Deel dit artikel
-

Ex-medewerkers Coolblue, ING en reclamemaker starten consultancy

In de praktijk lijken de meeste grote merken op elkaar, ze gedragen zich eender. Een nieuw adviesbureau van topexperts combineert kennis over branding en customer experience voor een nieuwe benadering.

“Ze willen allemaal relevanter, makkelijker en persoonlijker optreden naar hun klanten en doen dat ook. Maar juist daarin lijken ze op elkaar en is de customer experience niet onderscheidend”, stelt Alewijn Dekker. Met die constatering in het achterhoofd lanceert de voormalig managing director van CODE D’AZUR en J. Walter Thompson met de oud-merkbazin van Cooolblue Eva Nooitgedagt en voormalig CX-specialist van ING Rogier Maessen een nieuw bureau. Hun New Era Consultancy ging vorige week live.

Dekker: “Tot 2008 richtten merken zich vooral op branding. Toen, tussen pakweg 2008 en 2020, focusten alle bedrijven op het optimaliseren van de customer experience. Klantervaring werd bijna belangrijker dan branding. Vanuit onze achtergronden zien we nu dat er vraag komt naar de combinatie van die twee. Merken bouwen vanuit waarden en identiteit.”

Tot het einde van 2021 werkt het drietal voor niet meer dan twee klanten. “Dan zitten we vol.” In die tijd kunnen ze hun ideeën en processen valideren en gereed maken voor groei. “In 2022 schalen we op met meerdere teams. Typische klanten worden scala-ups en corporates.”

Typisch gaan de specialisten van afdeling naar afdeling bij een bedrijf. Van site, naar callcenter, naar de winkels, enzovoort. “Daar kijken we hoe men nu werkt en wat het hogere doel is. We helpen met het intussen van de merkbelofte met training en invoering in de praktijk.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond