Amazon opent eerste fysieke kledingwinkel
Amazon opent in de loop van dit jaar zijn eerste fysieke kledingwinkel in Los Angeles. Ook dat wordt een vingeroefening in en speurtocht naar retailtechniek.
Amazon opent in de loop van dit jaar zijn eerste fysieke kledingwinkel in Los Angeles. Ook dat wordt een vingeroefening in en speurtocht naar retailtechniek.
Een groep Nederlanders met abonnementen op Prime in Duitsland is ongewenst automatisch overgezet naar een Nederlands Prime-abonnement. Het gros wil dat niet en mist nu unieke ‘Duitse’ voordelen. Wie uitleg vraagt, voelt zich door Amazon met een kluitje in het riet gestuurd.
In 2021 werd duidelijk waarin een platform zich onderscheidt van een webwinkel. Voor partijen als Amazon, bol.com en Google wordt dat komend jaar alleen maar uitgesprokener.
Zeven procent van de concernomzet van Amazon is afkomstig uit de exploitatie van reclameruimte. Retailmedia is ondertussen de helft van de grootte van clouddienst AWS, zo laten de kwartaalcijfers zien.
Het begrip ‘e-commerce’ staat in Duitsland bijna synoniem met de activiteiten Amazon. Van elke tweede euro die in Duitsland bij een webwinkel wordt uitgegeven, gaat er een naar de Amerikaanse marktplaats. Amazon.de is qua netto omzet drie keer grotere dan de nummer twee OTTO.
Nederlandse huishoudens staken afgelopen jaren bijna honderd miljoen euro in de aanschaf van digitaal slimme deurbellen.
De zoekresultaten op Amazon zijn steeds vaker vol met reclameberichten. Organische, niet-betaalde resultaten vallen buiten het openingsscherm.
Webwinkels die op Shopify draaien, hebben samen een groter bereik dan Amazon, zo laten nieuwe cijfers van Similarweb zien.
Amazon heeft zeshonderd merken verwijderd van Chinese verkopers omdat zij met neprecensies de online handel manipuleerden.
Klanten van bezorgdienst Deliveroo krijgen hun maaltijden gratis thuisbezorgd als ze abonnee zijn van Amazon Prime.
Vaak wordt bij SEO meteen aan Google gedacht. Maar in feite zijn marketplaces ook zoekmachines. Ook daarvoor moet je dus […]
Marketplaces zijn snel belangrijk geworden. Sommige merken willen daar juist níét verkopen. Maar ook dan moet je zorgen dat je daar als merk aanwezig bent.
Kijkers van de Duitse voetbalcompetitie Bundesliga krijgen van Amazon AWS weer twee nieuwe statistieken voorgeschoteld tijdnes het kijken van wedstrijden.
Amazon ontwikkelt hardware die de rol van kassa kan invullen voor fysieke retailers. Het apparaat kan ook koppelen met digitale diensten van Amazon, zoals Prime.
Amazon Studios stelt twee Nederlanders aan om meer lokale producties in de videotheek te krijgen. Uniek aanbod moet leiden tot meer klanten die langer kijken.