More stories

De impact van het coronavirus op de fusie- en overnamemarkt

Ondernemen is vooruitkijken. Ook in deze vreemde en onzekere tijden waar we nu midden inzitten is het daarom belangrijk om naar de periode na de coronacrisis te kijken.

Strategy

Merkexpert Marc Oosterhout: ‘Marketing wordt ondergeschikt aan reputatie en communicatie’

De twaalfde uitzending van de podcast over bijzondere merken, marketing en reputatie van Emerce, IVRM Reputatie en brancheorganisatie IPAN staat live!

Venture

Innovatie vraagt om discipline 

In economisch uitdagende tijden is het des te belangrijker om concreet te maken welke bijdrage innovatie levert. Dat hoeft niet ingewikkeld te zijn. Structuur en de juiste verdeling van investeringen geven houvast.

Strategy

Podcast: Parool-hoofdredacteur Ronald Ockhuysen denkt bij krant niet aan papier

Dagblad Het Parool gaat binnen drie jaar alleen nog digitaal verschijnen, met uitzondering van de zaterdageditie. Dat vertelt Parool-hoofdredacteur Ronald Ockhuysen aan Yves Gijrath.

Media

Maxim Romain (Dott): ‘Nederland heeft regels die geen enkel ander land heeft wat betreft e-steps’

De meeste grote steden in de wereld worstelen met mobiliteit.

Strategy

Bottom-up innovatie starten: hiermee lukt het wél

Veel organisaties zitten vast in oude patronen. Een gemiste kans, want waar energie zit om te veranderen, moet die omarmd worden in plaats van in de kiem gesmoord. 

Innovatie

Communicatie is de sleutel tot culturele verandering 

Het gezegde ‘gedeelde smart is halve smart’ geldt zowel in de persoonlijke sfeer als in het bedrijfsleven. Samenwerken helpt om een probleem te begrijpen en vervolgens op te lossen.

Strategy

Dott: Steden verbeteren door groene mobiliteit voor iedereen beschikbaar te maken

In deze aflevering van de podcast ‘Innovative Leaders by INFO’ gaat Remmert Stipdonk in gesprek met CEO en oprichter Maxim Romain over hoe het allemaal begon, opschalen, hun uitrolstrategie, Chinese lessen, hoe je het best mogelijke product maakt, verkeersveiligheid, hoe cultuur bij kan dragen aan het succes van je bedrijf en de toekomst van micro mobility.

Innovatie

Retailers zet je schrap voor de volgende fase van het coronavirus

Retailers spelen met de vraag wat dit voor hen betekent, zodat zij niet alleen tijdens maar ook na de coronacrisis kunnen inspelen op het veranderend koopgedrag.

Retail

Philippe Vorst (New York Pizza): ‘Ik ga niet politiek correct zitten doen’

De elfde uitzending van de podcast over bijzondere merken, marketing en reputatie van Emerce, IVRM Reputatie en brancheorganisatie IPAN staat live! In deze aflevering: Philippe Vorst, oprichter en CEO van New York Pizza.

Strategy

Jos van den Bergh (Automotive): ‘Klassieke autoproducenten gaan het lastig krijgen’

Jos van den Bergh, ziet techbedrijven transformeren naar autoproducenten. Jos: ‘Organisaties als Sony en LG hebben aangekondigd binnenkort te starten met de productie van auto’s. De koek moet steeds meer verdeeld worden onder verschillende partijen. Ik verwacht dat een aantal klassieke autoproducenten het lastig gaan krijgen wanneer zij niet meebewegen. Om niet achterop te raken, zullen zij heel snel de transitie naar elektrisch rijden en digitalisering moeten maken én hun businessmodel moeten aanpassen’, aldus Jos.

Tech

Waar moet je op letten bij het kiezen van een CRM-leverancier?

Het opbouwen van sterke lange termijn relaties met klanten is de topprioriteit voor ieder bedrijf dat streeft naar meer inkomsten en een snellere groei. Hechte klantrelaties bewerkstelligen is een combinatie van hard werken, moderne technologieën en hulpmiddelen. Een CRM-systeem kan je hierbij helpen. Echter hoe begin je met CRM? Deze whitepaper heeft als doel om de belangrijkste vragen over CRM te beantwoorden. Ook bevat dit document een aantal methoden en checklist voor het selecteren van een CRM.

Customer Loyalty

Onderzoeksjournalist Jeroen Smit: ‘De lat voor leiderschap ligt hoog’

De tiende uitzending van de podcast over merken, marketing en reputatie van Emerce, IVRM Reputatie en brancheorganisatie IPAN staat live. Met ditmaal: onderzoeksjournalist Jeroen Smit.

Strategy

Onderzoek: Dit zijn dé succesfactoren voor bedrijfsexpansie

Terwijl data steeds belangrijker wordt bij het nemen van belangrijke bedrijfsbeslissingen, vindt 28% van de managers juist dat in de afgelopen 12 maanden meer mensen betrokken zijn bij het besluitvormingsproces. Misschien toont dit aan dat leidinggevenden van afdelingen binnen de Line of Business (LoB) nu meer te zeggen hebben over de interne besluitvorming en het inkoopbeleid. Oracle NetSuite’s rapport ‘Groei realiseren – De sleutel tot succesvolle bedrijfsexpansie’ laat zien hoe er in EMEA wordt gekeken naar groei en wat de bepalende factoren zijn.

Innovatie

Sabine Stuiver (Hydraloop): ‘Vijftig procent besparen met ons waterrecyclesysteem’

Tijdens CES presenteren Nederlandse bedrijven zich aan de wereldpers om te laten zien waar een klein land groot in is. Deze editie: Hydraloop.

Innovatie