More stories

Twee krachten die je marketingafdeling gaan veranderen

Er zijn op dit moment twee grote krachten aan het werk in het marketingwerkveld. Allereerst richten steeds meer bedrijven zich op de verkoop van abonnementen in plaats van producten. Daarnaast ontstaan er nieuwe manieren klantdata met elkaar te combineren en met de klant in contact te treden vanuit één omgeving. Aan tafel bij verschillende bedrijven met een grote marketingafdeling, zoals de NS, KPN en NewSkool Media, proef ik een overeenkomstige vraag: ‘welk effect gaan deze enorme krachten hebben op het marketingveld?’. Daar heb ik natuurlijk mijn ideeën over, en die deel ik graag met jullie in dit blog.

Strategy

Microsoft overwoog overname Slack voor 8 miljard dollar

Microsoft heeft even serieus overwogen om berichtendienst Slack te kopen, wat het softwarebedrijf tot acht miljard dollar had kunnen kosten.

Start-ups

Scheepbouwer steekt 100 miljoen in Nederlandse datacentra

Oud-KPN-topman en -Wehkamp-eigenaar Ad Scheepbouwer investeert komende jaren circa 100 miljoen euro in de overname van datacentra in Nederland.

Hosting

175 miljoen dollar voor Snapchat

Snapchat krijgt 175 miljoen dollar van Fidelity Investments tegen een waardering van 16 miljard dollar, zo meldt The Wall Street Journal. Dat is nauwelijks hoger dan tijdens de laatste financiering vorig jaar.

Start-ups

54 miljoen dollar groeigeld voor Blippar

Blippar, het bedrijf dat Layar in 2014 kocht, heeft in een nieuwe financieringsronde 54 miljoen dollar opgehaald.

Mobile

Med Angel is ING Starter van de Maand

Amin Zayani (28) is met zijn start-up Med Angel ING Starter van de Maand. Med Angel maakt deel uit van het Digital health accelerator programma van Rockstart Nijmegen.

Health

My Jewellery: ‘We groeien elk jaar met ruim honderd procent’

In augustus 2011 begon Sharon Hilgers met de sieradenlijn My Jewellery. Krap vijf jaar later heeft ze vijftien fulltimers en talloze stagiaires in dienst, worden de items op ruim vierhonderd punten in Nederland, België en Duitsland verkocht en is de eerste brand boutique een feit. Wij gingen in gesprek met general manager Marieke van Helvoirt.

Start-ups

Rocket Internet sluit autodeelsite

Rocket Internet is bezig met desinvesteringen en sluit Tripda, de autodeelsite die het twee jaar geleden lanceerde. Reden: er is geen vervolgfinanciering te vinden voor de mobiliteitsdienst.

Start-ups

Google moet gegevens anonieme schrijvers overleggen

Google Nederland moet de gegevens overleggen van de anonieme schrijvers van vier recensies over een 23 jaar oud kinderdagverblijf. Dat bedrijf zegt enorme schade te lijden als gevolg van de ‘evident onrechtmatige’ recensies.

Legal

Miljoeneninvestering voor Pets Deli

Online dierenwinkel Pets Deli krijgt met de toetreding van een nieuwe investeerder nog eens miljoenen extra in zijn eerste, op internationale groei gerichte financieringsronde.

Start-ups

CEO Opera niet gelukkig met verkoop aan Chinees consortium

Binnen de top van browsermaker Opera lijkt onenigheid te zijn ontstaan over de voorgenomen verkoop aan een Chinees consortium. In een interview met TechCrunch laten CEO Lars Boilesen en CTO Håkon Wium Lie weten dat het niet hun keuze is geweest.

Venture

Nuon daagt startups uit in Global Data Challenge

Energiebedrijf Nuon en Get in the Ring organiseren samen de eerste Global Data Challenge voor startups. Uit alle aanmeldingen worden vier finalisten geselecteerd die in april op het hoofdkantoor van Nuon de strijd aangaan om de beste oplossing.

Start-ups

Uitstel van betaling voor Brandkids.nl

Brands for Kids, het bedrijf achter de webwinkels Brandkids, is woensdag uitstel van betaling verleend door de rechtbank van Amsterdam.

Retail

Robert Gaal verlaat Google voor Amsterdamse techhub

Techneut en ondernemer Robert Gaal verlaat Google Amerika om in Amsterdam de techhub TQ te leiden, die pas door Neelie Kroes werd geopend.

Start-ups

ScribbleLive koopt ‘mediaplanner’

Technologiebedrijf ScribbeLive heeft het Duitse Scompler gekocht, een online dienst voor mediabedrijven en adverteerders om hun contentcampagnes mee te plannen.

Contentmarketing