[Podcast] Doorzetters met Patrick van der Pijl: ‘ik dacht: dit is het, we gaan niet verder’
Patrick van der Pijl, CEO van Business Model Ink, stond op het punt om zijn bedrijf te verliezen. Maar juist toen vond hij zijn pad naar herstel.
Patrick van der Pijl, CEO van Business Model Ink, stond op het punt om zijn bedrijf te verliezen. Maar juist toen vond hij zijn pad naar herstel.
Onlangs hoorde ik het weer: “Team, we hebben tweehonderd items op de 'backlog' en nog een maand om ze weg te werken…”. Maar Scrum praat te abstract.
Technologie versnelt alles, maar zonder strategische focus leidt snelheid tot chaos. Het verschil tussen winnaars en achterblijvers is flexibiliteit.
Gerhard te Velde had alles waar hij als ondernemer van had gedroomd. Toch stond hij op een ochtend op en besefte: dit is het niet meer.
Iedere organisatie komt eens op het punt dat bestaande software voor je administratie, planning etc. niet langer voldoet aan de huidige situatie en visie. De keuzes die hieruit volgen...
Steeds meer CEO’s verwachten in toenemende mate dat AI-medewerkers op de werkvloer zal vervangen, volgens een recente CEO-enquête van ING.
Ondernemers die een online platform willen starten, kunnen kiezen uit drie strategieën: een eigen platform bouwen (build), aansluiten bij een bestaand platform (belong) of bestaande software gebruiken (buy). De...
AI domineert het nieuws met beloftes van radicale efficiëntie en disruptie. Maar hoe snel gaat die verandering nou écht? En hoe zet je AI effectief in?
Recensies zijn belangrijk voor je reputatie, maar hoe ga je om met neprecensies? En waar ligt de grens tussen neprecensies en echte recensies?
Online recensies hebben enorme impact op het koopgedrag. Maar hoe dit gemiddelde cijfer tot stand komt is vaak erg vaag en manipulatie ligt op de loer.
De marketingindustrie blijft zichzelf voorliegen. We bedenken termen als Performance Branding en Brandformance alsof ze revoluties zijn.