Deel dit artikel
-

Forse groei voor geautomatiseerde advertentie-inkoop

Steeds meer webbeheerders ondersteunen real time bidding, volgens nieuwe cijfers van het Interactive Advertising Bureau (IAB). En het merendeel doet dat om kosten te besparen.

De studie, uitgevoerd onder zo’n 250 Amerikaanse webbeheerders en adveteerders, laat zien (pdf) dat 85 procent van de adverteerders een vorm van automated trading gebruiken. Bij sitebeheerders is dat 72 procent. Dat gaat de komende jaren verder toenemen tot 91 procent van de adverteerders en 83 procent voor sitebeheerders.

Adverteerders doen het om hun bereik te optimaliseren. Sitebeheerders noemen vooral efficiency als belangrijkste overweging. Het gaat niet alleen om de inkoop van advertenties, maar ook om middelen om marketing en media-workflow te automatiseren.

Wat sommige adverteerders nog tegenhoudt, is gebrek aan inzicht of transparantie. Deze adverteerders hebben het gevoel dat zij minder controle hebben over de plaatsing van hun advertenties.

Dit jaar zullen adverteerders 3,34 miljard dollar besteden via real rime bidding tegen twee miljard vorig jaar. Dat is een groei van 73,9 procent. In 2017 zou de omvang van de markt wel eens 14,4 miljard kunnen bedragen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond