-

Ronald Voorn: ‘Maak jezelf welkom op een feestje van een ander’

Ronald Voorn, promovendus aan de Universiteit Twente en de Hogeschool Utrecht en founder van de science for business groep, vertelt over wetenschappelijke onderzoeken naar social media. “De mate waarin mensen delen over merken heeft veel te maken met de opstelling van merken. Opdringerig zijn werkt echt niet. Je moet inhoud delen waar mensen echt wat aan hebben.”

“Advertenties voor een low involvement product moet je bijvoorbeeld niet in de timeline zetten. Mensen ergeren zich daar kapot aan. Dan kun je beter aan de rechterkant van de timeline adverteren waar mensen dat gemakkelijker accepteren”, legt Voorn uit. “Je zit op social om met andere mensen leuke dingen te doen, niet met merken. Hoe kun je jezelf relevant maken in de conversaties die zij hebben? Dat kun je alleen maar doen wanneer je als merk de instelling hebt: ik ben niet uitgenodigd op een feestje van een ander, maar hoe maak ik mezelf dan toch welkom? Hoe kun je waarde toevoegen?”

Dit bericht is 23 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond