-

Magazine Flair activeert Facebook-fans met kleding app

Op Advertising Age een leuke case van notabene onze zuiderburen. Flair in Belgie heeft een Facebook app ontwikkeld waarmee vrouwen een outfit van een vriendin kunnen taggen en tegelijk vragen waar ze die outfit vandaan heeft.

Het werkt als volgt: je kiest een vriendin, selecteert een foto van haar, tagt kleding of accessoires op die foto waar je meer over wilt weten en plaatst dat op de wall van die vriendin. Alle Fashiontags inclusief de reactie van de gekozen vriendin worden in een overzicht op de Flair page getoond, en de leukste worden doorgeplaatst in het blad.

Doelstelling voor Flair is het activeren van bestaande fans en aantrekken van nieuwe. Dat lijkt te lukken: in de eerste week sinds de lancering van de app op 22 maart groeide het aantal fans met 35% van 17.000 naar 23.000.

Zie ook de video hieronder.

Auteur Robert Doggers werkt bij Yune en blogt op Let’sgosocial.nl. Dit artikel is gebaseerd op een artikel op Adage.com.

Deel dit bericht

1 Reactie

linda

het zou eens leuk zijn om vrouwen..van vijftig..die echt veel jullie magazine lezen…eens in jullie blad in bikini zouden komen zonder fotochopping..er zou echt raar gekeken worden en veel vrouwen van die leeftijd zouden uw blad dan nog meer waarderen..ik stel mij alvast kandidaat..gr..linda.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond