0
7.8k

Koffiepauze webinar: 5 inzichten voor een betere klantenservice

Het leveren van kwalitatieve klantenservice is niet makkelijk. De verwachtingen van klanten blijven groeien en daar wil je als bedrijf op inspelen. Onderzoek van Zendesk wijst uit dat ervaring met de klantenservice van een bedrijf, sterk beïnvloed welke leverancier klanten voor een volgende aankoop zullen kiezen. Ook zorgt een goede klantenservice ervaring voor aanbeveling bij andere potentiële klanten. Een soepele klantenservice is dus van groot belang voor je business.

In dit koffiepauze-webinar bespreken we in 20 minuten 5 inzichten voor een betere klantenservice. Aan de hand van de belangrijkste factoren van een gewaardeerde klantenservice dragen we mogelijke verbeteringen aan.

In dit webinar

  • Reactiesnelheid: verhoog je reactiesnelheid met ticket routering of introduceer live kanalen zoals chats of what’s app.
  • Behoeften voorspellen: zorg voor een compleet beeld van de klant en probeer klanten tegemoet te komen met relevante self-service.
  • Gehoord worden: analyseer je klanten. Wat voor klachten hebben ze? Welke oplossingen dragen ze zelf aan? Community building kan je veel inzichten bieden.
  • Consistentie: speel in op veranderingen binnen de organisatie. Heb je veel openstaande tickets? Manage de verwachtingen, laat je klanten weten hoe lang iets gaat duren.
  • Tevreden agenten: je medewerkers dragen je merk uit. Zorg dat zij tevreden zijn, bijvoorbeeld door tickets te organiseren op basis van taal, afdeling of specialiteit. Zo kunnen zij sneller en efficiënter werken.

Sprekers

  • Nigel Gillet, Enterprise Account Manager bij Zendesk.
  • Randy Paters, SMB Account Manager bij Zendesk.
Je bent klaar om te downloaden
Download

Martine Niermans