VINVIN Wines zet eerste stappen in de metaverse
Het Rotterdamse VINVIN Wines zet naar eigen zeggen als eerste wijnimporteur stappen in de wereld van de metaverse.
Het bedrijf wil via het metaversum unieke lanceringen van exclusieve champagnes en wijnen van topwijnhuizen lanceren. Deze producten worden eerst exclusief in de virtuele wereld aangeboden, daarna volgt de webshop en verkoop via partners.
Het voornaamste doel is om de online wijnbeleving en klantervaring naar een hoger niveau te tillen.
VINVIN Wines biedt daarnaast ook virtuele masterclasses aan en een virtueel podium voor partners. Onder hen kunstenaars zoals Pablo Lucker uit Amsterdam, de Rotterdammers Roderik Faasen, Hans Kleinjan en Maikel Kleinjan van AAAFRESH123 Gallery. Hun kunst wordt tentoongesteld en kan worden aangekocht.
Als onderdeel van de metaverse ontvangen bezoekers speciale promoties. Daarnaast verkent VINVIN Wines de mogelijkheden om NFT’s (non-fungible tokens) uit te brengen. Daarbij kan worden gedacht aan een exclusief lidmaatschap waar een NFT toegang geeft tot unieke voordelen.
Vooralsnog biedt het bedrijf een selecte groep toegang tot zijn metaverse.
VINVIN Wines, opgericht door Frank Laurentius, Corinne Hofland en Marcel Just de la Paisières, heeft een assortiment van dan 300 uitzonderlijke (en soms gelimiteerde) wijnen van hoge kwaliteit.