-

Campagnepanel #190: ‘Mag harder, brutaler’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer kijken ze naar de datagebaseerde offline campagne van flitsbezorger Gorillas.

  • Campagnesite: gorillas.io/nl
  • Klant: Gorillas
  • Bureaus: Colourcake
  • Gebruikte media: TV, social en outdoor
  • Doel van de campagne: merk bouwen door te laden met lokale herkenbaarheid
Omschrijving

Flitsbezorger Gorillas lanceerde half mei de campagne 'Wat Nederland Wil'. Hierin wordt teruggeblikt op het bestelgedrag van Nederlanders en gekeken naar hun eetgewoonten. In verschillende buurten in Amsterdam doken bijvoorbeeld posters op met provocerende teksten. De campagne claimt datagebaseerd te zijn, wat onderscheidend zou zijn op een streng concurrerende, niet-onderscheidende markt. Zo valt het Gorillas op dat in het centrum van Amsterdam anderhalf keer meer wc-papier wordt verkocht dan in de Watergraafsmeer. In andere grote steden werden  sociale media ingezet en landelijk was er een TV-commercial.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!