

Icecat voert overnamegesprekken

Data-uitgever voor e-commercebedrijven Icecat voert gesprekken met meerdere bedrijven om de overname daarvan af te tasten. De kas is goed gevuld en volgens directeur Martijn Hoogeveen is het een kopersmarkt.

E-commerce

Aldebert Wiersinga (Value Creation Capital): ‘Wij zijn niet op zoek naar de nieuwe unicorn’

Aldebert Wiersinga investeert met Value Creation Capital in Nederlandse startups en scale-ups. Hij omschrijft zichzelf als een investerende ondernemer. Wat is zijn investeringsstrategie en wat kunnen andere ondernemers daarvan leren? “Kies je investeerders net zo kritisch als je co-founders.”

Start-ups

Digitale transformatie bij Voetbal International (VI) | Dit zijn de belangrijkste learnings

Het brengen van voetbalnieuws is een soort “kluitjesvoetbal”, waarbij iedereen vecht om de publicatie van hetzelfde stukje nieuws aldus Pieter Zwart. Om deze reden is VI PRO ontwikkeld. Dit product concurreert niet op snelheid, maar vertelt het verhaal achter het voetbal, de voetbal experience. Maar hoe is de digitale transformatie bij Voetbal International (VI) verlopen? En wat zijn de belangrijkste learning? Hoor het in deze podcast “Innovative Leaders by INFO”.

Media

Half miljard euro investering voor FlixMobility

Het moederbedrijf van Flixbus, FlixTrain en Eurolines ontvangt een investering van bijna vijfhonderd miljoen euro. Investeerders TCV en Permira leiden de ronde.

Venture

Wat zijn de kansen en bedreigingen van de deeleconomie?

De deeleconomie groeit. Men deelt woningen bijvoorbeeld via Airbnb en auto’s via SnappCar. De jeugd verdient geld bij bedrijven als Deliveroo en Helpling. De kwestie blijft echter hoe men van een grotere afhankelijkheid van deze platformen kan blijven profiteren en tegelijkertijd behoed kan blijven voor negatieve gevolgen.

E-commerce platforms

Zo werken de vier groeistrategieën voor een webwinkel

Een Nederlandse webwinkelier heeft tegenwoordig rond de 80.000 concullega’s. En hoewel de online bestedingen nog ieder jaar stijgen, geeft dit hoge aantal webwinkels per consument al snel een forse druk op marktaandeel en marges. Welke verschillende strategieën voor groei zijn er, en welke is het slimst bij de huidige marktomstandigheden?

Strategy

Gaat Nederlands B2B inhaalslag maken met digitale transformatie?

Binnen B2C is digitaal de gewoonste zaak van de wereld, voor B2B geldt dat minder. Veel bedrijven tonen naar de buitenwereld een digitaal gezicht. Bestaande ERP-systemen laten zich echter moeilijk koppelen met leveranciers die andere systemen gebruiken, of zij die nog helemaal geen B2B gebruiken.

B2B online