More stories

De vijf concrete stappen naar de ontwikkeling van buyer personas

Steeds vaker blijkt dat buyer personas een cruciaal onderdeel vormen voor succesvolle content marketing. Werken met deze gedetailleerde klantprofielen blijkt dé succesfactor voor een hoger rendement op marketing investeringen. Waarom? Met buyer personas ben je in staat om klantgerichter te werken, je marketingkosten te drukken, je marketing automation en email marketing naar een hoger te niveau tillen en daardoor meer te leads genereren. Onderzoek door Forrester geeft aan dat 86 procent van best-presterende organisaties gebruik maakt van personas voor hun go-to-market strategie. In deze whitepaper delen we de “vijf stappen naar de ontwikkeling van buyer personas”.

B2B online

De meerwaarde van een bedrijfscontinuïteitsplan in B2B Commerce

Veel ondernemers en C-level professionals zien bedrijfscontinuïteit als een onderwerp waar alleen de afdeling IT zich mee bezig moet houden. Het spreekt voor zich dat het draaiende houden van de IT-architectuur en het snel oplossen van bugs en storingen belangrijke prioriteiten zijn. Magento heeft een checklist ontwikkeld die ervoor zorgt dat jouw bedrijf blijft bestaan – en de verkopen gewoon doorlopen – wat er ook gebeurt! De checklist voor het creëren van bedrijfscontinuïteit bestaat uit vier stappen.

B2B online

Houdt technologie de winkelstraat straks overeind?

Retailers moeten meer hun best gaan doen om de klant naar hun winkel te krijgen. Drie technologieën die daarbij kunnen helpen.

Retail

Jouk Pleiter (Backbase): ‘Je hoeft niet naar Amerika om van daaruit de wereld te veroveren’

Veel banken zijn oude logge organisaties. Bij elke nieuwe ontwikkeling, van pinautomaten tot mobiel bankieren, wordt het wiel telkens opnieuw uitgevonden. “Ze kopen de software bij verschillende leveranciers en het grote probleem is dat die software bestaat uit losse silos met verschillende generaties techniek wat totaal niet met elkaar kan samenwerken”, stelt Jouk Pleiter van Backbase. Zijn bedrijf helpt banken structureel te vernieuwen. Door een laag over de oude techniek te bouwen. Belangrijk, want zonder een goed functionerend digitaal platform zijn banken ten dode opgeschreven. Meer bij Fast Moving Targets.

Financials

Robert Verwaayen (Keen Venture Partners): ‘We moeten nu investeren in mensen die we nooit hebben ontmoet’

Een investeringsfonds is een partij met geld. Dat geld wordt in kleine veelbelovende bedrijven gestopt in de hoop dat zich dat na een aantal jaren fors uitbetaalt. Daarvoor is het belangrijk om als investeerder dat kleine bedrijf goed te leren kennen. Corona maakt dat lastig. “Ik ben nu met een investering bezig in de UK en ik heb die mensen nog nooit in levende lijve ontmoet. Het is heel raar om een investering van een paar miljoen euro te doen zonder dat je die mensen ooit in het echt hebt ontmoet”, aldus Robert Verwaayen general partner bij Keen Venture Partners.

Venture

Kledingkast voor digitale fashion

Om de massa kennis te laten maken met virtuele mode ontwikkelden The Fabricant en Your Majesty LEEL.

Retail

Product niet leverbaar, maar toch een aankoop?

Stel je voor dat in jouw webshop bepaalde producten zo schaars worden dat ze (tijdelijk) helemaal niet meer leverbaar zijn? Gemiste kans! Tenminste dat zou je zeggen. In dit artikel vertel ik hoe je toch kan converteren, zonder een product op voorraad te hebben.

Strategy

Cynthia Schultz (Structuurjunkie): ‘Als mensen structuur willen dan moeten ze bij mij zijn’

Cynthia Schultz helot onder de naam Structuurjunkie mensen structuur in hun leven te brengen. ‘Grip op de chaos te krijgen. Dat doe ik met planners, notitieboeken, online en offline trainingen.’

Venture

Lennart Gouman (Lastvan.com): ‘We geven met onze Groningse nuchterheid onze klant online een dorpsgevoel’

De laatste tijd is er steeds meer aandacht voor bestrijdingsmiddelen en de impact ervan op het milieu.

B2B online

Taco Carlier (Van Moof): ‘Dit is de grootste rollercoaster van mijn leven’

Het openbaar vervoer gebruik je op dit moment alleen als het echt nodig is. Er wordt nu naar alternatieven gezocht om je tijdens de coronacrisis te verplaatsen. Wat betekent dat voor VanMoof, het e-bike bedrijf van Taco Carlier? Carlier: ‘Het begin van de coronacrisis zorgde voor een totale freeze van het hele wereldwijde zakenleven en ondernemerschap. Het heeft zich daarna vrij onopgemerkt weer hersteld. Op dit moment is het bijna alsof iedereen alweer vergeten is hoe de eerste drie weken eruit zagen. Die eerste weken ervaarden we als een soort van IJstijd. We waren al een hele tijd aan het voorbereiden op de lancering van de nieuwe fietsen. Na die twee weken herstelde zich dat en kwamen we in een gigantische opleving. Iedereen moet toch een keer terug naar het werk en met de 1,5 meter afstand houden wordt dat lastig in de trein en metro.

Strategy

Pablo Druijts (BlackFridayNederland.nl): ‘Dat de populariteit van Black Friday zo flink zou stijgen, had ik niet voorzien’

BlackFridayNederland.nl is sinds 2015 het meest gebruikte Black Friday-platform van Nederland met meer dan twee miljoen bezoekers.

Retail

Martijn Wijtmans (Tripetto): ‘Op eigen kracht een mooi onderzoeksproduct bouwen’

Een goede online vragenlijst voelt natuurlijk en simpel. De flow brengt je vanzelf bij de volgende logische vraag. Om zo’n lijst te maken zijn er honderden tools. Tripetto is daar één van. Op dit moment nog gratis en nog constant in ontwikkeling. Maar ook stabiel en betrouwbaar. ‘Het draait volledig en je kunt van alle functionaliteiten gebruik maken. Er komen ook op hele korte termijn een stevig aantal grote verbeteringen bij die ons zijn aangedragen door de eerste gebruikers van het product’, aldus bedenker Martijn Wijtmans.

Innovatie

Joris van Doorninck (Breeze):’We laten daten weer om offline interactie gaan’

Of je er nu ervaring mee hebt of niet, vrijwel iedereen kent Tinder. De populaire dating-app waarbij je al swipend zoekt naar een match. Voor het dan tot een date komt, ben je naar verluidt gemiddeld 38 uur verder. Breeze wil het anders doen. Je krijgt slechts twee profielen per dag te zien en heb je het gevoel dat je iemand leuk vindt dan volgt een ontmoeting in levende lijve. “Wij benadrukken dat het echt laagdrempelige dates zijn: gewoon eens een drankje doen om iemand te leren kennen. Wie weet hou je er een goede vriend aan over. Zo proberen wij de druk eraf te halen en laten zien dat het ook gewoon zo kan”, aldus CEO Joris van Doorninck.

Innovatie

Hoe vergroot je het geluk van je marketingteam in het coronatijdperk

Wat zijn de vaardigheden die je als marketing- of salesmanager kunt gebruiken om het effect van eenzaamheid op medewerkers te verminderen?

Strategy

Pas op met prijsmisleiding

Elk jaar publiceert de Consumentenbond rond de online ‘feestdag’ Black Friday een onderzoek naar prijsschommelingen bij webshops.

Retail