Deel dit artikel
-

Belgisch adtech accelerator Duval Union van start

Het Belgische startersinitiatief Duval Union, dat tech startups en marketingbedrijven wil verbinden, is van start gegaan. De coöperatieve vennootschap is versterkt met Marc Bresseel (ex-Microsoft) en Klaus Lommatzsch (ex-Duval Guillaume).

Duval Union is geen investeerder, incubator of marketingbedrijf, maar een verband waarin startende adtech bedrijven samenwerken. Men wil er ook financiële spelers bij betrekken. Die hebben al interesse getoond, maar zijn nog wat terughoudendheid.

Grote merken moeten zich wat meer gedragen als een wendbare startup, en startups moeten zich de context van de problematiek van grote merken eigen maken, zegt Marc Bresseel tegen Datanews. ‘Techies zijn de nieuwe creatieven, maar hebben vaak niet de ervaring die wij hebben met merken en branding.’

Het verband heeft 535.000 euro kapitaal voor kleine participaties. Ook de deelnemende bedrijven moeten zelf investeren.

Er is al een tiental ondernemingen in het netwerk gestapt. Onder de leden bevinden zich servicebedrijven als Duval Branding en The Parking Lot, en starters als True North, Sparkcentral, Forum Group, Argus Labs, Wigoh, Crossdrive, Octopin en Box 3.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond