More stories

Hoe gedegen softwareonderzoek je veel leed kan besparen

Iedere organisatie komt eens op het punt dat bestaande software voor je administratie, planning etc. niet langer voldoet aan de huidige situatie en visie. De keuzes die hieruit volgen kunnen verstrekkende gevolgen hebben voor de efficiëntie, groei en concurrentiepositie in de (nabije) toekomst. Er zijn een aantal factoren die een belangrijke rol spelen in dit beslissingsproces en ervoor zorgen dat software het verschil maakt voor jouw organisatie.

Tech

Leiderschap in het AI-tijdperk: minder controle, meer faciliteren

Steeds meer CEO’s verwachten in toenemende mate dat AI-medewerkers op de werkvloer zal vervangen, volgens een recente CEO-enquête van ING.

Artificial Intelligence

Aan de slag met online platformen: build, belong of buy?

Ondernemers die een online platform willen starten, kunnen kiezen uit drie strategieën: een eigen platform bouwen (build), aansluiten bij een bestaand platform (belong) of bestaande software gebruiken (buy). De juiste keuze hangt af van factoren zoals onderscheidend vermogen, snelheid en flexibiliteit.

Strategy

Deloitte start ruimtebusiness, lanceert satelliet

De Amerikaanse tak van Deloitte heeft een eigen satelliet, Deloitte-1, laten bouwen en in een baan om de aarde gebracht. Dit markeert de intrede van een adviesreus in de groeiende commerciële ruimte-economie.

Tech
Premium

‘E-commercebedrijven te laks met datastrategie’

‘Groeiende e-commercebedrijven onderscheiden zich van dalers door een strategische inzet van data.’ Dat is een van de hoofdconclusies uit de jaarlijkse E-commerce Monitor.

E-commerce

Alleen zó werkt AI als katalysator voor businesstransformatie

AI domineert het nieuws met beloftes van radicale efficiëntie en disruptie. Maar hoe snel gaat die verandering nou écht? En hoe zet je AI effectief in?

Artificial Intelligence

Grip op recensies [3/3]: neprecensies en het recensiemodel

Recensies zijn belangrijk voor je reputatie, maar hoe ga je om met neprecensies? En waar ligt de grens tussen neprecensies en echte recensies?

Strategy

Grip op recensies [2/3]: wat zeggen de cijfers in recensies?

Online recensies hebben enorme impact op het koopgedrag. Maar hoe dit gemiddelde cijfer tot stand komt is vaak erg vaag en manipulatie ligt op de loer.

Customer Experience

Stop de Brand-versus-Performance-onzin

De marketingindustrie blijft zichzelf voorliegen. We bedenken termen als Performance Branding en Brandformance alsof ze revoluties zijn.

Strategy

Het succesrecept van ASML: groei en concurrentievoordeel door een innovatienetwerk

ASML: recent eenn speelbal van beurzen door geopolitieke ontwikkelingen en AI-concurrentie, maar al jaren een lieveling in de techwereld en op de beurs.

Research and development
Premium

Google: Miljardenschade Nederland door desinteresse in AI

De Nederlandse economie mist acht miljard euro economische groei, omdat te weinig investeringen plaatsvinden in AI en digitale bedrijven.

Artificial Intelligence

[Podcast] Doorzetters met Johan Pater van Amarant Bakkerijen

Elke ondernemer kent uitdagingen, maar sommige momenten laten een blijvende indruk achter. Een gesprek met Johan Pater over het familiebedrijf.

Strategy

Hoe meet je of je organisatie digitaal bijblijft?

Veel werknemers ervaren stress van digitale vernieuwingen. Bestuurders zien de noodzaak, maar worstelen met het laten adopteren van IT-producten.

Digital Transformation

[Podcast] Doorzetters met David Dwinger van ve2ventures: ondernemen is topsport

Een gesprek met David Dwinger. Niet alles ging van een leiden dakje, daarom valt er uit zijn verhaal veel te leren over succes, vallen en opnieuw beginnen.

Sport

Legio bedrijven verrekenen zich met retourkosten – en draaien ongemerkt verlies

Hoge retourpercentages zijn funest voor de winst. Je moet de totale kosten van retouren goed doorrekenen. Anders kun je ongemerkt zelfs verlies draaien.

Fulfillment