Creative

Nieuwsbrief

 

Artikelen in Creative

Storytelling verhoogt conversieratio met meer dan 50 procent

Een goede online marketingcampagne kenmerkt zich door een optimale inzet van data, technologie en creativiteit. Door de groeiende mogelijkheden krijgen data en technologie een steeds dominantere rol. Creativiteit wordt daarom de onderscheidende factor en storytelling is hierin zeer interessant.


Starcom en Cheil Amsterdam maken dynamische pre-roll

Starcom en Cheil Amsterdam zetten voor klant Samsung dynamisch gegenereerde pre-rolls in op YouTube. Dit is een stap richting het kunnen personaliseren van videocommercials. Deze campagne bestaat uit zeventien variaties, maar volgend jaar bij andere klanten kan dat oplopen tot honderden.


Emerce Dare: Eisen voor visualiseren data strenger geworden

De hoeveelheid data die wij om ons heen verzamelen neemt met de minuut toe. Dit geeft ons de mogelijkheid om de wereld om ons heen inzichtelijker te maken maar tegelijkertijd zorgt de groeiende berg aan data ook voor chaos. Met eindeloos veel mogelijkheden om verbanden te leggen tussen verschillende databronnen gaan veel waardevolle inzichten immers verloren. Gert Franke van CLEVER°FRANKE geeft op Emerce Dare, een nieuw Emerce evenement voor digital creatives op zijn visie op de toekomst van datavisualisatie.


Bert Hagendoorn: ‘Samen met een bureau het verhaal zo scherp mogelijk krijgen’

‘The sky is the limit!’ Bert Hagendoorn weet hoe belangrijk het is om met positioneren bezig te zijn. Hij helpt leading creative, digital agencies een handje door te adviseren, te initiëren en te verbinden. Bert geeft ons een kijkje in zíjn bureauwereld. Wil je weten wat er speelt in de digital en creatieve bureauwereld? Dan is dit jouw man. Ontwikkelingen, innovatie en verschuivingen in deze sector? Hagendoorn zit er met zijn neus bovenop: ‘Het leukste aan mijn vak? Daadwerkelijk een bijdrage leveren zodat de bureaus waar ik mee samen werk de volgende stap kunnen zetten.’


Maurice Levy (Publicis): ‘Google en Facebook zijn geen duopolie’

Google en Facebook zullen op de advertentiemarkt zelf uitgedaagd worden. Dat is de overtuiging van Maurice Levy, de scheidende topman van Publicis Group, die zojuist werd ondervraagd op Web Summit in Lissabon. “Ik geloof niet in een duopolie, de dominantie van Google en Facebook is ook maar tijdelijk.”


Meer artikelen in Creative

Topic: Creative

In het Topic Creative vind je tips, tricks, achtergronden, cases, best practices en opinie op het gebied van de creatieve industrie: design, video en reclame. Wat werkt en wat niet? Wat zijn de laatste ontwikkelingen? Je leest het in dit Topic. Zelf bijdragen aan dit Topic kan: mail naar topics@emerce.nl.

Interessant in andere Marketing topics