-

Hessel Boschma, VodafoneZiggo: Kinetic e-mail verjongt e-mailmarketing

E-mail is niet verouderd, niet stoffig, en dat komt door kinetic e-mail, een nieuwe techniek in e-mailmarketing.  Het heet ook wel interactieve e-mail, waarbij je met elementen allerlei rijke data kan toevoegen aan je mails. Hessel Boschma van VodafoneZiggo werkt ermee en ziet spectaculaire statistieken.

Kinetic mail is wellicht het best te vergelijken met wat HTML5 doet voor de verrijking van bijvoorbeeld banners.

Maar niet alle mailclients kunnen ermee overweg, waarschuwt Boschma. In 2019 komt er wel een doorbraak, veracht hij. ”Iedereen is ermee bezig. Het is een kwestie van tijd. Maar nu is Gmail nog de grote missende partij.”

Hoe ziet het eruit? “Wij verzorgen er al interactieve campagnes mee. Geen platte mails met plaatje-praatje, maar een heel andere dynamiek met bijvoorbeeld animaties. Voor marketeers verandert er wel nogal wat. Je moet niet alleen denken aan je boodschap, maar ook aan UX-design en usability. Je e-mails worden eigenlijk kleine websites.”

Het levert VodafoneZiggo al mooie cijfers op: verdubbelingen in het aantal opens en doorkliks op de mails. In de preview kun je namelijk al zien dat de mail verrijkt is. Engagement gaat ook flink omhoog. “Het proberen waard dus.”

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond