Meer Artikelen

Premium

Amazon maakt tv-show met deurbelvideo’s Ring

De deurbel als centraal thema van een dagelijks tv-programma, of eigenlijk: de scenes die zich voor de voordeur afspelen. Amazon maakt het via dochter MGM Television.

Media
Premium

Amazon schikt met EU over misbruik marktplaatsdata

Amazon treft een schikking met de Europese Unie over misbruik van marktplaatsdata. Hij zal als retailer geen oneerlijke concurrentie meer bedrijven op zijn marktplaats en de Buy Box.

Marketplaces
Premium

‘Amazon schikt met EU, deelt data met concurrenten’

Amazon zou een schikking hebben gesloten met de Europese Unie. Twee mededingingszaken worden daardoor in de minne geschikt. Concurrenten profiteren, want krijgen meer marktdata.

Legal
Premium

Nieuwe, slimmere magazijnrobots voor Amazon

Tien jaar geleden nam Amazon zijn eerste magazijnrobots in gebruik en nu rijden er 520.000 rond. De e-commercegigant neemt een nieuwe generatie robotjes in bedrijf.

Logistics
Premium

‘Amazon laat miljardenbod op grootste sportcontract schieten’

Het ziet ernaar uit dat Amazon geen bod zal uitbrengen op ’s werelds grootste streaming sportcontract. De live uitzendingen van de cricketcompetitie Indian Premier League gelden als een grote klantenbinder.

Media
Premium

Amazon-verkopers betalen 5% extra crisiscommissie

Amazon gaat verkopers in de VS vijf procent extra commissie in rekening brengen om hogere brandprijzen en inflatie door te berekenen.

Marketplaces
Premium

Amazon Prime Video blijft groter dan Netflix in Duitsland

Streamingdienst Amazon Prime Video is in Duitsland de marktleider en houdt volger Netflix op een niet snel overbrugbare afstand.

Video
Premium

Amazon sleutelt aan retailformule, focus op fashion

Amazon blijft zoeken naar manieren om zich in de fysieke winkelstraten te manifesteren. Tientallen algemene winkels gingen dicht. Nieuwe kledingwinkels gaan open.

E-commerce

Analyse Amazon.nl: weinig Nederlandse verkooppartners, kansen voor meer succes

Amazon.nl is al een tijdje actief. Tijd voor onderzoek naar het aandeel Nederlandse verkooppartners, het winnen van de Buy Box, recensies, en meer.

Marketplaces
Premium

Reclame en AWS grootste groeiers bij Amazon

Clouddiensten en het faciliteren van online reclame op zijn platform zijn de twee grootste groeiers in de kwartaalcijfers van Amazon. Bijna de helft van de omzet komt uit niet-retailactiviteiten.

Venture
Premium

Buitenlandse verkopers domineren Amazon.nl, 2 procent lokaal aanbod

Nederlandse online handelaren worden niet warm of koud van Amazon.nl. Slechts twee procent van de verkopers op de Nederlandse site van Amazon is afkomstig uit Nederland. De rest, vrijwel alles dus, komt uit het buitenland.

Marketplaces
Premium

Amazon opent eerste fysieke kledingwinkel

Amazon opent in de loop van dit jaar zijn eerste fysieke kledingwinkel in Los Angeles. Ook dat wordt een vingeroefening in en speurtocht naar retailtechniek.

Fashion
Premium

Amazon schoffeert Nederlandse Prime-abonnees

Een groep Nederlanders met abonnementen op Prime in Duitsland is ongewenst automatisch overgezet naar een Nederlands Prime-abonnement. Het gros wil dat niet en mist nu unieke ‘Duitse’ voordelen. Wie uitleg vraagt, voelt zich door Amazon met een kluitje in het riet gestuurd.

E-commerce
Premium

2021: De nieuwe gezichten van Amazon, bol.com en Google

In 2021 werd duidelijk waarin een platform zich onderscheidt van een webwinkel. Voor partijen als Amazon, bol.com en Google wordt dat komend jaar alleen maar uitgesprokener.

E-commerce
Premium

Reclame-inkomsten Amazon groeien 50 procent

Zeven procent van de concernomzet van Amazon is afkomstig uit de exploitatie van reclameruimte. Retailmedia is ondertussen de helft van de grootte van clouddienst AWS, zo laten de kwartaalcijfers zien.

E-commerce