More stories

Legio bedrijven verrekenen zich met retourkosten – en draaien ongemerkt verlies

Hoge retourpercentages zijn funest voor de winst. Je moet de totale kosten van retouren goed doorrekenen. Anders kun je ongemerkt zelfs verlies draaien.

Fulfillment

De grootste trends in ‘data-driven’ marketing volgens de commissies van DDMA

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat je werk als marketingprofessional, jurist of dataspecialist in 2025 ingrijpend gaat veranderen?

Marketing

[Podcast] Tech Insider: Emile Peels van ERP-pionier tot succesvolle exit

Een gesprek met Emile Peels, die enkele jaren geleden zijn bedrijf ABC e-business succesvol verkocht. Wat is zijn verhaal en wat adviseert hij anderen?

Strategy

Duitse detailhandel eist landelijke digitaliseringsstrategie

Handelverband Deutschland wil dat de nationale overheid een 10-puntenplan gaat uitvoeren om de innovatiekracht van de detailhandel te versterken.

Duitsland

Saoedisch Aramco strategisch in zee met Groq en Cerebras

Aramco Digital, onderdeel van een van ’s werelds grootste bedrijven, sluit strategische samenwerkingen met AI-bedrijven Groq en Cerebras. De Saoedi’s willen ‘digitaal exporteur’ worden voor de grote regio.

Venture
Premium

Rapport Draghi: ‘Cloud verloren markt voor Europa, nog kans met AI’

Europa bevindt zich in een existentiële crisis en moet zich uit de achterstand innoveren. Honderden miljarden euro’s per jaar zijn nodig om op termijn nog met China en de VS te kunnen concureren.

Tech

Zo begin je met generatieve AI en boost je je commerce

De kansen van AI zijn uiteraard interessant, maar waar begin je? Met AI tools die in je werkproces zijn geïntegreerd stimuleer je verkoop.

Artificial Intelligence

Terug naar huis: de transitie van uitbesteden naar intern digitalmarketingteam

Steeds meer organisaties willen hun digitale marketingactiviteiten weer in eigen huis halen. Die transitie vraagt om een zorgvuldig gestructureerde aanpak.

Strategy

Tech M&A Insider podcast: fiscale aspecten bij het verkopen van je techbedrijf

Samen met expert Michiel Bod van BDO Accountants en Adviseurs ontdek je alles wat je moet weten over de fiscale consequenties bij het verkopen van je techbedrijf.

Strategy

De kunst van slimme marketingbeslissingen als underdog

Tussen alle marketingopties kan het voelen alsof je door de bomen het bos niet meer ziet. Succes zit in de balans tussen snelheid en slimme keuzes.

Strategy

Directietafel bol.com van negen naar zes stoelen

Bol brengt het aantal directieposities terug van negen naar zes man. Daardoor vervallen de functies van marketing-, technologie- en operationeel directeur.

E-commerce

Hogere conversie door de perfectie van imperfect zijn

Niemand is perfect. Dat is de essentie van het pratfall-effect. Kleine imperfecties vergroten onze aantrekkingskracht en zorgen voor geloofwaardigheid.

Conversie

Digitale marketingbureaus in de Benelux: achtergrond en toekomst

Hoe staat het met de evolutie en fusie-en-overname-ontwikkelingen van digitale marketingbureaus in de Benelux?

Digital Agencies

Alternatieve margedefinities voor e-commerce-overnames

Als je je bedrijf verkoopt is de waardebepaling essentieel. Dat gebeurt met margedefinities. Maar de meeste gebruikte definities zijn niet altijd de beste.

Strategy

Online fashionwinkel tess v opent derde winkel

Online fashion retailer tess v opent in Breda haar derde fysieke winkel, bewust op een B-locatie om buiten de drukte te zitten.

E-commerce