Mark Appel nieuwe CMO bij Sendcloud
Mark Appel treedt bij e-commerceplatform Sendcloud aan als marketingdirecteur.
Mark Appel treedt bij e-commerceplatform Sendcloud aan als marketingdirecteur.
Pakketbezorger Trunkrs verhuist naar een groter sorteercentrum in Woerden. Het bedrijf ziet dat er in een uitdagende e-commerce markt steeds meer vraag is naar bezorging ‘waarbij niet het bezorgproces maar de ontvanger centraal staat’.
Met het slaan van een groene paal is DHL vrijdag gestart met de bouw van een nieuwe nationale sorteerhub voor pakketten in Zwolle. Het wordt de vijfde vestiging in zijn soort in Nederland die samen met de twaalf RegionHubs de 130 lastmile CityHubs rechtstreeks beleveren. De groene paal staat symbool voor de hoge duurzaamheidseisen waar het gebouw en straks ook de processen aan voldoen.
Bezorgplatform StoreShippers uit Amsterdam is failliet. Het bedrijf bezorgde voor winkeliers die aangesloten waren bij dit ‘ship-from-store’-platform leveringen binnen één dag.
Het Veendamse HUSA Logistics heeft samen met e-commerce expert, Boltalents uit Hoorn, en de snelgroeiende Groningse startup Innosend de handen in één geslagen onder de naam Innostock. Samen gaan zij webwinkels, die hun logistiek helemaal willen uitbesteden, ontzorgen met een persoonlijke en op maat gemaakte opslag- en verzenddienst.
DHL sluit het jaar af met een omzet van 81,8 miljard euro en een operationele winst van 6,3 miljard. Het bedrijf geeft toe dat de economische omstandigheden uitdagend waren. De resultaten van het recordjaar 2022 werden namelijk bij lange na niet gehaald.
Bpost verwerkte meer pakketten in het laatste kwartaal van 2023 dan een jaar eerder. Het postvolume kende evenwel een daling van 8,1 procent.
Sparqle, het platform voor duurzame bezorgoplossingen, heeft een investeringsronde van 1,2 miljoen euro aangekondigd. Deze financiële injectie, geleid door prominente investeerders, luidt een nieuw tijdperk in voor Sparqle. Het stelt het bedrijf in staat om de ontwikkeling van zijn vernieuwende technologieplatform te versnellen.
2023 was voor PostNL in veel opzichten een jaar vol uitdagingen en 2024 wordt vermoedelijk niet veel beter, zegt het bedrijf. Onzekere geopolitieke en economische omstandigheden werkten door in de operationele omgeving.
De verkoop van lichte bestelwagens in Nederland is weer in de lift. Waar er in 2022 63.435 bestelwagens werden geregistreerd op kenteken, waren dit er in 2023 68.902. Opvallend is dat er in 2021 nog 73.649 bestelwagens werden geregistreerd. Het aantal verkochte elektrische bestelwagens kent daarentegen al wel een groei sinds 2021 en groeide afgelopen jaar met maar liefst 95,9% ten opzichte van 2022, blijkt uit de cijfers van het RDW.
Coolblue schroeft het aantal steden met fietsbezorging op van 22 naar 26 in het komende jaar. Dat is onderdeel van de duurzaamheidsstrategie.
Wing, het dronebezorgbedrijf van Alphabet, is van plan een groter vaartuig te introduceren om flink zwaardere bestellingen te bezorgen, vertelde het bedrijf aan TechCrunch. Het bedrijf wacht nog op goedkeuring van de Federale Luchtvaartadministratie.
Sinds de coronapiek dalen de omzetcijfers bij webwinkels, maar handelsplatformen voor tweedehandskleding vormen een uitzondering.
Bij het Philips Stadion in Eindhoven is onlangs een DHL pakketautomaat geïnstalleerd. Deze automaat stelt supporters en buurtbewoners in staat om op elk gewenst moment pakketten te versturen en op te halen.
FedEx Express Europe, een dochteronderneming van FedEx, is gestart met een test van een nieuwe waterstofaangedreven bestelbus voor haar ophaal- en bezorgactiviteiten in Utrecht.