-

Adjan Kodde (DDA): ‘Merendeel nieuw digitaal talent komt al uit buitenland’

Digitale bureaus krijgen de komende jaren een aantal nieuwe uitdagingen in hun schoot geworpen. Dat beeld schetst Adjan Kodde, voorzitter van branchevereniging Dutch Digital Agencies (DDA). Ter afsluiting van DDA’s jubileumjaar blikt Kodde terug en kijkt hij vooruit. De toenemende schaarste aan talent, het vinden van nieuwe bedrijfsmodellen en de eigen winstgevendheid gaat bureaus bezighouden.

Wat vijftien jaar terug startte als een informele ondernemersclub voor vrij klassieke internetbureaus, is uitgegroeid tot het gezicht van digitale makers. Meer dan 125 leden hebben zich inmiddels verenigd in de DDA. Behalve dat de DDA erin geslaagd is om een aparte sector op de kaart te zetten tussen advertising agencies en IT-bedrijven in, is de brancheorganisatie volgens Kodde van concrete invloed op de dagelijkse praktijk van de leden.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!