Deel dit artikel
-

KLM accepteert betalingen via sociale media

KLM zegt als eerste luchtvaartmaatschappij ter wereld een betaalmethode te hebben ontwikkeld voor sociale media. Klanten die via Facebook of Twitter een vlucht boeken of omboeken, een Economy Comfort stoel reserveren of bijvoorbeeld extra bagage regelen, kunnen nu ook via deze kanalen betalen.

Tot vandaag regelden klanten van KLM al wel andere zaken via sociale media, maar de betaling verliep telefonisch. Klanten gaven volgens het bedrijf regelmatig aan dat er behoefte is aan online betalen via KLM’s sociale media kanalen.

KLM stuurt een link naar de klant via een privébericht op Facebook of Twitter. Vervolgens kiest de klant de gewenste betaalmethode en voldoet hij of zij betaling. Wanneer de betaling binnen is, ontvangt de socialmediaserviceagent van KLM een bericht. Daarna ontvangt de klant de bevestiging van de aankoop.

Vorige week verwelkomde het luchtvaartbedrijf overigens de vijf miljoenste fan op Facebook.

Deel dit bericht

1 Reactie

keesje

Dit zijn betalingen via sociale media; het gaat slechts om de betaalinformatie. De daadwerkelijke betaling gaat via een ander platform. Het had net zo goed via e-mail kunnen gaan. De titel klopt dus niet maar past natuurlijk wel bij de trends; zogenaamd alles via sociale media kunnen doen, maar niet heus.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond