-

‘Reizigers kiezen bestemming op basis van lokale activiteiten en tours’

Consumenten die een reis willen boeken zijn nog steeds gevoelig voor de prijs en een goede deal, maar de belangrijkste keuzefactor zijn de beleving en de activiteiten die ondernomen kunnen worden op de bestemming. Dit blijkt uit onderzoek van Expedia Media Solutions.

Expedia ondervroeg consumenten uit Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk over hoe zij reizen boeken. Natuurlijk vormt het beschikbare budget het kader waarbinnen wordt gezocht naar een vakantie, waarbij het meeste geld naar de accommodatie gaat, gevolgd door de vlucht, eten, attracties/tours en vervoer ter plaatse.

Expedia Media Solutions onderzoek

Bron: Expedia Media Solutions

Bij de keuze van de uiteindelijke bestemming blijkt dat de activiteiten ter plaatse de doorslag geven, gevolgd door een unieke beleving en de cultuur. Tours en excursies worden in de reisbranche gezien als onontgonnen gebied, waar digitalisering nog in de kinderschoenen staat. Er is een inhaalslag gaande met partijen als Booking.com en Airbnb die nu ook excursies, rondleidingen en andere activiteiten aanbieden op hun platformen.

Expedia Media Solutions onderzoek

Bron: Expedia Media Solutions

Er zijn wel verschillen in de voorkeuren van nationaliteiten. Zo zeggen Britten dat prijs leidend is, terwijl Duitsers het vooral belangrijk vinden dat ze buiten actief kunnen zijn op vakantie. Fransen zijn het meest gefocust op kindvriendelijke vakanties.

Expedia Media Solutions onderzoek

Bron: Expedia Media Solutions

In het boekingsgedrag is niet zoveel veranderd: de desktop domineert in de inspiratie-, onderzoeks- en boekingsfase. Tijdens de reis is de smartphone het belangrijkste communicatiemiddel, wat natuurlijk kansen biedt voor aanbieders van excursies en activiteiten, gezien het feit dat die meestal ter plekke worden geboekt.

Expedia Media Solutions onderzoek

Bron: Expedia Media Solutions

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond