Deel dit artikel
-

Amazon-klant blijkt erg loyaal

Amazon-klanten met een Prime-pakket converteren veel beter dan die zonder. Dat blijkt uit metingen van Millward Brown Digital. Leden van het loyaliteitsprogramma van Amazon zijn vaker geneigd bestellingen te doen.

De conversie ligt rond 74 procent, overigens alweer fors hoger dan in april toen er voor het laatst werd gemeten. Diezelfde klanten bestellen minder vaak bij websites van WalMart, Target of Home Depot.

Prime is het programma waarbij Amazongebruikers bezorgkosten voor een jaar afkopen. Ze kunnen onbeperkt bestellen en retourneren, zonder extra kosten. Prime kost 99 dollar per jaar.

Warenhuis WalMart komt overigens met een eigen variant van Prime, voor 50 dollar.

Deel dit bericht

1 Reactie

Nam Nguyen

We merken hetzelfde bij onze klanten die op Amazon.de verkopen. Het conversiepercentage ligt velen malen hoger als bij de Duitse webshop zelf. Amazon heeft zo’n grote naamsbekendheid en betrouwbaarheid waar men als webwinkelier niet omheen kan.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond