More stories

Echt innoveren? Ga voor waardevolle problemen

Niet elke vernieuwing leidt tot verbetering. Je moet eerst de juiste vraagstukken vinden. Maar hoe vind je de problemen die het waard zijn om op te lossen?

Strategy

Hoe maak je je e-commerce-model future proof?

Hoe geef je je e-commerce-strategie vorm? En hoe speel je optimaal in op teokomstige ontwikkelingen binnen e-commerce?

E-commerce

De kracht van eenvoud in digitaal adverteren

Een marketingmanager die zelf digitaal wil adverteren loopt tegen tal van obstakels aan, wat onderaan de streep doorgaans teleurstellende resultaten oplevert. Dat kan en moet eenvoudiger.

Strategy

Performance Branding: ‘Grow with The Flow’

Veel organisaties halen nog niet alles uit Performance Branding. Hoe komt dit en hoe zorg je dat branding en performance elkaar versterken?

Strategy

Studiereis Verenigde Staten: klant centraal, ‘immersive’ beleving en cultuurverschillen

ShoppingTomorrow en Thuiswinkel.org organiseerden een studiereis naar New York en Arkansas waaraan 30 CEO’s deelnamen. Lees hier wat opviel.

Strategy

Open Saas: groeien in elke bedrijfsfase

Hoe kan je als fashionbedrijf ervoor zorgen dat je in elke groeifase optimaal kunt schalen en jouw specifieke doelgroep een optimale (shopping)ervaring bieden? Door de juiste integraties te bouwen of technologiepartners aan te sluiten.

Strategy

Hoe je grip krijgt op snelgroeiende IT-uitgaven

IT-uitgaven blijven naar verwachting groeien. Inzicht in en grip op die kosten is dus belangrijk. Dat is te bereiken met goede inventarisaties en planning.

Strategy

Marketing intelligence anno 2022: dit zijn de uitdagingen en kansen

Met data houd je klanten tevreden en kun je groeien. Maar de datahoeveelheid neemt toe en privacyregels worden scherper. Hoe zien marketeers de uitdagingen?

Strategy

Als er een klik is, kun je elkaar als ondernemers versterken

The HERD doet niet aan fuseren of overnames, maar brengt gespecialiseerde ondernemingen bijeen in een digital & creative agency collective. 

Strategy

Podcast The Brief: Ralph Rijks (Zalando) over positioneren en positieve impact realiseren

The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer met marketinggrootmeester Ralph Rijks van Zalando.

Strategy

Hoe je succesvol groeigeld ophaalt: een gesprek met de CFO van Omnimap

Omnimap, dat technologie integreert, groeide de afgelopen 7 jaar zonder externe financiering. Nu haalt het in vier maanden tijd €3 miljoen groeigeld op.

Strategy

Direct-to-consumer: de strategie van nu

Consumenten kopen tegenwoordig online en rechtstreeks bij producenten. D2C is een mooie kans om je ‘brand awareness’ te vergroten en data te verzamelen.

Strategy

Cultuuromslag naar een hybride organisatie: zo pak je het aan

Hoe je hybride werken precies inricht wisselt per organisatie. Belangrijk is dat het proces helder verloopt en dat er input vanuit de medewerkers is.

Digital Transformation

Managers die ‘pivots’ zien als falen: hoe ga je daarmee om?

Om ‘pivot’s en koerswijzigingen te verdedigen is het goed om het ‘waarom’, ‘hoe’ en ‘wat’ van een innovatie duidelijk voor ogen te hebben.

Research and development

Competent met de data-component bij de overheid: tussen kansen en uitdagingen 

Overheden zitten in een lastig parket: data helpen problemen aan te pakken, maar burgers kunnen ook het slachtoffer worden van ondoorzichtige beslissingen.

Data