-

David Dekker, Join: ‘Micro-influencers zijn authentieker’

Een micro-influencer heeft misschien minder volgers, voor de rest is hij veel interessanter dan de van televisie bekende namen. Dat betoogt David Dekker van Join, een platform voor die kleinere influencers.

Wat zijn eigenlijk micro influencers? Ze hebben een kleiner bereik, je kent ze niet van televisie. “Tussen de vijf en de 100.000 volgers”, vertelt Dekker. Dat is een brede groep, maar ze hebben overeenkomsten: een kleiner, maar loyaal publiek. Ze zijn interessant omdat ze een vertrouwensband met hun publiek hebben, ze kunnen de boodschap overbrengen op hun publiek. “Op een zeer authentieke manier”. 

Voor bedrijven zijn ze interessant, omdat ze met gebruik van technologie toch schaalbaar gebruik kunnen maken van die relatief kleine spelers. “Dat werkt via een platform, waar je ze kunt vinden, schaalbaar kunt briefen en de uitkomsten kunt laten rapporteren. Je kunt bijvoorbeeld specifieke doelgroepen vinden – jonge mannen die een horloge willen en houden van backpacken in Thailand”. 

Hoe je micro-influencers het beste inzet, daarover vertelde Dekker tijdens Digital Marketing Live!

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond