Deel dit artikel
-

Telefonische klantenservice mag niet meer kosten dan basistarief

Per 1 juli 2017 mogen bedrijven voor hun telefonische klantenservice niet meer kosten in rekening brengen dan het basistarief. Op dit moment geldt nog een maximaal informatietarief van 1 euro per minuut.

Deze wetswijziging komt voort uit een uitspraak van het Hof van Justitie van de Europese Unie, meldt Thuiswinkel.org. Daarin is bepaald dat de kosten van een telefoongesprek over een gesloten overeenkomst via een door een handelaar opengestelde servicelijn uitsluitend nog de gebruikelijke belkosten – het verkeerstarief voor de vaste of mobiele telefoon – mogen bedragen.

Klanten moeten zonder extra kosten telefonisch contact kunnen opnemen met verkopers.

Bedrijven mogen overigens wel een 0900-nummer blijven gebruiken voor de klantenservice.

Deel dit bericht

2 Reacties

Gertjan Davies - Speakup

Ik kan me mogelijkerwijs vergissen, maar het is al sinds een kleine 2 jaar dat klantenservice juist geen prijs per minuut mogen vragen óf 1 euro per gesprek.

Tim

@Gertjan,

Dat klopt (sinds 2013), maar per 1 juli mag je dus ook geen €1,- per gesprek meer rekenen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond