-

Adidas Originals: unieke massaproducten zijn populair online

Op 30 april lanceerde adidas Originals de #miZXFLUX app. Met deze online applicatie kun je de jaren tachtig adidas ZX-schoen aanpassen naar de smaak van de gebruiker. Deze week in ons wekelijkse Social War onderzoek: hoe adidas haar massaproducten zeer succesvol uniek maakt voor haar achterban. De succesvolle combinatie van mobiel en coproductie.

Screen Shot 2015-05-26 at 17.12.32

Thuis ontwerpen

#miZXFLUX laat adidasfans een foto-ontwer[ toevoegen aan een van adidas meest gedragen schoenen: de ZX FLUX. Het geeft de gebruiker een unieke fotoprint schoen. Gemak dient de mens, met de #miZXFLUX app kan alles online. De mobielvriendelijke app van adidas brengt coproductie in drie stappen.

zo werkt het

 

stap2

 

stap3

 

Mobile savvy

In ons artikel over de trends voor 2015 spraken we al over de stijgende behoefte van ‘mobile friendly’ applicaties bij retailers. We konden zelfs de gevolgen van Google’s meest recente mobile friendly update nog niet eens overzien.

In 2012 kon mobile nog worden gezien als facultatieve toevoeging aan je retailkanaal. In 2015 is het een keiharde must. Meer dan de helft van de projecten die wij in 2014 ontwikkelden, leunen sterk op mobiele gebruikers. Met de groei van het aantal smartphones en tablets zal dit in 2015 alleen maar toenemen.’

Adidas is duidelijk dezelfde mening toebedeeld en maakt de #miZXFLUX 100 procent mobielvriendelijk. Je bestelt en past de ZX FLUX schoen wanneer je wilt. Adidas begrijpt de honger van haar doelgroep naar gebruiksgemak. #miZXFLUX is een combinatie van customizing en gebruiksgemak.

Screenshot-2015-05-05-at-14.07.10

Social War

De Social War meting van 24 april tot 1 mei laat een Facebook PTAT stijging van 123,29 procent zien. Dit gebeurt in de week van de lancering van de adidas Orginals #miZXFLUX. De verwachten zijn hoog gespannen en adidas maakt dit ook meer dan waar met een hoge engagement stijging.

Uniek in de massa

Adidas voorziet met #miZXFLUX in de groeiende behoefte om uniek te zijn. Iets creëren, bezitten en uitdragen wat niemand anders heeft. Grote ontwerpers die massaproducten verkopen, voorzien hun achterban meer en meer in mogelijkheden om hun producten aan te passen. De huidige doelgroep verwacht een ‘standaard’ product met een eigen twist. Het liefst verkregen vanuit de luie stoel met de mobiel in de hand. Met #miZXFLUX voorziet adidas in beide behoeftes.

Coproductie gecombineerd met Mobile

Het is een trend die we steeds meer zien. Producenten die hun achterban laten delen door deze de mogelijkheid tot copoductie te geven. In combinatie met de gebruiksvriendelijkheid en 24/7 toegankelijkheid die mobile brengt.

We zagen dit weer al bij onder andere:

Puma

Screenshot-2015-05-05-at-14.15.46

 

NIKEID

Screenshot-2015-05-05-at-14.17.38

Apple Watch

Screenshot-2015-05-05-at-14.20.55

Foto boven: Radu Bercan / Shutterstock.com

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond