Deel dit artikel
-

The Cloakroom wil adviseren per chat

Het Nederlandse bedrijf The Cloakroom wil in de toekomst een belangrijk deel van het klantencontact via de chat afwerken. Dat vertelde medeoprichter Asbjørn Jørgensen vanochtend op Emerce eFashion in Amsterdam.

Zo’n tien procent van het contact met klanten vindt plaats via de chat. De rest gaat via meer traditionele middelen als de telefoon. “Maar wij hebben zulke goede ervaringen met chat dat ik niet uitsluit dat in de toekomst tachtig procent van het klantencontact via de chat wordt afgehandeld.”

The Cloakroom is een online dienst waarbij (mannelijke) klanten advies krijgen over hun kledingkeuze. Na een adviesgesprek krijgen ze een doos met kleding toegestuurd om thuis te passen.

Jørgensen zou het best een aardig idee vinden als klanten na het ontvangen van de kleding via de chat hun ervaringen met de verkopers delen, “alsof je in de winkel voor de spiegel staat”.

Jørgensen zegt dat hij de ontwikkelingen rond chatbot aandachtig bestudeert. Met name het Chinese WeChat is een bron van inspiratie. “Maar ik durf nu nog niet te zeggen of het iets voor ons is.”

Chat maakt zijn bedrijf ‘persoonlijker en menselijker’, aldus Jørgensen. “Daarom weet ik ook niet of we ooit met chatbots zullen beginnen. Negeren kunnen we het in elk geval niet.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond